Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sólyom Tomi: Jól van, ügyes vagy, kettes alá. (2022.09.08. 21:23) Online tanulni, tanítani
  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (583) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (178) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (116) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (247) közösségi média (23) kreatív (136) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1330) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (406) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (258) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Akciózzunk? Akciózzunk!

Címkék: onlinemarketing üzlet e-business

2022.09.05. hétfő 09:53 Konrad

store-g3fe5ff444_640.jpg

Amikor a forgalom elmarad az elvárttól, akkor felmerül, mi az, ami ezen a helyzeten segíthet: mitől lehet emelni a forgalmunkat, és ezzel együtt a profitunkat is (vagy adott esetben csökkenteni a veszteségünket). Az "adjunk el sokat, drágán" megoldás nem mindig működik: versenyző piacon a magas ár miatt elfordulnak a vevők, és máshol veszik meg ugyanazt, így nem lesz forgalmunk. Az "adjunk el sokat, olcsón" viszont csak akkor működik, ha ez az "olcsó" még azért nem okoz veszteséget.

A kedvezményeknél mindig ez az első kérdés: mekkora az az ár, ami még "belefér", vagyis amennyiért érdemes nekem eladni, hogy keressek rajta. Amikor a hazai online kereskedelem kezdett felfutni a tízes években, akkor bevált modell volt, hogy a webáruházak egy része elkezdett kisebb árréssel árulni olyan termékeket, amelyeket addig a vevők jobbára boltban vásároltak. Mivel a webáruház fenntartása egyszerűbb és olcsóbb, így az alacsonyabb árrés is termelt annyi hasznot, hogy megérje, főleg, ha a forgalom megvolt mellé - de az alacsonyabb ár miatt ez a forgalom is megjelent.

Azóta viszont ez a megoldás már nem működik, mivel egyrészt lényegében minden kereskedőnek lett webáruháza, másrészt drágább lett az online értékesítés is. Ma már sokkal nagyobb befektetés egy jó webáruház, és sokkal többet kell költeni a hirdetéstől kezdve a logisztikán keresztül az üzemeltetésig, így az alacsony árrés már sokszor kevés.

De ha elmarad a forgalom, akkor azért olyan sok lehetőségünk nincs: vagy többet költünk reklámra, akár úgy, hogy eddig nem használt reklámeszközöket vonunk be, vagy kedvezményt adunk - miközben akkor is érdemes többet költeni reklámra, hogy a kedvezményről tudjanak, de ezt általában elég a megszokott felületeinken megtenni.

Az olyan időszakokban, mint a mostani, amikor a vásárlóerő gyengülése okozhat visszaesést, az árcsökkentés a jobb út: mindaddig igaz ez, amíg nem mindenki csökkent árat. De mi a "jó ár"? Mi az az ár, ami még fenntartható?

Üzleti tervezésnél szoktam megkérdezni az ügyfeleket, mennyi az az összeg, amit egy eladás "elbír" marketingben. Vagyis mennyi pénzt lehet elhirdetni egy eladáshoz. Itt is nagyon hasonló a kérdés: mekkora az az árrés, ami még vállalható, ami nem fordítja veszteségesség a tevékenységünket? Ez az, ami elsősorban meghatározza, mekkora kedvezményt tudunk adni.

A másik fontos forrása egy kedvezménynek a nagykereskedő partner. Sokféle modell létezik a nagykereskedőknél, de általában igaz, hogy jutalmazzák a nagyobb forgalmat, vagyis ha nagyobb a forgalmunk, olcsóbban kapunk termékeket. Egyrészt tehát lehet ez a forrás: alacsonyabb áron kaphatjuk a terméket, és az árrés különbözetet (vagy annak egy részét) kedvezményként tovább tudjuk adni. Igaz, így kevesebbet keresünk, mint kereshetnénk, de cserébe mi leszünk a piacon azok, akik akcióznak, így a forgalom nálunk jelenik meg: összességében többet keresünk.

A másik forrás az lehet, ha maga a nagykereskedő is beszáll az akcióba. Eleve kedvezményt ad, vagy mi kötünk velük egyedi megállapodást kedvezményre. Ehhez jó partneri kapcsolat kell, de ha az megvan, akkor hajrá: ezzel is lehetnek jó áraink.

Ugyanakkor ne felejtsük el: akkor működnek az árakciók, ha csak mi, vagy ha csak kevesen akcióznak. Minél több cég adja olcsón a terméket, annál kevésbé tudjuk azt érvényesíteni, vagyis abban az esetben lényegében az általános árszintet csökkentjük. Ez is a csapdája az ár akcióknak: csökkentheti a teljes iparágban az árakat, és ezzel a haszonkulcsot is.

Olyan helyzetben, amiben most vagyunk, az árakciók működhetnek. Hosszabb távon viszont érdemes arra is figyelni, hogy ne az a kép alakuljon ki, hogy mi vagyunk az "olcsók". Ez már inkább a márkaismertséggel és a szolgáltatás minőségének a magas szinten tartásával lehetséges. Mert ez az időszak, amikor a vevőket elsősorban az árérzékenység jellemzi, el fog múlni. És ha ezt most túléljük, akkor majd a jövőben már nem kell ilyen eszközhöz fordulnunk a forgalom fenntartásához.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9317924211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása