Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: @horrorpornó bábszínház: Nem az Origo cikkét idéztem, hanem a Beszélőjét, amely egy színvonalas-eg... (2021.03.07. 17:47) Legyél kedves!
  • horrorpornó bábszínház: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ja, egy folyóirat cikke az tényleg történelmi tény. Lásd pl. Origó... (2021.03.03. 17:44) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @horrorpornó bábszínház: ""Európában egyébként mindenki idegen, alig pár száz évvel korábban jött ... (2021.03.03. 10:25) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @horrorpornó bábszínház: "A németek meg az angolok is mint két rokon nép, mekkora szövetségesek v... (2021.03.03. 10:06) Legyél kedves!
  • Cpt. Flint: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "A magyar szabadságharc során egyébként is arról volt szó, hogy a H... (2021.03.03. 09:22) Legyél kedves!
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (555) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (230) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (4) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (42) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (159) fórum (6) gépház (96) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (369) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (7) közösség (237) közösségi média (10) kreatív (117) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (29) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1212) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (31) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (71) telefon (3) turizmus online (5) twitter (5) üzlet (317) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (245) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Egy konverzió ára - és értéke

Címkék: onlinemarketing üzlet e-business ebusiness

2021.02.08. hétfő 10:07 Konrad

coins-1015125_640.jpg

Konverziónak nevezzük, amikor valamilyen kampánycélunk teljesül. Általában ez egy vásárlás szokott lenni egy webáruházban, de nem szükségszerűen csak a vásárlás lehet konverzió. Lehet konverzió egy hírlevélre történő feliratkozás, egy Facebook lájk, de akár az is, hogy az érdeklődő több, mint 3 percet eltöltött az oldalunkon. Tehát a konverziót mi magunk határozzuk meg.

Olyan esetekben, amikor az üzleti célunk a pénzkereset, vagyis egészen pontosan a hasznunk növelése, a konverziót mindig ehhez képest határozzuk meg. Vagyis a konverzió egy olyan esemény, amely közvetve vagy közvetlenül növeli a hasznunkat. Legegyszerűbben egy eladás, ugye.

Ilyen általános megközelítésben nagyon sokat lehet beszélni a konverzióról, de most a bejegyzés kedvéért ezt leszűkítem a vásárlásra: konverzió az, amikor a webáruházban a vevő kifizeti a vásárolt termékeket.

Azért szűkítettem le most erre, mert így könnyebben tudom megmutatni, mire figyeljünk, amikor a konverziót szeretnénk beárazni. De miért van erre szükség?

Amikor üzleti tervet készítünk, akkor kiszámoljuk, mennyi bevételünk lesz (mennyit szeretnénk elérni), ehhez milyen erőforrások kellenek, és ebből ki tudjuk azt is számítani, mennyit szeretnénk marketingre, azon belül reklámra fordítani. Így tudjuk ugye meghatározni a tervezett költségvetést. Ahhoz, hogy ez kellően pontos legyen, tudnunk kell, mennyibe is kerül egy konverzió, vagyis egy eladás. Ezért kell tehát beáraznunk a konverziót: ez alapján tudunk mérni, tervezni.

Mondok egy példát: ha tudjuk, hogy 100 látogatóból átlagosan négyen vásárolnak, és tudjuk, hogy a 100 látogató ára, vagyis az a pénz, ami a 100 látogató eléréséhez kell 10.000,- Ft, akkor ebből ki tudjuk azt számolni, hogy a négy vásárló ára 10.000,- Ft, egy vásárló ára tehát 2500,- Ft volt. Természetese ez átlag: lehet, hogy bizonyos esetekben több, máskor kevesebb ez az ár, de átlagosan ennyi.

A kérdés az, megér-e nekünk ennyit egy vásárló?

Viszonylag könnyű rávágni, hogy attól függ, mennyi egy átlagos kosárérték, és azon mennyi a nálunk maradó pénz - ebből ki lehet számolni. Webáruház esetében a bevételünk a forgalomtól függ, valamint attól, mennyiért vesszük az árut és mennyi az egyéb költségünk. Most nettóban számolok végig, de vegyük figyelembe, hogy a bevételeket és a kiadásokat is mindig ugyanúgy számoljuk, vagyis vagy mindenhol számoljunk nettót, vagy ha nálunk nem számít az áfa, mert mondjuk alanyi adómentesek vagyunk, akkor mindenhol a bruttóval számolunk. Ha csináltunk egymillió forint forgalmat, és ezt 100 vásárlás hozta, akkor egy vásárlás átlagosan 10.000,- Ft volt, vagyis ennyi az átlagos kosárméretünk. Ha a költségünk az egymillió forint bevétel mellett erre időszakra - reklámdíjakkal és az áru beszerzési árával együtt - egy millió forint alatt van, akkor kerestünk (vagyis hasznunk keletkezett). Ha több a költség, akkor viszont veszteséget termeltünk.

Az első esetben örülünk, és ha tudjuk tartani ezt szintet (vagyis az átlagos kosárértéket, bevételt, hasznot stb.), akkor már most hátradőlhetünk, fenntartható a boltunk. De ha veszteségünk van, akkor zárjunk be?

Nos, nem szükségszerűen. Itt jön képbe az, hogy pontosan mivel foglalkozunk, mit adunk el, és ebből következően egy másik fontos kérdés: mennyire valószínű, hogy egy vásárló újra fog nálunk vásárolni? És ha valószínű, akkor hány alkalommal? És az újravásárlásra ösztönzés nekünk mennyibe kerül?

Mert lehet, rövid távon a matek azt eredményezi, hogy drága a 2500,- Ft-os, fent kiszámolt konverzió. Nem éri meg ennyiért eladni. Ilyenkor vagy csökkentjük a költségeket, vagy növelni próbáljuk a konverziós arányt, vagyis valahogy azt akarjuk elérni, hogy vagy kevesebb legyen ez a 2500,- Ft, vagy mégis beleférjünk ennyivel a költségekbe.

De érdemes még egy dolgon elgondolkodnunk, és ez a konverziónak nem az ára, hanem az értéke. Vajon aki vevő volt nálunk, az legközelebb mennyiért lesz vevő? Ha megadta az email címét, és küldhetünk neki direkt emailt, akkor abból vásáról? Az újravásárló olcsóbb lesz? Mert könnyen lehet, hogy igen. Vagyis mi történik?

2500,- Ft-ért nem egy eladást (konverziót) kaptunk, hanem egy vevőt. Egy olyan vevőt, aki visszatérő. És lehet, a második-harmadik vásárlása már nem 2500,- Ft lesz, hanem sokkal kevesebb, mondjuk 500,- Ft. Így például három vásárlás költsége már nem 2500,- x 3, vagyis 7500,-, hanem csak 2500,- + 2x 500,-, vagyis 3500,- Ft lesz. És ezzel a költséggel már sokkal szebben mutathat a matek.

Egy konverzió ára tehát annyi, amennyibe egy eladás kerül. De egy konverzió értéke több: az adott vevő egész életútja beleszámít. Optimális esetben egy konverzió sokkal többet ér, mint az a pénz, amit kifizetünk érte.

Beszélgetnél erről, tanácsot kérnél? Szeretnél képben lenni, képben maradni az online marketinggel? Szeretnél egy moderált közösség tagja lenni? Gyere, és lépj be az Onlinemarketing Klubba!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7116419108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása