Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szoktál számolni?

Címkék: onlinemarketing kampány üzlet

2023.01.24. kedd 09:38 Konrad

mathematics-g31a86def1_640.jpg

Rászoktam arra, hogy az árajánlat adásokat matekozással kezdem. Ha pontos az ajánlatkérés, és ismert a cél, akkor ki tudom számolni, kb. mennyit is érhet a mi munkánk. Ezt aztán összevetem a kért feladatokkal, és így sokkal könnyebben tudok olyan ajánlatot készíteni, ami kölcsönösen előnyössé válik. Például ha úgy érzem, sokba kerülne a kért feladat, kínálok reálisabb csomagot is - ami bár kevesebb feladat, de anyagilag jobban megérheti.

Matekozni kell a marketingben. Aki ezt nem teszi, az nagyon könnyen úgy fog járni, hogy a szép kampányokból nem tud a cég megélni. Ha nem sikeres anyagilag az, amit csinálunk, akkor igazából minek csináljuk? A marketing feladata az üzleti célok támogatása, az üzleti célok meg mindig valamekkora összegben realizálódnak a nap végén.

Marketingesként a matekozás azt jelenti, hogy folyamatosan követjük, mennyit költünk, és az mennyire tud megtérülni. Ha kell, heti szinten is kiszámítjuk, milyen arányban sikerült a berakott marketingpénzből bevételt csinálnunk. Ennél tovább általában nem kell mennünk, innentől a vállalkozónak a dolga, hogy tudja, ez neki mennyire nyereséges. De ha kapunk plusz információkat, például tudjuk, mennyi az átlagos árrés, akkor már azt is látjuk, növeljük-e a cég potenciális nyereségét vagy sem.

A Marketing Fesztiválon megkérdeztem, hányan számolnak ROI-t, és nagyon kevesen emelték fel a kezüket. Amin nem is csodálkozok, egyrészt vélhetőleg néhányan nem tudták, mi ez a kifejezés, másrészt nem is kell minden pozícióban ezt számolni. A gyakorlati tapasztalatom egyébként az, hogy azok számolnak megtérülést, akik nagyon kicsik, vagyis minimális forgótőkével rendelkeznek, és a nagyon nagyok, akiknél ez kötelező. Sok közepes vállalkozásnál bár vannak mindenféle megtérülési számok, de ezek nem ritkán nincsenek direkt kapcsolatban az egyes marketing eszközökkel.

Pedig ha nem vagyunk képben a számokkal, akkor könnyen jövünk olyan ötletekkel, amiből nincs elég bevétel. És ez előbb-utóbb csődbe fog vinni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2018032722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása