Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de szá... (2022.04.29. 10:17) A Twitter és Elon Musk
  • Tesztelo.hu: Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Mus... (2022.04.29. 01:11) A Twitter és Elon Musk
  • Motorogre: @]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ. A "luxus"-fogyasztás minden régiób... (2022.04.28. 23:16) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár... (2022.04.28. 14:20) Az idő az új olaj?
  • eßemfaßom meg áll: @]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is (2022.04.28. 14:14) Az idő az új olaj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (579) analytics (5) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (5) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (23) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (110) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (386) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (131) kutatás (99) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1303) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (17) szakcikk (6) szövegírás (39) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (79) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (378) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (255) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Előadást készíteni

Címkék: előadás

2022.05.09. hétfő 09:37 Konrad

room-gccf9f0c0b_640.jpg

Amikor előadást készítek egy konferenciára, akkor máshogy kell gondolkodnom, máshogy kell terveznem, mintha tanítanék. A tanításnál elsősorban arra törekszem, hogy ne maradjon ki semmi lényeges, amit elmondok, az logikusan legyen felépítve az érthetőség miatt, és meg is lehessen tanulni.

Konferencia esetében nagyon fontos, hogy mennyi időm van. Kellett már tartanom 5 percben is előadást, de azért a jellemző a 15-30 perc. Ritka az ennél hosszabb. Az 5 perces előadás egy elég sajátos műfaj, nagyon feszesnek és nagyon pontosan megtervezettnek kell lennie. Lényegében egy gondolatot lehet átadni, arra kell koncentrálni, és sok sallangot, sok kiegészítő dolgot ki kell hagyni. Egy menet, egy lendület, egy nagy levegővel el kell mondani. Ezt kell talán a legtöbbet gyakorolni: nagyon fontos az azonnali érthetőség és az idő betartása.

A 15-30 perces előadásoknál nekem az a módszerem, hogy kitalálom, mi a fő mondanivalóm - ez ebben az esetben sem lehet több egy fő gondolatnál -, majd felfűzöm, honnan akarok oda eljutni, végül mivel tudom az egészet lezárni. Minél kevesebb az időm, annál fontosabb a lendületes ív megrajzolása. Ha több időm van, akkor azt arra használom, hogy mélyebben is tudja a tartalomról beszélni: nem a témák számát növelem, hanem a kifejtés mélységét.

Végül a hosszabb, 45-60 perces előadásoknál már közelebb járok az oktatáshoz használt tematikához. Lehet egy kicsit több téma, van idő arra, hogy a hallgatóságot is jobban belevonjam, és ki lehet fejteni akár olyan mellékszálakat is, amelyek színesítik, pontosítják a gondolataimat.

Az 5 perces előadásban a prezentáció egy illusztráció: a szöveg a lényeg, kivetíteni inkább csak képeket érdemes, és azokat a szavakat, amelyeket hangsúlyozni szeretnénk. A 15-30 perces előadás legyen látványos, használjunk kevés szöveget és itt is sokat segítenek a képek, ábrák. Soha ne írjuk tele az oldalt, elég néhány szó, maximum egy-egy felsorolás, de azok sem mondatok.

A 45-60 perces előadásnál már a prezentációt érdemes úgy elkészíteni, hogy azt végignézve fel lehessen pontosabban idézni az előadást annak is, aki végighallgatta. Itt sem szabad egy-egy oldalra sok szöveget írni, de van arra időnk, hogy egy téma több oldalt is kapjon. A képek elsősorban illusztrációk, de természetesen színesíthetik az előadást, akár minden oldalon.

És még egy fontos dolog, amit sokan elfelejtenek: a figyelmet folyamatosan fel kell tartani. Konferencián mindig kell egy erős kezdés, egy olyan felütés, amire felkapja a hallgatóság a fejét. Majd menet közben is kell egy-egy olyan elem, amely talán kicsit szokatlan, vagy vicces, de mindenképpen kizökkent. Én még a nagyon hossza előadások esetében is néha ritmust váltok, sztorizok, elmondok egy oda illő viccet, kicsit beszélgetek a hallgatókkal, hogy ne aludjanak el. Utána mindig láthatóan jobban figyelnek, és ez a kis kitérő nem hiábavaló.

Ma egy 45 perces előadást fogok elkészíteni. Már kezd összeállni, mire fűzzem fel a gondolataimat...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr117827151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása