Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Marketing matek

Címkék: onlinemarketing üzlet e-business

2022.06.03. péntek 10:01 Konrad

business-ga00887c05_640.jpg

A marketing nem működik matek nélkül. Számolunk, elég sokat. Persze nem túl absztrakt módon, de azért némi valószínűségszámítás, nem kevés statisztika és iszonyú sok logika az, amire szükség van. Nem ritkán jön szembe többismeretlenes egyenlet, és persze az Excel tábla használata is mindennapos.

Ha mást nem, de a költségeket és a bevételeket össze kell tudni adni. Arányokat kell tudni számolni, és megtérülést kell például mérni. Ezek matekos fejjel nem túl bonyolult dolgok, de ha valakinek nincs számolási rutinja, akkor azért bele-bele lehet futni olyan problémába, ami elsőre nem egyértelmű megoldású.

De azt látom, sokszor nem a matektudás az, ami hiányzik, főleg a kkv piacon. Sokszor látom azt, hogy egyszerűen nem számolnak a vállalkozások. Csak egy-két mutatót néznek, de ebből nem következtetnek, és főleg, nincsenek napi szinten képben arról, mi történik. Pedig van néhány alap, amit illik mindenkinek tudnia, különben lehet, csak későn derül ki, ha valami nem működik.

Persze a marketing matekhoz kellenek a számok. A számok, amik jelen esetben olyan adatok, amikkel rendelkeznünk kell. Ha ezek hiányosak, akkor óhatatlanul nem lehet teljes az a kép, amit kapunk. Lássuk, mik azok a minimálisan elvárhatón adatok, amelyek egy webáruháznál kelleni fognak!

A napi forgalom. Ez mindent tartalmaz, de érdemes különbontani az eladott termékekre eső bevételt és az arra rárakódó költségeket, amiket kifizet a vevő (pl. szállítási költség és az abból származó bevétel, amit persze tovább is fizetünk.)

A hirdetések költségei. Ez nemcsak annak a díja, mennyit fizetünk a Google-nek vagy a Facebook-nak. Ebben benne van a hirdetések elkészítésének a díja, az esetleges kreatív költségek és persze a kampánykezelések díja is.

A kosárérték. Mennyi az átlagos kosárérték? Itt csak a termékek díjával érdemes számolni! És nem árt legalább hetente kiszámolni, hogy lássuk, van-e változás. Ehhez ismerni kell az adott időszakra a bevételt és azt, hány eladás történt.

Egy vásárlás ára. Ezt abból lehet kiszámolni, ha tudjuk, mennyi volt a hirdetési költségünk. Azt kell elosztanunk a vásárlások darabszámával.

A pontos költségek. Ez az, amit sokszor látok, hogy elrontanak. Mert ebbe benne kell lennie mindennek, de tényleg mindennek. A visszárunak, a saját időnknek, az amortizációnak... Mindennek.

Átlagos árrés. Sokszor segít, ha pontosan tudjuk, a megvalósult eladások esetében mennyi lett az átlagos árrés. A legtöbb bolt nem egységes árréssel számol, plusz bekavarnak az akciók is, ezért érdemes ezt is kiszámolni.

Ha a fenti számokat tudjuk, már el tudunk kezdeni matekozni, amikor arról kell dönteni, milyen akciót indítsunk, vagy mennyivel tudjuk növelni a hirdetési kiadásokat. Mert megalapozott döntést csak a jó matekos háttérrel lehet meghozni!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7417847093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása