Tanítom is a közösségi média kapcsán, hogy mennyire fontos a párbeszéd, és nem győzöm elégszer elmondani ezt az ügyfeleimnek is. Mert ez az, amitől több tud lenni a közösségi média: a reakcióktól, az azonnali visszajelzésektől. És ennek kétoldalúnak is kell lennie: nem elég az, ha nekem mondják, fontos, hogy én is válaszoljak, reagáljak.
Sokféle közösségi média eszközt ismerünk, persze a többségnek a fő platform a Facebook, a fiatalabbaknak Instagram, TikTok - és sokan hajlamosak nem gondolni arra, hogy ez a blog is közösségi média eszköz. Sőt, sokáig a blogok voltak a legmeghatározóbb ilyen eszközök. Hiszen a blog esetében is lehet azonnal reagálni, megvan a visszajelzés lehetősége, és épülhet köré egy közösség is. Igaz, az rss-nek már leáldozott, és csak olyan öreg felhasználók használják, mint én, de ettől függetlenül kialakulnak a blogok követőbázisai is.
A fentiek után talán nem meglepő, hogy miért örülök annyira, hogy az utóbbi napokban két olyan visszajelzést is kaptam egy-egy bejegyzésemre, amelyre aztán válaszcikk született, és ezeknek itt is teret engedtem. Mert ez is a párbeszéd része, és ez is olyan elem, amiben például több tud lenni egy üzleti blog egy céges weboldalnál. A céges weboldalon nem jellemző, hogy külsősök írása megjelenjen, míg egy blogon ez minden további nélkül lehetséges.
Emlékeztetőül az írások:
Nun Monika írása a szövegírásról és a mobil vs. desktop kérdésről, amely erre a cikkemre reagált.
Máth András írása a nosztalgia marketingről, amely erre a cikkemre reagált.
Örülök ezeknek a cikkeknek, és remélem, lesz ilyen a jövőben is. A teret, a lehetőséget én szívesen adom. Veheted ezt felhívásnak is!
Utolsó kommentek