Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Akkor szántsuk be a blog.hu-t...! :-) (2021.09.04. 18:42) Időrablók
  • evilwolf: Sosem akartam olyan lenni mint a többiek, de ezzel nem azt állítom, hogy más vagyok. :-)) A zember... (2021.08.06. 17:46) Miben vagy más?
  • Pécsi bölcsész: @nemecsekerno_007: bocs, én a vevő lennék. mennék én többször is oda, ha más lenne a színvonal. od... (2021.07.22. 18:27) Majdnem
  • evilwolf: Ne aggódj, a tartalom túléli a szerzőjét. :-)) Ettől (is) lehet például halhatatlannak lenni. (2021.07.22. 09:03) Meddig él egy tartalom?
  • geegee: Ezt így komolyan, hogy Gyógy-ser-tár??Bróhaha, besz@rok... :-)))))) Ja, nemecsekernővel kár párbes... (2021.07.21. 10:40) Majdnem
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (571) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (105) ekormányzat (3) előadás (22) email marketing (44) érdekes (208) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (161) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (111) hiba (107) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (30) kampány (376) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (242) közösségi média (16) kreatív (121) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1255) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (11) szakcikk (6) szövegírás (34) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (74) tartalommarketing (3) telefon (3) turizmus online (5) twitter (6) üzlet (345) üzleti kommunikációs hónap (4) video (114) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Árat emelni

Címkék: onlinemarketing üzlet

2021.09.06. hétfő 10:31 Konrad

hup_100mb_1946_obverse.jpg

Ha valaki a marketinget teljes egészében nézni, akkor pontosan tudja, hogy az ármegállapítás, az árazási is része a teljes folyamatnak. A klasszikus 4P egyik eleme is, hiszen az egyik "P" a "Price". Mégis, a kkv-k mindennapjaiban az árazás kérdése ritkán jut el marketingeshez. Ennek oka, hogy a legtöbb kkv viszonylag fix árakon dolgozik, az árazás elsősorban a piac és a lehetőségek alapján változik, sokszor nem saját döntés kérdése.

Persze mindig kérdés, mekkora árréssel dolgozunk, ha terméket adunk el, milyen költségekkel számolunk, milyen lehetőségeink vannak. De látjuk azt is, a konkurencia mennyiért dolgozik, nála mennyibe kerülnek a termékek. És tudjuk azt is általában, a vevőink mennyire árérzékenyek, így azt is tudjuk, mennyit számít akár 1-2-5% árkülönbség.

Az idei év egyik fontos gazdasági történése idehaza, hogy érezhetővé vált az infláció. A korábbi években sem felejthettük el, de olyan kicsi volt a mértéke, jellemzően 1-2%, hogy az a mindennapokban nem érződött, ha kellett is emelni árat, az nem volt túl magas, sőt, sok esetben, pl. a szolgáltatásoknál évekig lehetett ugyanazzal az árral kalkulálni.

Aztán idén sok dolog megváltozott, részben a forint árfolyama, részben a covid utáni gazdasági visszapattanás, részben más okok miatt egyes területeken nagyon magas, más területeken alacsonyabb, de érezhető áremelkedés volt. Részben a beszerzési árak miatt az építőiparban akár többszörös áremelkedés is történt, ami teljesen szokatlan és váratlan volt, ilyen korábban nem volt jellemző.

Ezek után nem csoda, ha mindenki gondolkodik az áremelésen. Ha azoknak a dolgoknak az ára nő, amelyeket veszünk, akár magánemberként, akár cégként, akkor a korábbi fogyasztásunk, működésünk úgy marad finanszírozható, a hasznunk úgy marad meg, ha mi is árat emelünk. Ha a beszerzési áraink növekednek, akkor ez elkerülhetetlen is, hiszen azonnal eltűnhet a teljes hasznunk, ha nem lépünk időben.

Mégis, az áremelés sokaknál felvet kérdéseket: mi lesz az ügyfeleimmel? Marad-e az eddigi forgalmam, ha magasabbak lesznek az áraim? Mi legyen a marketinggel? Növeljem a hirdetési keretet? És mit fog lépni a konkurencia?

Általános szabály persze nincs, de érdemes azért azt végiggondolni, hogy a vevőinknek mennyire szükséges az, amit mi kínálunk. Ha nekik szükségük van rá, és a konkurencia is kénytelen árat növelni, akkor olyan nagy gond nincs, lesz forgalmunk. Ha a vevőknek nem létszükség, amit adunk, akkor előfordulhat, hogy csökken a forgalmunk, mert a magasabb áron elmaradnak egyes vásárlók. De idővel majd ők is vissza fognak térni, főleg, ha mindenhol drágábban lehet majd azt kapni, amit mi is adunk. Vagyis az indokolt áremeléstől egy versenyző piacon sem kell félni, ha a piac egészében emelkednek az árak.

Biztos vagyok benne, hogy ez az időszak sokakban felveti a fenti problémát. Az év eleje óta egyre jobban felpörgő infláció hatása nem marad el sehol. Reméljük, ez már nem fog jobban pörögni, sőt, egy újabb egyensúlyi szinten meg is áll. Ha így lesz, akkor a most kialakuló árakat láthatjuk majd sokáig. Ha marad az infláció, akkor viszont lélekben készüljünk fel: folyamatosan kell majd árat emelnünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5416680856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása