Az év vége nemcsak a féktelen(?) vásárlás időszaka, amikor adózunk a fogyasztás istenének, hanem a meghittség és a család ünnepe is. No és persze az év lezárása. Mindez szabadnapokkal, és az újrakezdés ígéretével.
Éppen ezért természetesen az üzleti kommunikációban is foglalkozunk ezzel az időszakkal. Ajándékot adunk a nagyobb partnereknek, jókívánságokat küldünk, akinek csak lehet és érdemes. És ez az ünnepi tematika megjelenik a látható kommunikációnkban is. Már hetek óta érkeznek a karácsonyi reklámok, és lassan minden ünnepi díszt ölt. Az utóbbi években a Black Friday időszak adja meg a startot az év végi mindenre...
Ha van weblapunk, ha van Facebook oldalunk, Instagramunk, akkor van pár olyan feladatunk, ami bár nem kötelező, de ajánlott. Még akkor is, ha valamiért nem égünk ünnepi lázban, a hazai ügyfelek felé építsük be a kommunikációnkba ezt az időszakot, és legalább az alábbi három dolgot tegyük meg:
1. Még jóval karácsony előtt kezdjük el kommunikálni, hogy az ünnepek előtt, alatt és után hogyan vagyunk nyitva. Ilyenkor biztos van egy-két nap, amikor a szokásostól eltérő a nyitva tartásunk, de ha nem változik, azt is érdemes kiírni! Sok cég kezdi az évet leltárral, pár napos szünettel - ha mi is ezek közt vagyunk, ezt is írjuk ki időben! Hogy mikor? Legkésőbb a december 19-i hét elején!
2. Kívánjuk kellemes karácsonyt. Egy kedves kép, egy pár szó bőven elég. Vagy karácsony napján, vagyis december 24-én rakjuk ki, vagy azt megelőzően akkor, amikor az utolsó munkanapunk van. És ha lehet, ez csak jókívánság legyen, ne reklám!
3. Az év végére is készítsünk posztot. Ha nyitva vagyunk, akkor azt is írjuk ki (pl. szórakozóhely, bolt), és ezzel együtt is mehet a jókívánság, de ha nem vagyunk nyitva, akkor a boldog új év köszöntés kimehet akár január 1-én is. A legjobb, ha december 31-én jelenik meg az üzenetünk.
A fentiek közül az 1. pont, a nyitva tartás menjen ki a weblapra is. Ha olyan az oldalunk, hogy könnyen tudunk rajta kommunikálni, mehet a 2. és a 3. pontban írt javaslat is.
+1: Ha webáruházunk van, kezdjük el már most kommunikálni azt, mi az utolsó nap, amikor ha rendel valaki, még karácsony előtt biztosan megkapja!
Ha mindezt megcsináljuk, nyugodtan várhatjuk a fehér karácsonyt (ha lesz) és a boldog új évet (állítólag az is lesz).
Utolsó kommentek