Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (588) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (118) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (232) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (249) közösségi média (28) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1341) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (43) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (413) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (4) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A hamis nosztalgia

Címkék: tartalom közösségi média

2022.10.25. kedd 09:40 Konrad

cassettes-g8900f4d95_640.jpg

Emlékszel, mennyivel jobb volt, amíg gyerek voltál? Nem volt annyi szabály, egyszerűbb volt az élet, a nap is fényesebben sütött, és különben is, minden jobb volt! Emlékszel? De csak a szépre, igaz? És arra se pontosan... Mert így működik az emlékezetünk.

Ez egy olyan hatás, amit előszeretettel szoktak kihasználni: a nosztalgia egy olyan érzés, ami jobbára kellemes, biztonságot ad, és jó érzéseket kelt. Olyan hatása van, amivel akár el is lehet adni bármit, legyen szó termékről vagy ideológiáról. Mert a nosztalgia érzelmileg erősen befolyásol, és megragadja a figyelmet.

Éppen ezért a nosztalgia tökéletesen működik a közösségi médiába, csak meg kell találni azokat az elemeket, amik a célcsoportban pozitív visszhangot váltanak ki. Persze ezek csak egyes elemek, sosem az egész kép, és még ezek is torzítva vannak. Hamisak. Mert így hatásosabbak. És persze sokszor számonkérőek is: miért nem mehetnek így ma is a dolgok? Miért kellett a változás?

A hamis nosztalgia kényelmes eszköz. Nem kell mást tudni, csak azt, mit élt át a célcsoport, és bele kell élni magunkat. Máris kész a szöveg, a videó, jó képek kellenek, és meg is van a figyelem, meg is van a vírushatás. És működik, mert az érzelmek működnek.

A hamis nosztalgia azért is működik, mert valójában nem a leírt emlékek a kellemesek önmagukban. Az olvasó visszakerül a múltba, és az akkori fiatalságát éli újra. Az azóta elvesztett társakat, elvesztett dolgokat. Ezek keltik benne a jó érzést, és egyben egyfajta hiányt is, amit kivetít a jelen korra, és ezért nem is fogja szeretni a jelent. Ezért volt minden jobb. 

A hamis nosztalgia persze csak olyan érzelmi töltet, mint egy mém használata: átmeneti, de alapvetően nem szükségszerűen segíti a hosszabb távú kommunikációnkat. Érzelmeket vált ki, figyelmet teremt, de nem fog cselekvésre ösztönözni. Nem is arra való.

Tanuljuk meg felismerni ezt a hatást, ismerjük meg - és csak akkor használjuk, ha tényleg belefér valamiért a kommunikációnkba. De talán akkor se. Nem ér annyit.

Erre az írásra Máth András reagált, amit itt olvashatsz el.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr817961714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása