Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (569) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (373) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (17) közösség (240) közösségi média (15) kreatív (120) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1241) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (9) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (73) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (340) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az átállás időszaka

Címkék: üzlet

2021.05.27. csütörtök 09:48 Konrad

climate-change-2063240_640_flip.jpg

Ha kifejezetten optimisták vagyunk, akkor azt mondhatjuk, vége a Covid19 járványnak. Kicsit realistábban azt mondhatjuk, hogy már látszik a vége, és ha minden így marad, akkor nyár végére a Covidnak is vége lesz. Persze lehetünk pesszimisták is, de azt hiszem, jelen helyzetben nem cél senkit ijesztgetni.

Ahhoz, hogy vállalkozzunk, ahhoz, hogy tervezzünk, el kell fogadnunk a saját verziónkat, és az alapján kell továbblépnünk. Én azt gondolom, járvány még van, de már látszik a vége. És azt is gondolom, hogy ez végre az eddigi ilyen-olyan megszorítások végét is jelenti.

Nem vagyok nagyon boldog attól, ami itthon és nemzetközi szinten védekezés címén zajlott: jobbára a hatalom, az erő politikája nyert, törvényekkel, rendeletekkel szabályozták túl az életünk, ráadásul időnként teljesen értelmetlen módon. Nagyon jól látszott ez abból is, hogy a járványkezelés egy-egy mozzanatának a megítélése mennyire függött a válaszolók pártpreferenciáitól.

De talán most túl leszünk ezen, és visszakapjuk a szabadságunkat is. Ha a járvány miatti félelem is elmúlik azoknál, akiknél még megvan, akkor reális az esély arra, hogy őszre minden visszatér a régi kerékvágásba. Viszont ezt meg is kell élni: a cégeknek addig is működni kell, addig is túl kell élni. És az év első része nem volt túl kegyes. A fogyasztás hektikusan változott, a kiszámíthatatlanság érződött például egész áprilisban. Visszaeső forgalmak, kicsit érthetetlen mozgások jellemezték eddig 2021-et. Jobb ez az év, mint a tavalyi, de még mindig sokkal rosszabb, mint a korábbiak voltak.

Most értünk az átállás időszakába. Most kell úgy alkalmazkodni a helyzethez, hogy tudjuk, ősztől már jó lesz, de addig még nem annyira. Jön a nyár, annak minden megszokott következményével: egyes kiadások csökkenek, mások nőnek az embereknél. De nem tudjuk még, hogy ezt a szezonalitást merre és mennyiben fogja befolyásolni az átmeneti helyzet. Én azt gondolom, ha a nyáron adott lesz a jó idő, akkor a turizmus egy része nagy segítséget kap. Sajnos a külföldi turisták biztosan sokkal lassabban fognak visszatérni, még akkor is, ha a feltételek adottak lesznek.

Mindez pedig azt jelenti, hogy az eddig is bajban lévő szektorok továbbra sem lélegezhetnek fel. A vendéglátás egyelőre biztosan nem, de a külföldi turizmusra épülő szolgáltatások sem - és ezekből sokkal több van, mint az érintett szállodák.

Marketing szempontból ráadásul bizalmat és megbízhatóságot kell mutatni: miközben továbbra is növekedhetnek a veszteségek, már a hirdetésekkel a jövőbe kell fektetni. Most kell kicsit megnyomni a kommunikációt, miközben mindenki ugyanezt fogja csinálni. Most kell ügyfeleket szerezni, most kell bebiztosítani az év utolsó harmadát. Mindez azt is jelenti, hogy előre kell tervezni.

A nyár végével jó esetben nagyon be fog indulni a fogyasztás, és talán még kompenzálni is fogja a kieső időszakot. Ebben lehet bízni, erre lehet építeni, mert most a jó stratégia szerintem az előremenekülés lesz. És ha a járványnak tényleg vége lesz, akkor újra visszatérhetünk a megszokott hétköznapokhoz.

És talán 2022. már olyan év lesz, amelyet nevezhetünk 2019. folytatásának. És akkor ezt a két évet majd jól zárójelbe rakhatjuk, és elkezdhetjük levonni a tanulságokat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9116572536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása