Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Marketingsérültek

Címkék: hiba onlinemarketing

2022.06.01. szerda 09:05 Konrad

apple-g253ff46fd_640.jpg

Sokan írtak már erről, és nem ok nélkül: egyre több olyan cég van, amelyik így vagy úgy, de csalódott a marketingben. Vagy úgy általában a marketingben, vagy "csak" a marketinges vállalkozásokban. Megbízott a múltban cégeket, elköltött egy nagy halom pénzt, de elmondásuk szerint eredmény nélkül. És amikor felmerül, hogy dolgozzunk együtt, akkor először a múlt kísérteteivel kell megküzdeni. A bizalom elnyerése itt nem nulláról indul, hanem valahonnan nagyon mélyről...

A probléma oka mindig más. Láttam olyan esetet, amikor tényleg a marketinges, vagy a marketinget vállaló cég volt kutyaütő. Rossz koncepció, rossz kampányok, rossz kivitelezés... Ez mind lehet hiba. A legtöbbször az ügyfél megbízik a marketingesben, és azt csinálja, amit a marketinges mond. Ilyen esetekben egyértelműen a marketinges hibája, ha valami nem sikerül. Akkor is, ha amúgy az ügyfél hülyeséget kér.

A munka akkor lesz sikeres, ha tervezéssel kezdődik. De a tervezés önmagában nem elég: olyan terv kell, ami megvalósítható, és eredményt is hoz. De néha már ennek az elején félremennek a dolgok: amikor az ügyfélnek túlzó elképzelései vannak, olyan céljai, amit nem lehet elérni. 

Van amikor elkészül egy jó terv, de aztán nem lesz úgy megvalósítva, mint kellene. Még sincs rá elég pénz, menet közben megváltoznak a dolgok, más célt kellene elérni... Ha a marketinges nem veszi észre, baj van, az akkor az ő hibája. Hiszen a cég nem ért hozzá, nem tudják, hogy az elvárásaik túlzók, hogy ezek a hibák végletesek is lehetnek.

Néha persze a cég a hibás. A megrendelő. Amikor úgy érzi, többet tud. Amikor beleszól mindenbe. Amikor ő jobban tudja. Ilyen esetekben a marketinges jellemzően egyet tehát: felállhat és elmehet. Mert ha nincs meg a kellő szakmai bizalom, akkor nagyon hamar csak végrehajtók lehetünk, és onnantól szükségszerűen előbb-utóbb bűnbakok is... Szerencsére ez az eset sokkal ritkábban fordul elő.

Ahogy a marketing feladatokra növekszik az igény, úgy növekszik azok száma a piacon, akiknek nagyobb az önbizalmuk, mint a tudásuk. Akik el tudják adni magukat, csak aztán a megvalósítás nem úgy és nem az lesz. És persze a sok kisebb-nagyobb cég között bele lehet nyúlni ilyenbe is, függetlenül attól, hogy azt látom, azért a piacon lévő cégek többsége jól dolgozik. Ha nem is zseniális mindenki, de nagyon sokan vannak, akik jó iparos munkát végeznek, és nem is kerülnek ki onnan marketingsérültek. Csak sajnos nincs egy rendes minősítési rendszer, a referenciák nehezen adaptálhatóak, és hát marketinges bárki lehet, mindegy, hogy mit tanult, vagy tanult-e egyáltalán.

Nekünk, akik találkozunk marketingsérültekkel, ilyenkor sokkal körültekintőbbnek kell lennünk. Nem elég jól megcsinálni a feladatot, sokszor kell mellé plusz biztosítékot adni, és sokkal jobban is kell figyelni, ne essünk mi is olyan csapdába, mint az előttünk dolgozók. Kis szerencsével és sok tudással aztán felépülhet a bizalom, és a sérülések idővel elhalványulnak. Persze eltűnni soha nem fognak...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr117845043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása