Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Robotos

Címkék: onlinemarketing

2022.01.26. szerda 10:40 Konrad

robot-ge8d980c5b_640.jpg

A robotokat mindig a technikai fejlődés szükségszerű részének gondoltam, és ahogy sok gyerek, nekem is a humanoid robot volt "a robot". Ennek valószínűleg elsősorban Asimov művei az oka, a robotregényeket már nagyon fiatalon olvastam. De a scifikben a robotok általában is humanoidok voltak.

Így aztán, amikor megjelentek a gyártásban az első robotok, amik messziről sem hasonlítottak az emberre, kicsit csalódtam. Ez robot? Ez egy mechanikus izé, és nem is gondolkozik! Később megszoktam, majd a XXI. századra már teljesen normális volt, hogy egy takarító robot nem egy bejárónő gépesítve, hanem egy felfordított lavor kerekekkel. És azt is megtanultam, egy robot nem is biztos, hogy fizikailag látható: azokat a szoftvereket is így nevezzük, amelyek maguktól hajtanak végre összetett feladatokat, pl. végigjárnak weboldalakat, elemzik és mentik azok tartalmát, hogy aztán mi tudjunk keresni egy keresőoldalon.

És már a robot helyett automata van, nem robotizálásról, hanem automatizálásról beszélünk inkább. És ez az automatizálás egyre több helyen jelentkezik az életben. Minden olyan munkafolyamatnál megjelenik, amely monoton, ahol precíznek kell lenni, de nem igazán kell gondolni, inkább csak egyszerű eldöntendő kérdéseket kell megválaszolni.

És természetesen ez megjelent a marketingben is. Ma már teljesen természetes, ha egy marketing folyamatot úgy építünk fel, hogy tele van automatizmussal. Hírleveleket küld a rendszer, amiket előre elkészítettünk. Reagál, ha a felhasználónak valamire szüksége van. Tegnap ilyen robotasszisztenssel chat-eltem egy ügyfélszolgálaton.

Az összes robotizálásnak az a lényege, hogy azokat a munkákat levegye az ember válláról, amik unalmasak, amik rutinszerűek. Elsősorban azért, mert már akár rövidtávon is olcsóbb ez a megoldás, mintha embereket kellene fizetni ugyanerre. És ez elég jól hangzik, de felmerül a kérdés: ha mindent robotizálunk, mit fognak csinálni az emberek?

Ennek van legalább három területe. Mit kezdünk a kérdéssel gazdaságilag (emberek elveszítik a munkájukat), mentálisan (nincs szükség a munkájukra) és politikailag (az előző két problémát valahogy kezelni kell).

Én ezekre nem tudok és nem is akarok ebben a bejegyzésben választ adni. Azt tudom, hogy miközben rengeteg dolog automatizálható, nagyon sok dolog nem. A marketingben biztosan nem. Jelenleg még nem tud egy robot kreatív lenni. Nem tud intuitív lenni. Nem tud emberi lenni, a szó nagyon sok értelmében. 

Nekünk, marketingeseknek a robotok abban segíthetnek, több időnk legyen gondolkodni. Több időnk legyen alkotni. Több időnk legyen olyan dolgokkal foglalkozni, amiket a robotok nem tudnak megcsinálni. És meg kell tanulnunk, mennyiben más az élet azzal, hogy sok dolog automatizálható. Az elmúlt 10 év marketingje már erről szólt, és egyre inkább erről fog szólni a jövő. 

A XXI. századi robotok továbbra sem humanoidok, sőt, el sem várjuk már, hogy azok legyenek. A XXI. századi robotok a karjaink, a lábaink, az unalmas fél napjaink, a gépies feladataink. De gondolkodni egyelőre nekünk kell. És ez remélem még nagyon sokáig így fog maradni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr516824354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása