Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • evilwolf: "Bő tíz évvel ezelőtt sokkal kevesebben foglalkoztunk kampánytervezéssel" Én ebben kételkedem. 10 ... (2022.01.11. 11:14) Látogatók
  • JogszaBye aLex: Télleg? Nem mondod!? (2022.01.08. 16:50) Újratervezés? Már megint??
  • eßemfaßom meg áll: @evilwolf: az éhezés problémáját nem lehet 2-3 oltással megoldani, a kovidot meglehetne (2021.11.20. 18:09) Covidos félelem igazgat?
  • evilwolf: @evilwolf: javítás mai COVID halál:5706 (2021.11.19. 22:07) Covidos félelem igazgat?
  • evilwolf: Erősödik a vita a kötelező oltásról. Leírom, hogy én miért ellenzem: 1., Mindenkinek joga van eldö... (2021.11.19. 22:04) Covidos félelem igazgat?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (573) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (22) email marketing (44) érdekes (209) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (163) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (111) hiba (109) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (379) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (244) közösségi média (19) kreatív (125) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (37) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1267) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (13) szakcikk (6) szövegírás (35) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (76) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (8) üzlet (356) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Döntéseink következményei

Címkék: üzlet stratégia

2022.01.05. szerda 10:19 Konrad

yes-ge222febeb_640.jpg

Ha valaki vállalkozó, akkor nagyon hamar megtanulja, minden döntésének vannak azonnali és hosszú távú következményei is. Az elsőre jó ötletnek látszó megoldás később lehet, hogy a fejlődés akadálya lesz. Ami rövid távon működik, az nem biztos, hogy hosszú távon is sikeres.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Minden olyan döntésünk, amely arról szó, kinek, mit, mennyiért adjunk el, hova fordítsunk erőforrásokat, mit és hol kommunikáljunk, befolyásolni fogja a cégünk jövőjét. Nézzünk egy példát.

Gyors piacszerzési lehetőséget ad az, ha képesek vagyunk olcsóbbak lenni, mint a piaci átlagár. Ez azt jelenti, hogy árversenybe kezdünk. Mi lesz ennek a következménye? Gyorsan szerzünk piacot - ami jó. Ugyanakkor mi leszünk az "olcsók", és innentől tőlünk azt várják, hogy olcsók legyünk. Ez ugyanis az egyetlen usp-nk, vagyis olyan megkülönböztető jegyünk, amely megmarad a vevőkben. Így ez a piaci helyzet akadályává válhat annak, hogy később a piacon nem az áraink, hanem például a minőségünk alapján válasszanak bennünket.

Érdekes példa, hogy a könyvpiacon pár évtizede megjelent egy csoport, amelyik 50%-os áron árusított nem friss könyveket. Az üzleti modell egyszerű volt: a kiadóknál szinte mindig marad kisebb-nagyobb mennyiségű eladatlan könyv, amely egy idő után csak a költségeket növeli (a raktározás drága, főleg, ha könyvekről van szó). Így amikor megjelent egy cég, hogy ezeket az eladatlan készleteket lényegében gyártási áron (nyomdaköltség) megveszi, akkor ez nem fájt a kiadóknak, sőt, sokan örültek is, hiszen nem kellett már raktározni, plusz a befektetett pénzük is visszajött valamennyire.

Megjelentek az utcákon az olcsó, 1-2 éves könyvek, és ez jó volt a kiadóknak és jó volt a vevőknek is. De akkor miért nem látunk most tömegével ilyen árusokat?

Ennek oka részben a könyvpiaci koncentráció, és az a furcsa, amúgy nem túl egészséges rendszer, ahol a könyvkiadók üzemeltetik a nagy könyvesbolt láncokat is. De legalább ennyire fontos ok az, hogy a vevők megtanulták: nem is kell olyan sokat várni, hogy a könyveket féláron megkapják. Így nem vették meg azonnal, csökkent a teljes áru eladás. Egyre több kiadó volt az, amelyik nem adta oda a könyvét ár alatt a cégnek. Nem érte már meg. (Ez a történet kiadói oldala, ezt ismerem. Lehet, voltak más okok is, a terjesztő cég pontos hátterét nem tudom.)

A döntéseinknek vannak következményei. Amikor úgy gondoljuk, jó az rövid távon, amit csinálunk, érdemes mindig megnézni a hosszabb távú következményeket is. Néha az azonnali profitnál többet ér az, ha inkább a jövőbe tervezünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3216804122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása