Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Androsz: Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak ... (2022.06.15. 15:11) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (582) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (7) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (45) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (174) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (115) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (391) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (245) közösségi média (22) kreatív (134) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (39) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1316) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (18) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (20) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (396) üzleti kommunikációs hónap (4) video (115) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (257) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Árazást váltani

Címkék: onlinemarketing üzlet

2022.07.01. péntek 09:31 Konrad

store-g35144817c_640.jpg

Írtam már róla, a marketing feladata lehet az árazás is. Legyen szó termékről vagy szolgáltatásról, az ártól függ az eladhatóság, a márka értéke, de persze a jövedelmezőség is. Az ár sokszor akciókhoz kapcsolódik, de a kommunikáció akkor is szükséges, amikor árat kell emelni.

Az ár megállapítása is egy izgalmas kérdés, de még érdekes (legalábbis számomra) az, amikor árat, vagy akár fizetési modellt kell módosítani. Az árváltozás főleg akkor okoz problémát, amikor valamit, amit eddig ajándékba (értsd: ingyen) adtunk, most pénzért szeretnénk adni.

A fogyasztó fejében nem különül el teljes mértékben egy ilyen ajándék, a teljes kínálat részeként tekint rá. Lehet, pont azért választott bennünket, mert valamit mi ingyen adunk. Ebből közismert példa a webshopoknál az ingyen szállítás: lehet deal-breaker az, ha kicsit drágábban szállítunk, mint a konkurencia. Mert a termék ugye ugyanaz, de a szállítás is az ár része.

Ráadásul ha valamit eddig ingyen adtunk, majd most pénzt kérünk érte, akkor joggal érzi azt a vevő, hogy tőle most megvontunk valamit. És azt meg senki sem szereti.

Ezek azok az okok, amiért számomra izgalmas egy árváltozás: ki kell találni, hogyan, milyen lépésekben kell ezt bevezetni, vagy mi az a megoldás, amely miatt a vevők ezek után se mennek el. Persze erre sincs olyan válasz, ami mindenkinél igaz... Van, ahol egyszerűen nem kell foglalkozni ezzel, mert a vevők nagyobb része nem visszatérő, így ők már csak az új helyzettel szembesülnek. 

Van, ahol a meglévő vevőket tájékoztatni kell, sőt, kompenzálni - vagy úgy dönteni, rájuk nem érvényes az emelés.

És persze van olyan eset is, amikor komplex stratégia kell az új árak bevezetésére.

Most, hogy általános és régen tapasztalt drágulást látunk, sokkal könnyebb árat emelni, de akár árazási módot is váltani. Ilyen körülmények között jobban elfogadják ezt a vevők, hiszen mindenhol ezt tapasztalják. Jobban fel vannak készülve, hogy többet kell fizetniük. (Persze nem mindegy, mennyivel többet.) Ez azt jelenti, hogy most érdemes elkezdeni változtatást, most érdemes új árakra váltani. Van erre még úgy fél évünk. Aztán majd 2023-ban elkezdd visszaállni a korábbi, alacsony inflációs környezet (ha igazak azok a számítósok, amit makro szinten várnak az elemzők). És onnantól ismét nehezebb lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr817871971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása