Írtam már többször, hogy a marketinges folyamatosan alkalmazkodik a piachoz: ott hirdetünk, ahol a célcsoportjaink vannak, azokat az eszközöket használjuk, amelyekkel elérjük a vevőinket, és így tovább. Ezért sem tragédia, ha egy szolgáltatás megszűnik: aki nemcsak abból él, az meg fogja találni, mit lehet helyette csinálni.
De ahhoz, hogy tudjuk, merre kell menni, hol érdemes például hirdetni, ismerni kell a piacot. Ez pedig nem megy anélkül, hogy folyamatosan figyelnénk. Figyeljük a kampányaink eredményeit, figyeljük a változásokat, vagyis figyeljük azt, amit csinálunk. És figyeljük a híreket, figyeljük a kutatásokat, figyeljük a felhasználók viselkedését is.
De ez utóbbi nem is annyira egyszerű. A miénk egy kicsi piac, viszonylag kevés olyan cikk, olyan tanulmány van, ami elérhető, és szakmailag előre visz. Sok szakmai cikk nem hazai alapokra épül (néha fordítás, néha külföldről vett számok, példák), így azokat csak óvatosan lehet a hazai piacra felhasználni. A konferenciák tudnak adni olyan információkat, amelyek még segítenek, részben az előadásokkal, részben az előadások közötti beszélgetésekkel.
Vagyis az információkat folyamatosan kell figyelni, gyűjteni. Én naponta legalább fél órát azzal töltök, hogy átfutom a bejövő szakmai cikkeket, és kiválasztom, melyeket olvasok el. Mert a másik átlag 30-40 perc ezek elolvasása, feldolgozása. Most éppen 2 nyitott cikk és 3 letöltött tanulmány várja, hogy legyen rájuk időm...
Képezni kell magunkat, követni kell a híreket, képben kell maradni. Aki ezt nem teszi, az ebben a szakmában nagyon hamar lemarad, és az bizony sokba fog neki kerülni. Érdemes azt a napi fél órát legalább rászánni erre, amire szükség van.
Utolsó kommentek