Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Te elfogadnád?

Címkék: onlinemarketing kampány üzlet

2022.01.19. szerda 11:07 Konrad

keyboard-g102478be4_640.jpg

A partnereinknek nyújtott tanácsadás része az is, hogy segítünk dönteni nekik abban, ha kapnak egy hirdetési ajánlatot vagy barter együttműködést, azt érdemes-e elfogadniuk. Az ilyen megkeresések sokszor nagyon jónak hangzó ajánlatok, olyanok, hogy néha ki kell "csomagolni", hogy mi is az pontosan, amit kapna a partnerünk.

Amikor a megkeresés arról szól, hogy hirdessünk valahol, akkor talán kicsit könnyebb dolgunk van dönteni. Legyen szó televíziós, rádiós vagy online megkeresésről (print kifejezetten ritkán érkezik), mindig ugyanazokat az alap kérdéseket tesszük fel:

  • A célcsoportunkat érjük el ezzel?
  • Mennyi embert érünk el?
  • Támogatja a megfogalmazott marketing célokat?
  • Bele lehet illeszteni az aktuális kommunikációba?
  • Megéri itt hirdetni?

Egyszerű kérdések, de nem mindig könnyű ezekre válaszolni. A célcsoportot általában egy médiaajánlatban meg lehet nézni - ha az adott hirdetési helynek van ilyen. Ha nincs, akkor eleve gyanakodhatunk, hogy érdemes-e ott hirdetni. Kérjünk valami kutatást, ami erről szól, vagy ha van működő Facebook oldala, akkor annak a demográfiai statisztikáját (bár ez közel nem pontos, de legalább valamilyen szinten behatárol).

A mennyi embert érünk el kérdés lehet nagyon egyszerű. Ha weboldalról van szó, és benne van a DKT-ban, akkor egyszerűen onnan ki tudjuk nézni - de figyeljünk arra, hogy a megjelenési időszak hosszának megfelelő látogatottságot nézzük! (Vagyis ha egy hétig jelenünk meg, akkor a heti látogatottságot - és a teljes látogatottság nem azt mutatja meg, hogy a célcsoportunkból mennyien fogják látni.) Ha nincs bent a DKT-ban, akkor kérhetünk Google Analytics adatokat, itt is olyan időszakot, amennyi ideig megjelennénk. Ha ez sincs, akkor nem is lépünk tovább.

Ha nem online felületről van szó, akkor vagy egyéb kutatást használjunk (tévé esetében nézettségi számokat) vagy az ajánlathoz kérjünk mérési eredményeket. Általában igaz, hogy a független, külső mérésekben jobban bízhatunk.

Arra a kérdésre, hogy az adott megjelenés támogatja-e a marketing célokat, természetesen a célok ismeretében tudunk majd választ adni. Ha például a célunk a márkaépítés, akkor egy látványos megjelenés, legyen szó bannerről vagy tévében mondjuk műsortámogató logóról tökéletes lehet. 

Az aktuális kommunikációba történő beillesztés is nagyon fontos lépés. Nagyon kevés olyan megjelenés létezik, amely önmagában is megéri. Bármennyire jól hangzik egy tévémegjelenés, ha az "lóg a levegőben", nem fut abban az időben más megjelenésünk, szinte biztosan kidobott pénz. Az is lehet, a kapott ajánlattal olyanokat érnénk el újra, akiket már elérünk más hirdetésekkel - ilyenkor azt érdemes végiggondolni, hogy mennyiben segít ez a plusz elérés.

Végül arra a kérdésre választ adni, hogy megéri-e itt hirdetni, a fentiek alapján lehet, plusz mi ezt ki szoktuk egészíteni egy egyszerű kérdéssel. Jellemzően minden partnerüknél futnak Google ésvagy Facebook hirdetések, így tehát a kérdés az: ennyi pénzért mennyi hirdetést tudunk venni a Google-nél / Facebook-on? Ha aránytalanul többet, mint amit kapnánk, akkor viszonylag egyszerű a válasz, hol költsünk inkább pénzt...

Ha a megkeresés barterre vonatkozik, akkor érdemes még egy szempontot figyelembe venni a fentieken túl:

  • Mennyibe kerül valójában nekünk a megjelenés?

A barter megállapodások általában listaáron történnek. Ugyanakkor egyáltalán nem mindegy, nekünk valójában mennyibe kerül az, amit adni fogunk. Ha az árrésünk 30%, akkor összesen kapunk 30% "kedvezményt", miközben ha nem barterban vennénk hirdetést, lehet, ennél többet kapnánk. Éppen ezért barter esetén - ha a fenti kérdésekre amúgy pozitív a válasz - mindig érdemes a valós bekerülést is számolni, és ehhez képest vállalni arányosan.

Egy ajánlatról dönteni láthatóan kicsit összetett feladat. Éppen ezért is segítünk ebben (is) a partnereinknek: sokszor a tapasztalataink alapján gyorsabban tudunk döntést javasolni. Mert a végső döntést minden esetben az ügyfél hozza.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1316818128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása