Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (396) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kreatívkodni

Címkék: kreatív

2022.06.24. péntek 09:57 Konrad

mobile-g9f957a695_640.jpg

A kreativitás egy furcsa dolog. Eredetileg azt jelenti, képes vagy megalkotni valamit, ami eddig nem volt. Szöveget, képet, videót, tárgyat, ételt, járművet, folyamatot - bármit. A marketingben azért ennél szűkebb értelemben használjuk, és kb. azt jelenti, képes vagy kitalálni valamit, ami az adott helyzetben különleges, újszerű, váratlan, szokatlan, hatásos. Mindezt persze úgy, hogy azért valahol illeszkedjen bele a tervekbe, ne legyen túlságosan megosztó, és még üzletileg is hatékony maradjon.

A kreatív szónak egyébként van még egy jelentése a marketingen belül: szokás az elkészült hirdetéseket is "kreatívnak" hívni. (Lásd: átküldtem a kreatívot, ezt használd a kampányban.)

De visszatérve arra, amikor a tervezés folyamatát és az embert nézzük: kreatívnak lenni egy állapot. Nagyon sok ember tud néha kreatív lenni, és kevesen vannak, akik folyamatosan képesek kreatív ötletekkel előállni. Legyen szó grafikai tervezésről, írásról vagy más alkotó tevékenységről, a kreativitás mindig egyfajta áldás. Olyan áldás, ami önmagában nem elég: kell mögé nagyon sok tudás és még több gyakorlás is. Mert nem elég, ha a fejemben megfogalmazódik valami, azt valahogy meg kell tudni mutatni, el kell tudni készíteni.

De a kreativitás azért is állapot, mert nem lehet mindig kreatívnak lenni. Még azok az emberek, akiket a környezetük kreatívnak tart, sem képesek mindig újat és újat megalkotni. Nem beszélve arról, hogy a legtöbb embernek ráadásul megvan a saját stílusa, így a kreativitása is csak egy bizonyos határon belül működik. Egyébként éppen ezért kell a tanulás, az informálódás: ezeket a határokat ki kell tolni, meg kell tanulni ezeken átlépni, ezeket megváltoztatni.

A mindennapi munkánk nagyon sok kreatív feladatot igényel, de azért ezek jobbára alkalmazott kreativitás jelentenek. Eleve adott céllal, eleve meghatározott határok között kell tudni alkotni. Márpedig ez önmagában kiölheti a kreativitást.

Néha így is sikerül kitalálni valami jót, hogy aztán az elvérezzen az ügyfél igényein. Mert ez kicsit legyen másmilyen, köszönjük, de végre rájöttünk mit akarunk (de nem ezt), és így tovább. És amikor már megvan az alap kreatív elképzelés, abból nagyon nehéz kilépni. Még nehezebb újabb zseniális ötlettel előállni.

A kreativitáshoz kell egyfajta szabadság, és kell egy befogadó közeg is. Olyan, amelyik elfogadja, sőt felismeri, miért jobb ez a megoldás, mint valami más. Nem mindig jön össze, sőt, sokszor nem jön össze ez. Éppen ezért azt gondolom, aki kreatívan képes tervezni, annak meg kell tanulnia azt is elfogadni, nem mindig arra van szükség, amit ő kitalál.

Van az az eset, amikor egy irányt sikerül adni az ügyfélnek a gondolkodásunkkal, hogy aztán valahova nagyon máshova eljusson. Máskor csak elvégezzük a munkát. Mert persze az egész erről szólt: azért kell kreatívnak lennünk, mert ez a feladatunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr717826759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása