Amikor vége van az évnek és jön az új, olyankor mindig tartunk egy kis számvetést, majd azonnal megpróbáljuk megjósolni, milyen lesz az új év. 2022. igazi átmeneti év volt: két nagyon pocsék év után jött egy olyan, amitől sokat vártunk, de azt a sok várakozást nem tudta betölteni. Miközben a covid már a világ nagy részén nem okoz gondot (Kínát kivéve), aközben az orosz agresszíó miatt kitört háború érinti nemcsak Európát és ezen belül hazánkat, de lényegében az egész világot. És miközben Ukrajna küzd a függetlenségéért, azért nem állt le az élet a marketingben sem.
2022-re a háború és az előző két év hatása miatt sok dolgot át kellett mindenkinek gondolnia, újra kellett terveznie. Megjelent a régen látott magas infláció, az energia ára az egekbe röppent majd konszolidálódott az év végére, de a kiszámíthatatlanság megmaradt (és az elhibázott orbáni politika miatt sajnos kis hazánkban stabilan marad a magas ár még jó ideig), és mindezt tetézi a növekedés visszaesése, sőt, várható a stagfláció is (vagyis amikor magas infláció mellett visszaesik a gazdasági teljesítmény). Nem, 2022 nem volt egy sikerév.
Nem volt az a marketingben sem, nem jött semmi igazán új és használható dolog. Ellenben a crypto pénz piaca összeomlott, a Metaversum-ról kiderült, hogy sokkal inkább pénztemető jelenleg, mint a jövő Facebook-a, és lassan kezdik a cégek is felismerni, hogy számos megváltónak tűnő megoldás már nem is annyira hatékony, mint ahogy addig gondolták. Talán az AI megjelenése az egyedüli olyan újdonság, amivel el kell kezdenünk számolni, de ez még inkább játék, nem gyakorlat. Igaz, gyorsan a napi munka részévé válhat.
De mi fog történni 2023-ban? Erre én most nem fogok elkezdeni jósolgatni, de összeszedtem 26+1 cikket, ami erről szól. Van köztük pár magyar, de persze a többség angol nyelvű. Igyekeztem kicsit csoportosítani, talán így könnyebb átnézni azt, ami érdekes lehet. Ilyen lesz akkor 2023?
Design
Itt van 8 grafikai trend, amely várható 2023-ban szépen összefoglalva egy infografikában.
Aztán itt van még 12 grafikai trend, ugyanúgy inforgrafikába, akár a fenti folytatásának is felfoghatjuk.
Itt pedig maguknak az infografikáknak a várható trendjei nézhetők meg.
SEO+SEM
Készüljünk 2023-ra, itt van 78 SEO statisztika, amit érdemes ismernünk.
Itt pedig egy Excel-sablont kapunk arra, hogy magunk is tudjunk tervezni az új évre, az új évben.
A profik ezt tudják, de érdemes átnézni: milyen jelentések, mérési eszközök fognak kelleni jövőre.
Íme 5 marketing trend és 3 stratégia, amit érdemes ismernünk, ha a keresőmarketinggel foglalkozunk.
Ez pedig egy cikk arról, milyen lehet a keresés jövője 2023-ban.
A tartalom
Rengeteg statisztika a tartalomgyártásról, amit talán érdemes látni.
Rengeteg szakember mondja el, mitől lehet sikeres a tartalomgyártásod jövőre.
Egy infografika a tartalomgyártási stratégiához: 6 lépés a siker felé.
Közösségi média
LinkedIn tanácsok 2023-ra, röviden, egy infografikában.
Instagram várható trendek 2023-ra.
Mit javasol 2023-ra a TikTok?
Milyen volt és milyen lehet a Metaverzum marketinges szemmel?
Stratégia, üzlet
Ez egy reklámcikk, de érdekes: hogyan készítsünk ügyfélközpontú hirdetési stratégiát.
Milyen változásra számítanak az (amerikai) ügynökségek a 2023-as hirdetési költségeknél.
Marketingszakmai kihívások egy szponzorcikkben, számos érdekes linkkel.
A Gartner kutatása, mi várható jövőre a marketingben.
Egy érdekes cikk arról, mit várnak a tartalomgyártók azoktól a platformoktól, ahol megjelennek a tartalmaik. Igazából jórészt ugyanazokkal a problémákkal küzdenek, mint mi...
Mit vár hat marketing szakember 2023-tól.
Mit vár a MediaCom ügyvezetője a hazai reklámpiactól 2023-ban?
A Dentsu szerint ezek lesznek jövőre a fő marketing trendek.
Az NRC szerint a piackutatás trendek (podcast).
AI
Milyen változásokat hozhat a piacra az AI megjelenése a mindennapi munkában?
Ebben a cikkben is az AI várható hatásáról olvashatunk.
+1
Mik azok a trendek, amelyek talán már nem lesznek velünk jövőre...
Utolsó kommentek