Megírok itt egy blogbejegyzést, kirakom aznap vagy másnap, és elolvassák valahányan. Aztán telnek-múlnak a napok, a hetek, a hónapok, az évek, és egyre többen látják, olvassák - de minden nappal egyre kevesebben. Folyamatosan csökken az új olvasók száma. Aztán egy nap elfogynak. Vagy nem. Előre nem tudom megmondani, mennyire lesz népszerű egy cikk.
A mai napig vannak olyan sok éves cikkeim, amit olvasnak. Ezt például az elmúlt 30 napban kb. 20 ember nézte meg, miközben ez egy ajánló, 2006-ból. Ebben az időszakban a legolvasottabb 30 írásomból öt olyan van, amelyiket nem idén írtam.
Nagy "kerítő" a Google kereső, a régebbi cikkekre szinte csak onnan érkeznek látogatók. Vannak más források is persze, főleg linkek más cikkekből, de a kereső az, ami mennyiséget hoz. Annyira sokat is hozhat, hogy vannak tartalomszolgáltatók, amelyek elsősorban innen kapnak látogatót, és sokszor nem is a friss cikkeikre.
Ugyanakkor van egy csomó olyan platform, ahol elmerülnek az írások. 2013-ban írtam egy István, a király kritikát a Facebook profilomba. Élt pár hetet, még pár hónap múlva is kapott egy-egy lájkot, de aztán kifulladt. És ez az írás kifejezetten sokáig élt - a legtöbb Facebook poszt még a nap végét sem éri meg, a kutya nem nézi meg este a reggel kirakottat.
Más platformon egy-egy cikk vagy poszt élete kitolódhat. Néha a Twitteren is megtalálnak pár hetes vagy hónapos bejegyzésemet - de azért nem ez a jellemző. A közösségi médiában a legtöbb tartalom rövid életű.
Ahhoz, hogy egy tartalom biztosan sokáig éljen, weboldal kell. Olyan saját weboldal, ahol én felügyelem a tartalmat és megjelenést, én tudom keresőoptimalizálni. Ha erre nincs módon, akkor már nem rajtam múlik, meddig él egy általam megírt anyag.
Tehát nem tudom megmondani, meddig él egy tartalom. Jó esetben évekig, de általában csak néhány napot. És sokszor nem a tartalom minőségén múlik, melyik kategóriába fog esni.
De akkor mitől függ? Számos dologtól. Példákat tudok mondani, de nem tudom felsorolni az összes lehetséges okot. Sokáig élhet egy tartalom, ha
- valamilyen témáról csak mi írunk
- a mi írásunkat hozza a kereső valami népszerű kifejezésre, mert jó a keresőoptimalizálásunk
- hirtelen ismét népszerű lett az a téma, amiről a cikk szólt
Egy biztos: ehhez a sikerhez az kell, hogy jó legyen az oldalunk keresőoptimalizálása. De ez nem lesz elégséges feltétel, ez csak szükséges. Viszont érdemes nézegetni a weboldalunk látogatottságát, és elemezni a sokáig élő cikkeinket: nagy eséllyel megtanulhatjuk ezekből, milyen tartalmakat lenne érdemes a jövőben gyártani.
Utolsó kommentek