Hírlevelezel? Mi igen! Több olyan ügyfelünk is van, akinek rendszeresen csinálunk email hírlevelet. Van, akinek havonta, de van, akinek hetente - témától függ. És azért használjuk, mert működik!
Persze, cégektől függ, mit jelent az, hogy működik. Ahogy minden más marketing eszköz, úgy a hírlevelezés is olyan eszköz, aminek meg lehet a helye, de ugyanúgy tervezni kell, ugyanúgy be kell ágyazni a marketing folyamatokba, mint minden mást.
Ha te használsz hírlevelezést, akkor semmi újat nem mondok most ezzel a bejegyzéssel. De én azt látom, hogy sok cég elfeledkezik erről az eszközről. Hajlamosak csak azokat az eszközöket használni, ami új, ami látványos. Az email valahogy nem az. Egyébként is csak azt látjuk, hogy számtalan spam-et kapunk, és a sok kéretlen levél közt vajon mennyire lehet komoly, ha mi is küldünk?
Pedig a hírlevél csak nagyon kevés cégnek nem érdekes. Legyen szó B2B vagy B2C piacról, a hírlevél az egyik legolcsóbb módja annak, hogy a korábbi vevőink, az érdeklődőink ne feledkezzenek el rólunk.
Persze, a Facebook színre lépése nagy változásokat okozott. Sokáig működött úgy, hogy egy lájk, amit az oldalunk kapott, lényegében egy hírlevél feliratkozással ért fel: a lájkolóink sokszor nagyobb arányban látták a posztjainkat, mint amennyien a hírleveleket kinyitották. Aztán a Facebook fokozatosan visszavett a posztok eléréséből, mára sokszor nem éri el az 5%-ot sem egy átlagos poszt organikus elérése... A leggyatrább hírlevél is képes lehet ennél jobb kinyitási arányra.
Mára a Facebook lájk nem ér annyit, mint egy e-mail cím. Miközben a Facebook mindenféle módon szabályozza, mit és hogyan tudunk megjelentetni, addig a hírlevél továbbra is a sajátunk. És bár vannak olyan megoldások, mint például a chat robot, amely egyfajta hidat jelent a közösségi média és a direkt üzenetek között, mégis egyszerűségében és alacsony költségében a hírlevél verhetetlen.
Amennyiben betartjuk az amúgy valóban szigorú adatkezelési szabályokat, úgy tényleg csak rajtunk múlik, mit és mikor küldünk ki.
Természetesen nagyon fontos a "hogyan". Hírlevél kiküldését csak hírlevél küldő megoldással érdemes csinálni, ezek közül talán a legismertebb a Mailchimp. Kevés e-mail cím esetén ingyenes vagy olcsó, de nagyobb adatbázisoknál már magas költsége lehet - cserébe megbízható és hatékony. De választhatunk más megoldásokat, akár saját magunk is fejleszthetünk. Akiket ez érdekel, szívesen beszélgetünk róla az Onlinemarketing Klubban is.
De ez a poszt most nem a technikai megvalósításról szól, hanem csak arról: gondold végig, miért nem használsz hírlevél küldést? Hol lehetne szerepe a marketingedben? És ha megvagy, akkor akár beszéljünk: mit érdemes ezzel kezdeni?
Végül tudom, a hírlevél sokkal több is lehet, mint adott időközönként kiküldött információ. A marketing automatizálás fontos eleme, egy jól működő értékesítési tölcsér meghatározó eszköze is lehet. Erről is fogok majd mesélni, de először tedd meg az első lépést: kezdj el emailben is kommunikálni.
Utolsó kommentek