Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mesék mesélése

Címkék: onlinemarketing

2022.01.18. kedd 09:56 Konrad

matrix-gc290811cb_640.jpg

Az elmúlt két év lassan megtanította a világot arra, hogy sok ember számára az érzelmek sokkal fontosabbak, mint a racionalitás. De az is kiderült, ez nem úgy működik, hogy adott esetben szembemennek a racionalitással, hanem az érzelmek segítségével megteremtik saját racionalitásukat.

Az összeesküvés elméletek is mind logikusan felépített valóságok, még akkor is, ha nem igazak. Egy szép, kerek mesét könnyedén fel lehet építeni, és lássuk be, mi is ezt csináljuk a marketingben, amikor érzelmekkel és vágyakkal manipuláljuk a közönséget. Mesélünk.

A mesének nem kell racionálisnak lennie, a mese bátran játszhat az érzelmekkel, és a mese bármikor ellentmondhat saját magának is. Ha a céljaink azt kívánják meg, akár még meg is magyarázzuk, ez miért van rendben. A mese természete olyan, hogy nem is igazán várjuk, hogy igaz legyen.

A probléma akkor következik be, amikor kiderül az általunk elképzelt valóságról, hogy az mese. Erről szól sok más mű mellett a Mátrix is, csak ott az ébredés kifejezetten kellemetlen. A marketing által felépített meséből való ébredés általában nem ennyire fájdalmas, de az sem kellemes minden esetben. Hiszen felépíthetjük az életünket úgy, hogy csak azt hisszük el, amit a média mutat, és ott is csak azt, amit a média egyes, nekünk tetsző elemei mondanak - miközben minden mást ignorálunk.

Nem a marketing tehet erről, de a marketing felhasználja ezt a fajta viselkedést. Szép képeket mutatunk, vágyott célokat lebegtetünk meg, olyan világot tárunk a fogyasztók elé, amiben szívesen élnének. Mesélünk. És a fogyasztók szeretik ezt a mesét, és ha ismerjük a célcsoportunk pontos vágyait, még szebb mesét mesélhetünk nekik.

Ez a mesélés az, amit a marketingben kreatívnak nevezünk igazából. Ez a mesélés az, amitől a marketing hatékonyan tud működni: érzelmeket mozgat meg. És ez a mesélés az, ami miatt sokan bírálják is a marketinget, hiszen a mese nem a valóság. Mégis: ha jó marketinget akarsz, akkor neked is mesélned kell. Ez a mese lehet racionális, de akkor is előbb-utóbb az érzelmekre fogsz hatni. A marketing klasszikus AIDA modellje is ezt mondja: a vágyat kell felkeltened. Ehhez pedig a valóság egy vágyott szeletét kell megmutatnod.

Önmagában az, hogy a ráció helyett az érzelmek alapján döntünk, nem baj. Nem jó vagy rossz dolog ez, hanem tény. A baj akkor van, ha ezt a végletekig kihasználjuk. Ezért a jó mese alapja mindig a valóság, és a mi marketingünk sem hazudhat. Akkor lesz hiteles a mesénk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7316817088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása