Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Pécsi bölcsész: @nemecsekerno_007: bocs, én a vevő lennék. mennék én többször is oda, ha más lenne a színvonal. od... (2021.07.22. 18:27) Majdnem
  • evilwolf: Ne aggódj, a tartalom túléli a szerzőjét. :-)) Ettől (is) lehet például halhatatlannak lenni. (2021.07.22. 09:03) Meddig él egy tartalom?
  • geegee: Ezt így komolyan, hogy Gyógy-ser-tár??Bróhaha, besz@rok... :-)))))) Ja, nemecsekernővel kár párbes... (2021.07.21. 10:40) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Semper Fidelis: Neked is ugyanazt tanácsolom. Okoskodás helyett költözz oda és fektess be pénzt. ... (2021.07.20. 17:47) Majdnem
  • nemecsekerno_007: @Pécsi bölcsész: Költözz oda és csinálj vállalkozást. Mutasd meg nekik, hogy kell ezt, aztán majd ... (2021.07.20. 17:44) Majdnem
  • Utolsó 20

MUNKA!

  • Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (570) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (44) érdekes (207) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (98) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (241) közösségi média (16) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1250) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (10) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (342) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Akik nincsenek itt

2021.06.15. kedd 11:35 Konrad

offline_net.jpg

Az NMHH kiadott egy jelentést a hazai internetfelhasználókról, illetve az internetet nem használókról. Én a HVG-n futottam bele az adatokba, és érdekesek, érdemes átrágni magunkat a cikken.

A kutatás talán legfontosabb tanulsága: a 14 évnél idősebbek közel ötöde nem használja az internetet. Vagyis 5 emberből egy (igazából 50-ből 9, így pontosabb: 18%). Ez onnan nézve, hogy kb. húsz éve olyan 10% volt a penetráció, nem sok, de onnan nézve, hogy ez kb. másfél millió ember, nagyon sok. Úgy másfél millió, hogy mind elvileg tud olvasni (hiszen elmúlt 14 éves), vagyis nem kisgyerekek.

A cikkben leírják, hogy milyen társadalmi csoportokból kerül ki ez a sok ember. Nincs benne nagy meglepetés: az idősek adják egy jelentős részét, ahol az idős 70, de inkább 80 fölöttit jelent, és az alacsonyan iskolázottak és szegények a másik felét. És még egy fontos adat: ez csak a vezetékes internetről szól, vagyis a másfél millió ember egy része azért internetezik, de nem otthon, számítógépen. Egy részük mobilon, egy részük pedig közösségi internet elérést használva.

A cikk kommentjeiben viszont felvetnek még egy kérdést, ami már nem olvasható ki ezekből az adatokból, de más kutatásokból tudjuk, hogy így van. Az internetező közösség egy jelentős része lényegében csak böngészik és közösségi médiát (elsősorban Facebook-ot) használ. Jelentős részük nem tud vagy nem akar ügyeket intézni, vásárolni vagy más, hasonló szolgáltatást használni.

Az internetet mára tömegek érik el idehaza, és ennek a tömegnek a bővítése már csak nagyon lassan fog megtörténni. A mostani 50-60 évesek mire 70-80 évesek lesznek, már jóval nagyobb arányban fogják használni az internetet, így ez önmagában növekedést ad. Sajnos a szegénység olyan probléma, amit az idő nem fog megoldani. Erre jelenleg csak ötleteim volnának, mivel lehetne megoldást találni, de az biztos, hogy állami eszközök nélkül nem fog menni.

A nagyobb probléma, amivel érdemes lenne foglalkozni, az azon tömegek elérése és edukálása, akik nem igazán használják ki az internet adta lehetőségeket. Két irányba kellene őket tanítani: az egyik a használat (hogyan vegyél valamit webáruházban, mire figyelj, mire vigyázz), a másik a tények ellenőrzése. Ez utóbbi nemcsak azt jelenti, hogy ne a gyűlölködés és az álhírek helye legyen az internet, hanem azt is, hogy ne lehessen könnyen átverni őket.

Az internet tehát mára közmű lett. A lassú növekedés mellett a minőségi használatot kellene már elérni. Azt hiszem, ez sem lesz egy gyors és látványos menet.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2816593534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evilwolf 2021.06.17. 10:05:45

De miért is kellene mindenkinek használnia az internetet?
Főleg 70-80 év felett? Vagy bármilyen korban.
Én például ki sem próbáltam a dohányzást, mert nekem az büdös, nem érdekel. (igaz, a munka is) :DD
Sok egyéb más sem érdekel, nem csinálom.
Érdekel és értem a CNC programozást, de a PLC nem érdekel. Belenézegettem, de nem tudtam rávenni magam, hogy érdekeljen, megtanuljam. Létrázzon a szobafestő. :-)))
Nem érdekelnek a videójátékok, pedig anno ugráltattam Mario-t.
Használom a netet, és magam is tisztában vagyok vele, hogy elveszi az életem. Sokszor örülnék, ha nem is létezne, vagy a világban valahol időnként kihúznák a falból, és akkor nem tudnánk használni, csak élni pár órát. Pedig mérges vagyok, ha épp nem működik valamiért. Vagy valamelyik portál. Leginkább a kormányzati.
Mert miért működne szavazáskor, regisztrációkor, ügyintézéskor.
Mert gyanúsan sok a túlterheléses támadás, amire a 444 rá is kérdezett.
Szerintem ha 80 éves falusi lakos lennék, kint lennék a kertben és nem a neten. Vagy a krimóban. És az szerintem sokkal jobb.


süti beállítások módosítása