Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A kegyelmi állapot

Címkék: üzlet

2022.04.29. péntek 10:11 Konrad

honolulu-g3dbea3ec0_640.jpg

Amikor ügyfélszerzésről beszélünk szolgáltatási piacon, akkor látom azt, hogy vannak cégek, amelyek nem folytatnak direkt ügyfélszerző kommunikációt. Jelen vannak valamilyen módon az interneten, de nem hirdetnek, nincs semmi olyan tevékenységük, ami direktben ügyfeleket hozna. Mégis megélnek, vannak megrendeléseik.

Ha a cég olyan területen dolgozik, ahol nagyobb az igény, mint amit a piaci szereplők ki tudnak elégíteni, akkor valójában abban a szegmensben egy olyan állapot alakul ki, amelyben a cég diktálhat. Több a megrendelés, mint amit ki tud elégíteni, így amíg az ár-érték arány a megrendelők számára megfelelő, addig van munka folyamatosan.

Az is lehetséges, hogy egyszerűen van egy alap ismertsége a cégnek, és ez önmagában hoz annyi megkeresést, amelyből meg tud élni, tud működni. Végül az is előfordul, hogy az ügyfelek ajánlják tovább a céget, így valójában kap reklámot, csak közvetve.

Mindezek a helyzetek alapvetően kellemesek, de van velük két probléma. Az egyik a tervezhetetlenség, a másik a fenntarthatóság.

Amikor csak úgy beesnek a megrendelések, de ehhez nem csinál a cég semmit, akkor nem is tudja megtervezni, mennyi megkeresése lesz. Nincs konverziós költsége, mert erre nem költ, de nincs is konverziós útvonala - nem tudja, miért jönnek, honnan jönnek a megrendelők. Nem tudja elemezni, mi az, ami működik a kommunikációjában, és mi az, ami fölösleges. Van ügyfél, van bevétel, és minden rendben.

Kivéve, ha növekedni akar. A növekedéshez ugye megfelelő bevétel, sok új ügyfél is kell. De ez a modell nem skálázható. Ha nagyobb lesz a kapacitása, több munkát el tud vállalni, de vajon lesz eléggel több megrendelés?

És itt térhetünk is rá a másik problémára: az itt és most problémájára. Mert ez a fajta nem-értékesítés valójában esetleges. Persze okkal történik, de meddig? Ha egyszercsak valamiért nem ajánlják az új ügyfelek tovább a céget, mi fog történni? Ha megjelenik több konkurens szolgáltató, mi fog történni? Hogyan kellene reklámozni? Mi fog ezek után is üzleteket hozni?

Én azt gondolom, az az állapot, amikor "csak úgy" jönnek az ügyfelek, egyfajta ajándék. Ajándék, mert erőforrást és időt ad nekünk arra, hogy felépítsünk egy valódi értékesítést. Egy olyat, amelynek van értékesítési csatornája, van mérhető konverziója, és ami tervezhető. Mert amíg tart ez a leírt kegyelmi állapot, addig van lehetőségünk kísérletezni, nem ezen múlik, megmaradunk-e. De ha ez az állapot elmúlik, akkor is lesz hova nyúlnunk, és akkor is lesz lehetőségünk tovább működni.

Örüljünk, ha marketing nélkül is kapunk megrendeléseket, de ne gondoljuk azt, hogy ez örökké így lesz. Készüljünk fel arra, hogy előbb-utóbb mégis kellene fog a marketing, a reklám, az értékesítés.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5917819127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása