Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sólyom Tomi: Jól van, ügyes vagy, kettes alá. (2022.09.08. 21:23) Online tanulni, tanítani
  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (583) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (178) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (116) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (247) közösségi média (23) kreatív (136) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1330) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (406) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (258) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szép új virtuális világ

Címkék: érdekes

2022.01.06. csütörtök 12:02 Konrad

meta-g39e25eaca_640.jpg

Vannak olyan trendek, folyamatok, amelyeket jól lehet látni, ha valaki nemcsak a magyar szakmai híreket követi, de valószínűleg hosszú ideig nem fognak semmilyen szinten hatni a hazai piacra. Sőt, lehet, soha sem, mert kifutnak addig, mire ideérnének.

Egy ilyen trendnek gondolom azt, ami most a Facebook-ból Meta-vá alakult cég gerjeszt a VR (virtuális valóság) körül. A Meta nem titkolt célja, hogy megvalósítsa azt az eddig jobbára csak scifiben (pl. a Ready Player One-ban) látott virtuális világot, ahol saját, személyre szabott avatarral lehetünk jelen, és ebben a valóságban tudunk ismerkedni, kommunikálni, tevékenykedni - élni.

Jól hangzik? Annak, aki szereti a scifit, aki szereti a technológiát, talán igen. A többség vagy idegenkedik ettől, vagy kellő távolságra tartja magától ezeket a megoldásokat.

Pár éve aktívan használok VR eszközt, egy Oculus Rift S-et, ami ugye a Facebook (illetve Meta) cégcsoport gyárt. Vagyis azt az eszközt, amire kitalálták az új virtuális világot (igazából elsősorban az Oculus Quest2-re, de az használhatóságban nem sokban tér el a Rift S-től - bár vannak egyértelmű különbségek). Van tehát napi tapasztalatom, nemcsak tech-demo-ban ismerem a VR világot.

Ez alapján ki merem jelenteni: jelenleg a VR nem több, mint játék. Nagyon jó játék, nagyon látványos, nagyon sok lehetőséget ad, de játék. Az elérhető tartalmak elsősorban játékok, amik vannak nem játék tartalmak, azok pedig nem mennem tovább a "de szép, ha nem síkban nézed, hanem térben". Nincs olyan valódi szoftver eszköz, amihez nélkülözhetetlen lenne a VR.

Kár. Persze a piac így is hatalmas, nagyon sok játékos van, de lássuk be, ez nem elég ahhoz, hogy egy cég ne a hagyományos módon tartson meetinget, hanem minden távmunkásnak vegyen VR eszközt. Zuckerberg VR valósága persze pont erre szeretne adni valami megoldást, vagyis olyan eszközt, ami továbbvisz, és már nemcsak játékra lesz jó ez az új valóság. Ugyanakkor amiket eddig látok demo-kat, azok leragadtak a játék szintjén.

Egy kérdést kell feltenni, ha egy új eszközt munkára akarsz használni: megéri? Ha ezt használom, hatékonyabb lesz a munka? Ha nem, attól még érdekes lehet a megoldás, de az onnantól vagy hobbi, vagy játék. De ha igen, akkor be kell vezetni és használni kell.

Tegnap láttam egy rövid filmet (itt van a Twitteren) arról, milyen lehet egy VR áruház. Azt kell mondjam, látványos - és teljesen felesleges. Minek ez? Nem egyszerűsíti az életem, nem lesz így könnyebb vásárolni, nem lesz ettől több semmi. Kapok egy olyan vásárlói élményt, ami látványos, de lassú. Sokkal lassabb, mintha egy hagyományos webáruházas felületen rendelnék. 

Az egész VR világnak ez lesz szerintem a kulcskérdése: azon túl, hogy egy cég jóban akar lenni Zuckerberggel, miért fogja megérni bármit csinálni VR-ban? Túl tud-e lépni ez a technológia a gamer világon?

Azt hiszem, hogy még sok év technológiai és szoftveres fejlesztés kell ahhoz, hogy erre igen legyen a válasz. Az ismertebb cégek közül állítólag az Apple is készül saját megoldással, saját szemüveggel, ami akár egy új megoldást is adhat. De a kérdés ott sem a hardver lesz, hanem a tartalom.

Ezért is írtam a bejegyzés elején, hogy vannak trendek, amik mire hozzánk érnének, már megszűnnek. Mert a VR még drága, idehaza kevés felhasználónak van, és az egész még kiforratlan. Miközben egy-két év alatt ki fog derülne, mi lesz vele. Ha befut, akkor nagyon hamar meg fog újulni, és lehet, tömegessé már csak akkor válik nálunk is.

Addig pedig itt van nekünk ez a szép jelenlegi VR világ, BeatSaber-rel, szaladgálós és ugrálós játékokkal, és aki még nem szokta meg, annak sok-sok hányingerrel... Mert valahol ez is korlátja a jelenlegi hardveres megoldásnak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3516805244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása