Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (111) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (393) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az árak

Címkék: üzlet

2022.06.17. péntek 10:16 Konrad

img20211217_09290842.jpeg

Abból látom, mennyire nagy a baj a hazai kereslettel és inflációval, hogy egyre több ügyfelem keres meg minket olyan kérdéssel, aminek az árazáshoz van köze. Hogyan adjunk kedvezményt, ha akciósak az áraink? Hogyan emeljünk árat, mit kommunikáljunk? Mit kezdjünk ezzel a helyzettel, hogy csökken a forgalom, mert félnek vásárolni az emberek, tartalékolnak?

Az sem segít sokat, hogy új szabályozás van az akciós árak feltüntetésével kapcsolatban, és ráadásul ezek a szabályok egyáltalán nem egyszerűen értelmezhetők. Több olyan helyzetet is sikerült már modellezni, amikor egyszerűen képtelen lesz a cég az eddigi (amúgy egyáltalán nem átverős) kedvezmény kommunikációját folytatni.

A probléma alapvetően kettős. Egyrészt az elmúlt évtizedben az árak alapvetően stabilak voltak, alacsony infláció mellett működött a gazdaság. Így alapvetően elszoktunk az áremelésektől, főleg attól, hogy nemcsak évente egyszer kell ezt megtenni. Gondoljunk bele: rengeteg olyan vállalkozó van, akik csak ilyen gazdasági környezetben dolgoztak! Nekik ez nemhogy szokatlan, de konkrétan ismeretlen terep!

A másik probléma a vevők árérzékenysége. Nagyon sok területen pontosan tudjuk, hogy a magasabb ár kevesebb fogyasztót fog jelenteni, rövidebb távon biztosan. Meddig tartsak ki az alacsonyabb ár mellett, ami csökkenti a bevételem? Mennyire kell kivárnom? És mit lép a konkurencia?

Amúgy általánosságban igazán jó válaszom nincs. Ahány cég, annyi féle helyzet, ennek megfelelően annyi féle megoldás. Amit érdemes azért megtartani:

  • Jobb a forintösszegű kedvezmény, mint a százalék. Sokan nem tudnak százalékot számolni, de azt tudják, mennyi 5.000,- Ft
  • Az összes piacon áremelkedés van, így nem leszünk egyedül, amikor árat emelünk. A vevőknek nem lesz hova "menekülniük".
  • Igazából rosszabbnak érezzük a helyzetet, mint amilyen. A vevők nagy része kivár, de előbb-utóbb elkezd újra majd költeni.
  • Készüljünk fel arra, hogy ez most nem egyszeri folyamat, hanem elhúzódó válság. Biztos, hogy idén már ebben kell élnünk, de nagy valószínűséggel jövőre is. De ettől még igaz az előző pont is: előbb-utóbb beindul a fogyasztás.

De ahogy mondtam, minden cégnek mások a lehetőségei. Nincs tehát királyi út, nincs olyan Jolly Joker, amit elő lehet húzni a kalapból, hogy akkor tessék, tessék, erre kell menni. És az infláció velünk marad. Az árak nőnek, a költségeink nőnek. És innen minden más már politika...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5417859797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása