Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szentháromság

Címkék: google onlinemarketing kampány email marketing facebook

2022.03.04. péntek 09:23 Konrad

animal-gfabeb467b_640.jpg

Van egy előadásom, ami arról szól, milyen online reklámeszközöket használnak a kisvállalatok idehaza. Ezt az előadást pár éve készítettem, és azóta sincs nagy változás, mindössze a Facebook neve lett Meta.

Mert a hazai kisvállalkozások online marketing szentháromsága a Google, Meta és e-mail trió. Ha kereső, akkor értelemszerűen Google, legyen szó hirdetéstől vagy optimalizálásról. Ha mérés, akkor ismét Google, az Analytics egyfajta szabvány lett. Ha térkép, akkor Google Maps illetve Google Cégem. Ha közösségi média, akkor elsősorban Facebook, másodsorban Instagram és YouTube. Ha lesz változás, akkor az itt fog történni, részben a TikTok iszonyú gyors növekedése miatt, részben a LinkedIn lassú felértékelődése miatt (ami viszont nem biztos, hogy jelentős változást hoz). Ha pedig viszonylag olcsó vevő illetve ügyfél elérés, akkor e-mail marketing: hírlevelezés, esetleg eDM.

Ennyire egyszerű az a világ, amiben a kisvállalkozások, és a legtöbb közepes vállalkozás mozog. Ezek hatékony eszközök, nagyon sok dologra jók, és ha meghozza az eredményt, nem is nagyon lépnek ki belőle. Mert bár lehetne, de részben az ismeret hiánya miatt, részben azért, mert minden új dolog költségeket növelhet, miközben az eredmény eleinte bizonytalan, nem is nagyon keresnek mást.

Az, hogy ez így mennyire egészséges, mennyire jó, nehéz megítélni. A vállalkozások szempontjából mindenképpen előnyös, hogy viszonylag kevés platformot kell megismerni, nem kell túl sok irányba figyelni, tehát egyszerűbb a kommunikáció. Ugyanakkor elég nagy a kitettség: ha valamiért az egyik platformról kiesik a cég (pl. tiltás miatt), akkor nincs gyors megoldás, és főleg nincs tudás arra, hogy pótolják a kiesést.

A hazai reklámszakmának kis túlzással mindegy: a kevesebb eszköz elvileg nekik is segítség, gyakorlatilag lehetőség van arra, hogy egy-egy platform szakértőivé váljanak. 

A hazai tartalomszolgáltatóknak rossz ez az egész, a bevételek ugye nem hozzájuk futnak be, és csak a Google-nek van arra megoldása, hogy a reklámpénz egy részét visszajuttassák a hazai piacra. A Meta nemhogy nem csinál ilyen programot, de az elmúlt években mintha direkt szívatná a tartalomszolgáltatókat: egyre kisebbek az organikus elérések, így egyre nehezebb forgalmat terelni a külső weboldalakra.

A fentiek egy olyan képet festenek, mintha elég lenne csak ebben a körben mozogni, és mintha nem is lenne más lehetőség. Ez viszont nincs így, és azt hiszem nem is lesz soha így. Minden cégnél meg kell nézni, milyen más lehetőség van még. Lehet, kell a LinkedIn, lehet, a Pinterest-en is aktívnak kell lenni. Az is lehet, egy-egy tartalomszolgáltatóval kell megállapodni, vagy éppen saját tartalmakat kell gyártani. Számos lehetőség van kitörni ebből a szentháromságból, és általában érdemes is. Igaz, ehhez nem lesz elég a rutin tudás.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1617771092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása