Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Twitter és Elon Musk

Címkék: twitter

2022.04.28. csütörtök 10:03 Konrad

twitter-g8c519e039_640.jpg

Mindenképpen a hét híre, hogy jelenkorunk egyik legmegosztóbb self-made-man-e, a vállalkozásainak az értéke (és az azokban meglévő tulajdonrészei) miatt jelenleg leggazdagabb ember, Elon Musk meg tudja venni a Twittert. Azt a Twittert, ami idehaza egy ismert, de kevesek által használt szolgáltatás, ellenben az USA egyik meghatározó közösségi média platformja. Ha másért nem is, de Donald Trump twitteres tündöklése és bukása miatt olyan ikonikus szolgáltatássá vált, amit azok is ismernek, akik még soha nem töltötték le a telefonjukra az alkalmazást vagy soha nem írták be a böngészőjükbe, hogy Twitter.com

Miközben a Twitter felhasználói száma messze elmarad a Facebook globális számaihoz képest, a hétköznapokban és főleg a médiában mégis nagy szerepe van. Mondjuk nem nálunk, és nem is Európában, de az USA-ban mindenképpen. Így tényleg nem mindegy, mi lesz a sorsa a jövőben a Twitternek. Ezért is övezi annyira nagy érdeklődés ezt a folyamatot, amelyben Musk először csak részesedést vásárolt, majd ajánlatot tett a teljes cég megvételére. Ezt az ajánlatot először megpróbálta a Twitter kivédeni, de aztán e hét hétfőjén elfogadták, így nincs akadálya annak, hogy Musk fizessen. Az nagy kérdés, valóban fizet-e, és azt mi módon teszi. (A poszt írásakor még nem vette meg a Twitter-t, de a lehetősége már megvan rá.)

Tegyük fel, tényleg megveszi a szolgáltatást. Mit fog ez jelenteni a Twitterre, és mit a közösségi médiára nézve? A hétfői döntést követően egyre több elemző, blogger, marketinges mondja el a véleményét erről. Ami ezekből látszik, az egyértelműen az, hogy senki nem számított erre, és még fogalmuk sincs, mit jelent ez az egész, milyen következményei lesznek a felvásárlásnak.

Mint írtam, Elon Musk személye nagyon megosztó. Sokan a rockstar vállalkozót látják benne, akinek a nevéhez olyan márkák fűződnek, mint az elektromos autózás lényegében megreformáló Tesla vagy az űrhajózást egyértelműen olcsóbbá tevő SpaceX. Az például mindenképpen hatalmas teljesítmény, hogy összesen négyen voltak képesek embert juttatni a világűrbe: a Szovjetunió (mára Oroszország), az USA, Kína, és a SpaceX. Ugyanakkor a bírálói szerint ez a teljesítmény nem jöhetett volna létre iszonyatos állami támogatás, állami pénzek, és (számunkra) embertelen kizsákmányolás nélkül (ami a dolgozókat érinti minden cégénél).

Tény, Elon Musk életéből nagyon könnyű felépíteni a sikerembert, de legalább ennyire könnyű felépíteni a negatív főhőst is. Egyszerre a Vasember és Lex Luthor. Éppen ezért nagyon megoszlanak a várakozások és a vélemények is a felvásárlás kapcsán.

Ebben a cikkben például Musk zsenialitásáról és elképzelt jövőbeni terveiről olvashatunk:

More to the point of why $44 billion is a small price to pay, it is about strategy, a bigger strategy. Let’s just say, in 2024, if Trump gets reelected (for example), he will have to ask Elon’s permission to get back on Twitter. We’re talking about ‘the leader of the free world’ kissing Elon’s ring. And if the President is kissing the ring, imagine who else is getting in line: Politicians, regulators, captains of industry, foreign dignitaries, Hollywood celebrities.

Itt viszont több marketing szakember fogalmazza meg a véleményét, hol támogatva, hol bírálva.

Musk has talked about making the platform more open and transparent. Advertising is just one of many business models he could potentially pursue. More radical ideas could be decentralising the platform to enable users to create multiple versions of Twitter, or even a subscriptions-based approach. Regardless, it is true that Twitter has huge untapped potential and only time will tell, but this bold move could be just the shot in the arm it needs to get there.

Nem tudni, mi lesz ebből, vajon valóban csak egy trükk, és az egész mögött Donald Trump áll? Vagy egy hirtelen ötlet, ami aztán megtetszett Musk-nak, és annyira beleszeretett, hogy végigcsinálja, de valójában nem fog nagy változást eredményezni? Vagy van mögötte valóban valami zseniális stratégia, amit tényleg senki más nem lát?

Jobb vagy rosszabb lesz nekünk majd ettől? Tényleg a szólásszabadság bajnoka lesz a Twitter, vagy a kisebbségek elleni szélsőséges szócsővé válik, amitől annyira sokan félnek? Az üzleti logika azt diktálja, hogy megmaradjon a Twitter olyannak, amilyen most. Így lesz rendesen bevétele, és így lesz elismertsége is. De úgy tűnik, 2022 már többször bebizonyította, a formális logikának nincs hatása a valóságra, és államok és cégek vezetői megtesznek olyat is, amire amúgy senki sem számított.

A Twitter jövője most egyértelműen Elon Musk kezében van. Ha ezt sikerül jól menedzselnie, és közmegelégedéssel zárul a folyamat, akkor lassan tényleg élő istenné fogják kikiáltani. Ha nem így lesz, akkor újabb érvet kapunk arra, miért nem lenne szabad engedni, hogy milliárdosok kezébe kerüljön a világ.

Én nagyon drukkolok, hogy ennek jó vége legyen. Részben azért, mert aktív felhasználója vagyok a Twitternek, részben azért, mert a magam részéről Vasembernek és nem Lex Luthor-nak tartom Musk-ot. Úgy a Tesla, mint a SpaceX olyan teljesítmény, amit nagyra értékelek, és az űrhajózás iránti érdeklődésem miatt is tisztelem mindazt, amit elért. De persze tévedhetek is. Hogy végül mi az igazság, talán néhány napon vagy héten belül kiderül.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6517818165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tesztelo.hu · http://www.tesztelo.hu 2022.04.29. 01:11:34

Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Musk egyáltalán nem olyan megosztó személyiség, ahogyan megpróbálod beállítani.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.04.29. 10:17:02

@Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de számos hír van arról, hogy a különböző cégeinél milyen szabályok vannak, milyen elvárások vannak stb. Plusz a munkamániáját elvárja az alkalmazottaitól is. Ezek elég jól dokumentált problémák. Más kérdés, hogy szerintem ez is része annak, hogy üzletileg is sikeres tud lenni, és a vízióit is meg tudja valósítani.
Hogy mennyire megosztó személyiség, azt pedig nagyon jól mutatja ez a mostani Twitter megvásárlás és az azzal kapcsolatos felhördülések. Sokan nem szeretik, változatos okokból.
Mindezekkel együtt én neki drukkolok :)


süti beállítások módosítása