Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sólyom Tomi: Jól van, ügyes vagy, kettes alá. (2022.09.08. 21:23) Online tanulni, tanítani
  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (583) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (178) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (116) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (247) közösségi média (23) kreatív (136) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1331) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (406) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (258) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A nyár vége

Címkék: üzlet

2022.09.01. csütörtök 10:47 Konrad

beach-g3c3bb0c3f_640.jpg

Minden évben eljön, és legkésőbb szeptember 1-én bekövetkezik, azzal, hogy elkezdődik az iskola. De néha az időjárás kicsit kitolja, így talán a nyári érzés még bennünk maradhat - viszont ilyenkor, a nyár utolsó napjaiban már beindul az üzlet.

Az idén ez kicsit kitolódott, de általában igaz, hogy augusztus 20-ig minden értelemben nyár van, és csak azt követően indul be ismét a megszokott üzleti élet. Ami idén nagyon nem lesz megszokott, bár a korábbi két év sem nevezhető tipikusnak...

Az energia árak brutális növekedése, a stagfláció fenyegető réme és részben a háború miatti hangulat együttesen több irányból is nehezíti a cégek működését. Egyrészt kiszámíthatatlan, a fogyasztók, vagyis a vevők (a lakosság, ugye), mit lépnek. Nem tudni, ki mennyire tartalékol - mennyire akar vagy mennyire tud. Én egyébként azt feltételezem, hogy az idei karácsony a korábbi évekhez hasonlóan erős lesz, a fogyasztás csak akkor marad el jelentősen a korábbi várakozásoktól, hogy újabb, nem várt esemény történik. Az energiaszámlák miatt viszont a szokásosnál nagyobb csökkenés követheti az év végét, és ez egy olyan kiszámíthatatlan helyzetet teremt, amire amúgy csak a tartalékolással lehet jól felkészülni.

Másrészt a cégek jelentős részét közvetlenül sújtja a magas energia-ár. Az üzletek fenntartása, a gyártás, sok esetben a gépek működtetése, a aszállítás, az alapanyagok ára mind emelkedett, sokszor jelentősen nagyobb mértékben, mint azt a termékek árrése elbírja. Ebből természetesen áremelkedés következik, de azt sem lehet minden mértékben végrehajtani, vagyis csökken a finanszírozhatóság - beszéltem cégekkel, ahol a nyereség átmenetileg elképzelhetetlen.

Ez nekünk, marketingeseknek, nem jó hír. Amikor az a kérdés, kifizessék a gáz- és villanyszámlát, a béreket, az alapanyagokat, akkor ha nem jut másra, nem fognak másra költeni. Ilyen "más" a marketing budget is. Vannak cégek, amelyek a saját értékesítési helyeikkel, a márkájukkal, a visszatérő vevőikkel, a kialakított értékesítési láncukkal képesek akár fél évig, évig is működni különösebb marketing nélkül. Visszaesés lesz persze, de nem látványosan, és most a túlélés a tét.

Mégis, azt javaslom, aki teheti, ne álljon le a reklámmal. A piac a fenti okok miatt eleve szűkül, a vevőket nehezebb lesz meggyőzni, lesznek, akik kétségbeesésükben vagy a cashflow érdekében eleve árakcióznak majd - reklám, marketing nélkül ebben a közegben még rosszabbak lesznek az eredmények.

Természetesen megértem, ha egy cég a megmaradása miatt itt húzza meg a nadrágszíjat, de ez tényleg csak átmeneti lehet. Érdemes ezen gyorsan túllendülni, és akár pótlólagos forrásból, de költeni a marketingre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8617917065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása