Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (558) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (43) érdekes (206) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (97) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (371) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (9) közösség (240) közösségi média (14) kreatív (120) kutatás (98) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (4) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (35) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1224) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (3) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (72) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (326) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (247) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Írjunk stratégiát!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2021.05.04. kedd 10:13 Konrad

businessman-2606506_640.jpg

Mostanában egyre több olyan feladatunk van, amelynek része egy stratégia elkészítése. Úgy érzem, erre most kialakult egy igény a kkv-k (kis- és középvállalkozások) körében, így érdemes újra átvenni, hogyan is lehet stratégiát készíteni.

Több lehetséges út van erre, én azt mutatom meg, mi hogyan dolgozunk, milyen lépéseket hajtunk végre, amikor stratégiát alkotunk. A következőkben megmutatom a lépéseket, majd az egyes elemeket az Onlinemarketing Klubban egy-egy cikkben külön is kifejtem. Ami talán újdonság: egy kitalált, de konkrét példán fogom végigvezetni a folyamatot.

A példa cégünknek legyen a neve Példa Kft. A Példa Kft. üzemeltet egy webshopot és van egy üzlete is. A termékköre könyvek, azon belül is elsősorban szórakoztató irodalom. Specialitásuk, hogy külön kérésre idegennyelvű könyveket is be tudnak szerezni. Az üzlet viszonylag jól működik, de a webáruház még nem régóta üzemel.

Ahhoz, hogy bármilyen üzleti, marketinges folyamatnak neki tudjunk kezdeni, tisztázni kell a célokat. A stratégia alkotás első lépése tehát az, hogy megismerjük a rövid- és hosszútávú célokat. Ennél azért szeretünk egyel tovább is lépni: azt is meg szoktam kérdezni, mi az, amit ha sikerül elérni, "jól érzi magát" a cég, és ide milyen időtávon szeretne eljutni.

Példa Kft. üzleti célja a forgalom növelése. Erre két utat lát: az egyik a bolti forgalom növelése, de az csak korlátozottan lehetséges amiatt, hogy csak egy üzlete van. Így a hangsúlyt az online forgalom növelésére kívánja helyezni. Az elkövetkező egy évre a célja, hogy szerény profitot hozzon az online értékesítés. Pontos célmeghatározást majd a célról szóló cikkben adunk meg.

A második kérdésünk a célcsoportok. Néha természetesen feladat lehet a célcsoport kitalálása is, illetve a stratégiák között lehet olyan, hogy új célcsoportokra van szükség, de az elején akkor is tisztázni kell, hogy kik a jelenlegi vevők, illetve mit szeretne a cég, kik legyenek a vevők.

Példa Kft. célcsoportját részben az eddigi vevők alapján tudja összeállítani, részben van erről egy elképzelése is. A részleteket majd a célcsoport cikkben, de azt elárulhatjuk, hogy a hangsúly szeretnének fektetni az idegen nyelvű könyvek eladására is.

Ezt követően meg kell ismernünk a céget és a piacot. Részben úgy, hogy beszélgetünk a céggel, részben úgy, hogy mi magunk is végzünk kutatásokat. Ennek a résznek a feladata az is, hogy átnézzük az elérhető adatokat weboldal forgalomról, kampányokról.

Példa Kft. rendelkezik előző évi forgalmi adatokkal, tudja, kik a nagy piaci szereplők, és ismeri a nemzetközi konkurenciákat is.

A következő lépésben az eddigi megkapott eredményeket rendszerezzük. Erre a SWOT analízist használjuk, amelynek a lényege, hogy összeszedjük a cég erősségeit és gyengeségeit, illetve összeszedjük a lehetőségeket és a veszélyeket.

Példa Kft. alapos SWOT analízist készít, ahol talán a belső tényezők közül a gyengeségek megtalálása volt a legösszetettebb...

A SWOT analízis már lehetőséget ad arra, hogy következtetéseket vonjunk le: milyen irányokba lesz érdemes elindulni a cégnek.

Előre lehetett tudni, hogy online kampányok erősítése fog kelleni. De mi még? Erre is választ ad egy jó SWOT analízis.

Ha a SWOT kész, a következtetések készen vannak, akkor ebből meg tudjuk határozni a stratégiát.

És itt majdnem készen is vagyunk. A stratégiánk adott, a következő lépés már annak végrehajtása, ami ugye taktika tervet jelent. De mégis van egy fontos lépés, amit itt még meg kell tennünk: meg kell határoznunk, hogyan fogjuk a folyamatokat mérni, milyen mérőszámokat kell rendszeresen átnézni. Vagyis szükségünk van mérésre és visszacsatolásra.

És itt a vége, ebből áll össze egy komplett stratégia. Igaz, ez így csak vázlat, a következő napokban jövök az egyes pontok kifejtésével az Onlinemarketing Klubban.

A Példa Kft-nek pedig az ajánlatunk elfogadása után adunk is egy házi feladatot: össze kell szedniük, mi a céljuk, mit szeretnének elérni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5916515194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása