Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (588) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (118) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (232) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (249) közösségi média (28) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1341) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (43) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (413) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (4) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Miért nem veszed meg?

Címkék: üzlet e-business webshop webáruház

2022.09.26. hétfő 10:07 Konrad

laptop-g154e26af7_640.jpg

Az e-kereskedelem felülete a webáruház, és egy webáruház legalább annyi, ha nem több elemzést igényel, mint amikor egy áruházlánc kitalálja, mit hova pakoljon, mit akciózzon és mivel húzza be a vevőket. A webes értékesítéstől nem lett egyszerűbb a kereskedők dolga, egyszerűen más lett.

Az elemzések egyik kérdése mindig a kosárelhagyás. A kosárelhagyás azt jelenti, hogy a vásárló bepakolja a webáruház kosarába a termékeket, aztán végül nem veszi meg azokat. Elsőre azzal gondolnánk ezt analógiának, mintha bepakolná a boltba a kosárba a termékeket, aztán otthagyná valahol, nem menne el a pénztárig. De valójában más történik. Az ekerstat.hu oldalon (ami egyébként is nagyon hasznos) van egy rész, ahol az öt leggyakrabban elhangzó okot mutatja meg, miért hagyják el a kosarat a vevők online vásárláskor:

1. “Időközben találtam jobb ár-érték arányú ajánlatot a kosár tartalmára más kereskedőnél”

2. “Nem megfelelő a kosárban lévő termékek (részének vagy egészének) szállítási határideje”

3. “Túl drága a kosárban lévő termékek szállítási költsége”

4. “Nem találtam megfelelő, nekem tetsző fizetési opciót”

5. “Nem találtam megfelelő, nekem tetsző kézbesítési / átvételi opciót”

Ezekből három olyan van, ami szinte biztos nem merül föl fizikai áruháznál (2, 3 és 4), egy olyan, ami ritkán (1.) és egy olyan, ami csak részben (5., amikor pl. bútorvásárlásnál kiderül, nem tudják úgy szállítani, ahogy nekem kellene). Viszont mind az öt olyan, amely megfelelő tájékoztatással már akkor látszódna, mielőtt a vevő bepakol bármit a kosárba - elvileg. Mert ezek amúgy ott vannak a webáruházban, csak a vevők nem nézik meg előre. Vagy azért, mert el vannak dugva, vagy azért, mert nem gondolkodnak előre, és csak a kosárba rakás után jönnek rá, hogy nekik ez így nem annyira jó.

De a fenti problémák részben kezelhetők, ha tudjuk, a többség miért nem vásárol végül. Vagyis lehet, érdekes megkérdezni a nem-vevőket, ha a kosárelhagyás száma nagyon magas.

De van még a fentieken kívül is ok. Sokan egyszerűen "kedvenceknek" használják a kosarat: bepakolják, ami tetszik, esetleg még egyben nézegetik is - aztán mennek tovább. Valós vásárlási szándék nem is biztos, hogy volt, ez kb. azoknak a vevőknek az analógiája, akik betértek a boltba "csak nézelődni".

Végül kis számban, de vannak "okos" vevők is, akik néhány oldalán azt látták, ha beraknak valamit a kosárba, majd azt elhagyják, akkor kaphatnak pár napon belül valami fizetési könnyítést vagy kupont, hátha úgy megveszik a termékeket. És lehet, tényleg csak ez a kis lökés kell a vásárláshoz.

A kosárelhagyás tehát nem egyértelműen feledékenység vagy anyagi kérdés, sok egyéb ok is lehet. Nem lehet mindent megoldani, nem is biztos, hogy miattunk történik, de érdemes elemezni, és ha van rá lehetőségünk, érdemes egy-egy elmaradt vásárlót megkérdezni, miért nem rendelt végül.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3817939962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása