Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Sólyom Tomi: Jól van, ügyes vagy, kettes alá. (2022.09.08. 21:23) Online tanulni, tanítani
  • Le a spammerekkel: Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható. Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hib... (2022.06.17. 01:21) Írd helyesen...
  • geegee: Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni a... (2022.06.16. 04:14) Gerappa
  • Androsz: @Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható v... (2022.06.15. 22:26) Gerappa
  • Konrad: @Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerű... (2022.06.15. 18:06) Gerappa
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (583) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (232) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (106) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (210) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (178) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (116) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (247) közösségi média (23) kreatív (136) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1331) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (40) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (80) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (11) üzlet (406) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (258) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ki hirdessen?

Címkék: google onlinemarketing kampány facebook

2022.09.20. kedd 09:42 Konrad

city-g5a0250c66_640.jpg

Tény, az automatizált hirdetéskiszolgáló rendszerek elterjedésével jelentősen demokratizálódott az online hirdetési piac. Mielőtt ennyire elterjedt volna a Google és a Facebook (illetve mára Meta) hirdetési rendszerek használata, az volt a gyakorlat, hogy minden egyes hirdetési megjelenést egyenként kellett letárgyalni. Később azon a display piacon, ahol ez még a mai napig előforduló megoldás, megjelentek a programmatic hirdetési rendszerek, ahol a vásárlás már szintén automatitzáltan működik - mindössze megfelelő műszaki és tudásbeli háttér kell.

A Google és a Meta hirdetési rendszerek használata annyira elterjedt, és közben annyira egyszerű azokat elkezdeni használni, hogy mára ezrek, sőt tízezrek kezelnek hirdetéseket idehaza is - több-kevesebb sikerrel. Mert a rendszerek használata nem hozza magával a szükséges marketing tudást, kreativitást, néha még a helyesírás is hiányzik. Ez aztán azt eredményezi, hogy sok a rossz vagy nagyon rossz reklám, vagy egyszerűen csak sokkal többet költenek a cégek hirdetésre, mint az optimális lenne. Számos esetben látjuk, amikor egy ügyféllel elkezdünk dolgozni, mennyi problémát jelent az, hogy csak részben ismerik a rendszereket, vagy egyszerűen nincs elég gyakorlati tapasztalatuk.

Másrészt ezek a nyitott rendszerek olyanok, hogy átláthatóak, kellően könnyen értelmezhetők az adatok, így mi is nagyobb kontroll alatt dolgozunk, ami alapvetően nem baj, és az ügyfél is megkapja azt a fajta biztonságot, hogy láthatja, mire költjük a pénzét. Persze sokszor el kell magyarázni, mit miért csinálunk, de ez is a munka része.

Ezek a rendszerek tehát megnyitották a hirdetési piacot úgy mindenki számára, hogy közvetítő nélkül költheti a pénzét, de a gyakorlatban mi azt látjuk, ez sok esetben visszaüt. Ráadásul amikor baj van, nem nagyon kapnak segítséget. Ezek a rendszerek ugyanis olyan háttértámogatással rendelkeznek, amelyekhez nem triviális hozzáférni, ráadásul sokszor nem is egyértelmű, mit miért csinálnak. Jelenleg is van olyan büntetése az egyik ügyfelünknek, ahol még keressük, mi is lehetett az a múltbéli ok, ami miatt ilyen helyzetbe került.

Vagyis a látszólagos szabadság nem azt jelenti, hogy akkor most már mindenki kezdjen maga hirdetni, nem kell más segítség. Természetesen mód van erre, de mégis érdemes keresni olyan céget, amelyik rendelkezik tapasztalattal, ismeri jobban ezeket a rendszereket és ért a marketinghez is. Így hosszabb távon nemcsak hatékonyabb és olcsóbb, de sikeresebb kampányok fognak születni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8217935528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása