Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A képernyő és a gyerekek

Címkék: közösség ajánló

2023.01.13. péntek 10:03 Konrad

fox-g681d253e4_640.jpg

Kicsit szerencsém van, hogy a gyerekeim úgy nőttek bele a kézi okoseszközök (telefon, tablet) világába, hogy már nagyobbak voltak. Hat-nyolc éves koruk előtt még nem voltak ilyen gépek, így fel sem merült, használhatnak-e. Persze számítógép és internet volt, és mivel én már majdnem harminc éve folyamatosan netezek, így ők sem tudták ezt elkerülni.

Így nincs igazán tapasztalatom a kisgyerekek mobilozásával, de a számítógéphasználatával igen. És bár tudom, hogy minden gyerek más, mégis úgy érzem, van tapasztalatom arról, szülőként mit lehet vagy érdemes tenni, amikor ez a kérdés felmerül.

A téma apropóját egy cikk adja, ami a Qubit-en jelent meg, és végre nem démonizálja a gyerekek mobilozását:

KEDVES SZÜLŐK, IDEJE ELFOGADNI, HOGY NEM LEHET MEGMONDANI A GYEREKNEK, MENNYI IDŐT TÖLTSÖN KÉPERNYŐ ELŐTT

A legtöbb dologgal egyetértek, amit a cikk sugall: a tiltás nem jó, az online élet a gyerekeknél összefolyik az offline világgal, mára olyan eszköz lett a mobil, amely része a mindennapunknak, és nemcsak szórakoztat vagy egy-egy feladatot old meg.

Én még annyit tennék hozzá, hogy a tiltás vagy a korlátozás legnagyobb veszélye az, hogy egy gyerek számára a tiltott, nehezen elérhető dolgok mindig érdekesebbek, így minél inkább tiltunk valamit (amit közben mi magunk használunk), annál jobban szeretné ő is csinálni. Az pedig, amikor megvonással büntetünk, lényegében azt jelenti a gyereknek, hogy amit elvonnak tőle, az értékes, olyan valami, ami fontos, és nemcsak neki, hanem a szülőnek is. Így kialakul a fejében az, hogy a mobil jó dolog, a mobilozás érdekes és trendi. Vagyis ezzel lényegében az ellenkező hatást érjük el, még ha elsőre jó megoldásnak is tűnik az, amit csinálunk.

A cikk egyáltalán nem foglalkozik azzal a vetületével ennek a kérdésnek, ami viszont engem, marketingest érdekel: mennyiben változtatja meg a gyerekek nevelését, világképét és fogyasztásai szokásait az, amit látnak a képernyőn?

Azt kell mondjam: nagyon. Korábban is igaz volt, hogy a gyerekre hat a környezete, amit a szüleitől, barátaitól, társaitól lát, azt tekinti mintának. Olyan zenéket fog szeretni, olyan ruhákat fog hordani, olyan szókincse lesz, és így tovább.

Most, a digitalizált világunkban sem lett ez másképp, csak a mintaadó közeg lett sokkal szélesebb: mára egy TikTokker, egy YouTube-er nagyobb mértékben befolyásolhatja a gyerekeinket, mint mondjuk egy tanár vagy egy nagyszülő. És szerintem ez az, ami az elsődleges kockázat: a szülői felelősség abban van, hogy időben fel kell ismerni, ha az irány rossz, a gyerek számára káros. Ehhez pedig ismét ott tartunk, hogy fontos a gyerek-szülő kapcsolat, fontos az odafigyelés és nagyon fontos a kölcsönös bizalom.

És még egy dolog: az elfogadás. Annak az elfogadása, hogy nagyot változott a világ, és a változás folyamatos és gyors. Már öt év korkülönbség is elég ahhoz, hogy teljesen más mintákat lássanak a gyerekek, teljesen más eszközhasználatot tanuljanak meg. És ami igaz most, 2023-ban a mondjuk 6 évesekre, az már nem lesz igaz 2026-ban az akkor 6 évesekre.

Szülőként nehéz lett a dolgunk: egy olyan mocsárban sétálunk és vezetgetjük a gyerekeinket, amit mi se ismerünk. Mi magunk is hibázunk, és ezeket a hibákat aztán felismerjük a gyerekeinknél is. Mit tudunk csinálni? Bízni magunkban, és elfogadni a helyzetet. És türelmesnek lenni. Magunk felé is, de elsősorban a gyerekeink felé.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1818024878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása