Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • evilwolf: "Bő tíz évvel ezelőtt sokkal kevesebben foglalkoztunk kampánytervezéssel" Én ebben kételkedem. 10 ... (2022.01.11. 11:14) Látogatók
  • JogszaBye aLex: Télleg? Nem mondod!? (2022.01.08. 16:50) Újratervezés? Már megint??
  • eßemfaßom meg áll: @evilwolf: az éhezés problémáját nem lehet 2-3 oltással megoldani, a kovidot meglehetne (2021.11.20. 18:09) Covidos félelem igazgat?
  • evilwolf: @evilwolf: javítás mai COVID halál:5706 (2021.11.19. 22:07) Covidos félelem igazgat?
  • evilwolf: Erősödik a vita a kötelező oltásról. Leírom, hogy én miért ellenzem: 1., Mindenkinek joga van eldö... (2021.11.19. 22:04) Covidos félelem igazgat?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (573) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (231) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (22) email marketing (44) érdekes (209) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (163) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (111) hiba (109) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (378) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (18) közösség (243) közösségi média (18) kreatív (125) kutatás (99) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (4) Marketing és környezetvédelem (5) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (36) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1265) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (56) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (13) szakcikk (6) szövegírás (35) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (76) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (8) üzlet (354) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (249) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Árszabályozás a reklámpiacon

Címkék: üzlet jog

2022.01.13. csütörtök 10:36 Konrad

justice-g2b4a5f1f8_640.jpg

Most, hogy egyre több terméknek az árát szabályozza a kormány (ha átmenetileg is), érdemes beépíteni ezt is a gazdasági környezetünk tulajdonságai közé. Ha olyan területen dolgozunk, ha a termékeink, szolgáltatásaink olyanok, akkor készüljünk fel arra, lehet, mi is sorra kerülünk.

Hülyeségnek tűnik? Miért, ha valaki azt mondja egy-két éve, hogy hatósági ára lesz 2022. februárjában a cukornak vagy a lisztnek, mint fogunk rá mondani?

Aki ért a közgazdaságtanhoz, valószínűleg azt mondja majd, hogy el fogja tudni képzelni, ha háborús helyzet alakulna ki. És bár a nagyhatalmak sakkjátszmái akár ezt is hozhatják, de jelenleg még nem tudok arról, hogy háború lenne. Mert persze van olyan időszak, amikor indokolt lehet az, ha szabályozza az állam egyes termékek árát. Igaz, tudjuk, annak mi a következménye: a minőség romlása, áruhiány, másodlagos piacok kialakulása, a nemzeti valuta elértéktelenedése. Tipikus háborús gazdasági helyzet, bár már kevesen élnek sajnos olyanok, akik ezt saját bőrükön is átélték.

Jó, de ez hogyan kapcsolódik a reklámhoz? Miért kellene a reklámpiacon árszabályozás?

Ezeket a kérdéseket jobbára azok tehetik föl, akik nem ismerik a hazai reklámpiacot szabályozó törvényeket. A hazai reklámpiacon ugyanis lassan tíz éve már van árszabályozás. Nem hiszed? Mutatom:

2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól

5/C. §(1) A reklámközvetítő a reklám közzétevőjétől vagy más személytől a reklámközvetítés során vagy a reklámközvetítési tevékenységével összefüggésben közvetve vagy közvetlenül - a reklámközvetítési tevékenységre vonatkozó díjon felül - ajándékot, a reklám közzétevőjétől vagy a nevében eljáró médiahirdetésifelület-értékesítőtől kapott árengedmény kivételével vagyoni előnyt vagy más juttatást nem fogadhat el. A reklám közzétevője vagy a nevében eljáró médiahirdetésifelület-értékesítő a reklámközvetítő részére árengedmény kivételével vagyoni előnyt vagy más juttatást nem adhat.

(2) A kapott árengedményt

a) a médiahirdetésifelület-értékesítő a reklámközvetítő és a reklámozó javára,

b) a reklámközvetítő a reklámozó javára

köteles teljes mértékben érvényesíteni.

(3) A reklámközvetítő a reklámozótól díjra jogosult, amelynek mértéke a reklám közzétételi díjának 15%-a.

Vagyis ha én reklámot veszek egy ügyfelemnek, akkor 15% jutalékot kaphatok érte. Se többet, se kevesebbet. Tudtad? Ez sokkal szigorúbb szabály, mint amikor az üzemanyag ára nem lehet több 480,- Ft-nál, hiszen ez utóbbi azt is jelenti, hogy lehet kevesebb. De a jelenlegi törvény alapján én nem kérhetek el 10% jutalékot, mert abban az esetben büntetnek.

Mit tett ez a piaccal? Igazából semmit: nem tudok arról, hogy ezt bárki bármikor vizsgálta volna, számos példát látok, amikor nem is tudnak erről a szabályról. De sok-sok céget tett ez védtelenné, olyanokat, akik amúgy jóhiszeműen kisebb vagy nagyobb jutalékkal vesznek vagy adnak el hirdetéseket.

Nem beszélve arról, hogy van számos legális megoldás, amely segítségével ki is kerülhető ez a szabály.

De az árszabályozás itt van velünk, és ezek után nem gondolom, hogy más területeken is csak ideig-óráig fogjuk ezt látni. Persze a választásoktól sok dolog függ, de ha a jelenlegi vezetés marad hatalmon, akkor azt hiszem, sokszor fogjuk látni ezt az eszközt használatban. Mert a szellemet már kiszabadították, és a negatív következmények pedig nem rájuk ütnek vissza rövid távon.

Építsük hát be ezt a veszélyt is a terveinkbe, fogadjuk el, hogy idehaza már nem beszélhetünk igazi piacgazdaságról.

Kicsit azért ez szomorú...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9016811838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása