Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Dr Keynes: Okos poszt, mint mindig. Két kis megjegyzés: (1) Én mostanában PESTELE-t tanítok, legyen csak k... (2021.06.18. 10:41) Foci és marketing
  • evilwolf: De miért is kellene mindenkinek használnia az internetet? Főleg 70-80 év felett? Vagy bármilyen k... (2021.06.17. 10:05) Akik nincsenek itt
  • evilwolf: Ebben az országban érdemes mesélni. Sok a mesemondó, mert nagy a hallgatóság, aki el is várja, hog... (2021.06.17. 09:51) Esti mese
  • Konrad: @Kopasz Szuzukis: Ez b2c területen igaz, b2b-ben viszont sokszor nem lehet árat mondani, mert túl ... (2021.06.11. 14:18) Ghostolás
  • Kopasz Szuzukis: Talán meg kellene fordítani a dolgot:feltüntetni árakat. Legalább irányár-szinten. Rettentően elha... (2021.06.11. 14:13) Ghostolás
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1239) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (33) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (339) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Írjunk stratégiát: a célcsoportok

Címkék: onlinemarketing ajánló stratégia Klub

2021.05.21. péntek 09:56 Konrad

target-group-3460041_640.jpg

A célcsoportok kérdése soha nem egyszerű. Sokszor kaptam meg azt a választ, hogy az a célcsoport, aki vásárol, aki megnézi weboldalt… de ugye azt pontosan érezzük, hogy ez nem egy definíció, erre így nem lehet tervezni.

A célcsoport meghatározása egy sokoldalú probléma. Egyrészt kiindulhatunk abból, kik szoktak a vevőink lenni, és mondhatjuk azt, ők a célcsoportunk. Másrészt lehet arról elképzelésünk, kiket szeretnénk vevőknek, és lehet akkor ez a célcsoportunk. Az első viszonylag egyszerűbb kérdés, de szükséges hozzá, hogy legyenek adatainak, legyenek vevőink. Egy működő cégnél használhatjuk, de egy új cégnél értelemszerűen nem.

A második megközelítés viszont veszélyes is lehet. Mert az, hogy a mi fejünkben mi van arról, ki a lehetséges célcsoport, még nem jelenti azt, hogy az ajánlatunk ennek a célcsoportnak jó lesz. Vagyis feltételezi azt, hogy kutatásokat végzünk: megnézzük a piacot, az elképzelt célcsoporthoz tartozó emberekkel beszélünk, akár futtatunk egy kérdőíves kutatást is.

A célcsoport meghatározásának egy másik dimenziója az, hogy mi alapján csoportosítjuk az embereket. Az egyik hagyományos megközelítés a demográfia: lakóhely, kor, végzettség, társadalmi státusz alapján tudunk kialakítani célcsoportokat. (A státuszmeghatározásról itt írtam korábban.) Ennek előnye, hogy sok kutatás készül ilyen megközelítéssel, számos adat áll rendelkezésünkre a piacokról ebben a dimenzióban. Hátránya, hogy sok termék fogyasztásának a célcsoportja nem szükségszerűen kategorizálható ilyen módon. Több esettanulmány is ismert, amely arra mutat rá, hogy eltérő társadalmi státuszú, korú emberek rendelkeznek hasonló érdeklődéssel, igényekkel.

Milyen más megoldás van még a célzásra? Folytatás klubtagoknak az Onlinemarketing Klubban >>>

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9916567462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása