Amikor marketingről beszélünk, megjelenik előttünk egy elképzelt marketinges kolléga, aki mindenféle feladatokat elvégez, kreatív, tervez, hirdet, rajzol - szóval mindent megcsinál. A valóságban természetesen egy marketinges nem ért mindenhez a marketingen belül sem, van mindenkinek olyan terület, amit jobban szeret, amit jobban ismer, amit jobban ért.
Aztán ott vannak a napi feladatok. Egy marketinges napi rutinjának nagy része nem kreatív munka, hanem sokkal inkább projekt menedzselés. Az a dolga, hogy haladjanak a feladatok. Egy tegnapi beszélgetésen merült fel, hogy a marketingesnek igazából két nagy csoportja van: a tervezők és a végrehajtók.
Azért ez így nagyon nyers felosztás, inkább arról van szó, hogy az adott munkakör a feladatok jellege alapján alakult ki ez a két nagyobb csoport. Az egyikbe elsősorban a vállalati marketingesek tartoznak: valahol, valahogyan elkészült tervet hajtanak végre, hirdetéseket intéznek, rendezvényeket szerveznek, számlákat ügyintéznek és így tovább.
A másik csoportba azok tartoznak, akik a munkájuk miatt sokkal kevésbé folynak bele az ilyen feladatokban. Ők terveznek, stratégiát írnak, látják a "nagy képet", és így tovább.
A probléma az, hogy ez a két csoport a mindennapi gyakorlatban ritkán különül el igazán, és sok esetben kell az inkább végrehajtáshoz értőnek tervezni, vagy a tervezéshez értőnek végrehajtani. És ilyenkor bizony előfordul, hogy a munka minősége nem olyan lesz, mint amit a főnök, a cég, vagy a csapat elvár.
Persze az ideális marketinges mindenhez ért. A jó marketingesnek ahhoz kell értenie, amilyen feladatot, munkakört elvállal. Ha szeret pörögni, szeret ügyintézni, akkor ő végrehajtó, ha inkább végiggondolni szereti a folyamatokat, nem kenyere a nagy pörgés, akkor ő tervező. És ha megtalálja valaki a helyét, akkor sikeres is lesz.
Te tudod, milyen marketinges vagy?
Utolsó kommentek