Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (588) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (118) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (232) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (249) közösségi média (28) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1341) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (43) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (413) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (4) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Twitter és Elon Musk

Címkék: üzlet twitter

2022.11.09. szerda 09:36 Konrad

twitter-g6f10cdea9_640.jpg

Napok óta tervezem, hogy írjak a Twitter körüli történésekről, de ahogy ott most változnak a dolgok, nagyon nehéz úgy írni valamit, hogy az ne menjen el a belső problémák taglalásába, Elon Musk ilyen-olyan minősítgetésébe vagy bármi más, érzelem vezérelt írásba.

Nagyon régóta, 2007. márciusa óta használom a Twittert, szinte végig aktív felhasználóként. Követek több száz embert, engem is sokan követnek, és írtam több, mint 33 ezer twittet. Azt hiszem, ismerem valamennyire a szolgáltatást, sőt, alapvetően szeretem is. Mindenképpen sokkal jobban szeretem, mint a Facebook-ot... Éppen ezért tavasz óta követem az eseményeket, írtam is róla még áprilisban.

Most úgy tűnik, nem a legjobb forgatókönyv kezd megvalósulni. Miután hosszas huzavona után Musk megvette az oldalt, azóta a hírek alapján elszabadult hajóágyúként pusztít, és nem sokat segített abban, hogy védhető legyen mindaz, amit csinál. Minden jelentősebb amerikai szakmai oldal foglalkozik a kérdéssel, ez talán egy elég jó összefoglaló az utóbbi napok alapján a The Verge-en. Ami biztosan látszik: az új tulaj szétverte a csapatot, a Twitter belülről már nem lesz olyan, mint amilyen volt.

Azt még nem tudni, ez mit fog jelenteni a felhasználóknak. Az biztos, hogy a "kék pipa" fizetőssé tétele és az a körüli viták nem abba az irányba mutatnak, hogy minden változatlan maradna. Sőt, a The Verge fent linkelt cikkében arról is szó van, hogy akár az egész szolgáltatás fizetőssé válhat. Vagyis változás lesz, egyes fejlesztések, mint például a tetszőleges hosszúságú twittek bevezetése, felgyorsulhatnak.

A felhasználók egy része elkezdett más platformot nézni, és ismét elindult egy hullám a Mastodon felé, amely talán a legjobban hasonlít a Twitterhez, bár elég sok dologban máshogy működik, kezdve azzal, hogy nem egy központi rendszerként működik. Ebben a cikkben kifejezetten jól összefoglalják, miben más, miben jobb, miben rosszabb. Abban például egyértelműen rosszabb, hogy nincs akkora méretre felkészítve jelenleg, mint amit a Twitter tud, így nem szükségszerűen működik stabilan...

Érdekes látni, mi történik a Twitteren a hirdetőkkel. Sokan felfüggesztették a hirdetéseket, nem is akárkik. Íme egy lista, kik azok, akik most kivárnak: General Mills, CVS, United Airlines, GM, Audi, Mazda, Porsche, Volkswagen, American Express, Coca-Cola, Johnson & Johnson, Levi Strauss, Spotify, Ford, Dyson, Forbes, DIRECTV, Nintendo, Unilever, PBS. Vannak, akik "mindössze" a bizonytalanság miatt, hogy mi lesz az ellenőrzött felhasználókkal (kék pipa) és mi lesz a szólásszabadsággal. Például visszajöhet-e Donald Trump, és tényleg a szélsőségeseknek fog-e kedvezni az oldal? Az autógyártók viszont részben azért, mert Elon Musk lényegében a Tesla, a Tesla pedig konkurens cég - minek adjanak pénzt a konkurenciának?

A Twitter jelenleg napi 4 millió dollár veszteséget termel. Ez nem jó hír senkinek, ez olyan probléma, amire nagyon gyorsan megoldást kell találnia az új tulajdonosnak és csapatának. Azt hiszem, ha vannak is elképzelések, egyelőre egy dolog nem látszik: mi lenne az az irány, az a távoli cél, ami felé halad majd a Twitter. Van vízió? Ez a vízió működhet-e a valóságban? Elon Musk azt szeretné, hogy a szólásszabadság fellegvára legyen az oldal. Vajon ez a gyakorlatban mit is fog jelenteni? 

Most elsősorban kérdések vannak. Kérdések a Twitter jövőjéről, kérdések Elon Musk épelméjűsége körül, kérdések a felhasználók türelme körül. Mert alapvetően a végén mi, a felhasználók fogunk ítéletet mondani: amíg vannak aktív felhasználók, addig élni fog az oldal, ha nem lesznek aktív felhasználók a jelenlegi számban, akkor meg fog halni.

Elon Musk most vagy bebizonyítja, hogy nem véletlenül ő a világ leggazdagabb embere, és ezek után kvázi csodát művel, vagy nagyon gyorsan lebontja a saját szobrát, vagyis lerombolja a róla kialakult képet. Mert számomra egyelőre mindkettőnek van esélye. Az utóbbinak mondjuk nagyobb...

(Videó: Elon Musk és a Vasember, a Vasember 2-ben.) 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4617973626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása