Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A figyelem hiánya

Címkék: onlinemarketing kreatív

2023.02.08. szerda 09:58 Konrad

slip-up-g3de6ef08e_640.jpg

Készítettünk egy fizetős szolgáltatást, feltüntettük az árat, benne van a leírásban, hogyan kell majd fizetni, mégis minden második érdeklődő elcsodálkozik, hogy ez pénzbe kerül. Miért van ez? Hogy lehet az, hogy miközben oda van írva, hogy mennyi az ár, le van írva a fizetési folyamat, mégsem tudatosul ez azokban, akik megadják a saját adataikat, hogy érdeklődnek?

Elküldök egy leírást egy alvállalkozónak, hogy mit csináljon meg, van benne hat kérés, ebből négyet vesz figyelembe. Mi lett a másik kettővel? Miért nem látta, amikor válaszolt, hogy hé, itt nincs meg minden? És amikor megkérem, hogy azokat is meg kell csinálni, akkor vagy tudomásul veszi, vagy néha meg is sértődik...

Megírunk egy posztot egy ügyfélnek, amiben van egy picit hosszabb leírás. Érdekli az embereket, jönnek a lájkok,megosztások kommentek. És a kommentek fele olyan dolgot kérdez meg, ami egyébként oda van írva a posztba. Miért kérdezi? Miért nem olvassa el?

Tudnám hosszán sorolni a hasonló példákat. Mindegyikben az a közös, hogy miközben ott van az információ, elérhető, értelmezhető, mégsem jut át a vevőnek. Mi lehet ennek az oka?

Alapvetően minden eset visszavezethető a figyelmetlenségre. A figyelmetlenségnek persze számos oka lehet. Ilyen ok az, ha a téma nem fontos, és csak átfutja az ember. Vagy ha egyszerre túl sok az információ, és a felénél elfárad. Vagy ha nem tudja értelmezni a szöveget, így belebonyolódik.

Hiába tanítják az iskolában a figyelmet (a sokak számára oly gyűlölt szöveges feladatok mind erről szólnak: olvasd el, értelmezd, írd le egyszerűbben), hiába tudjuk, hogy erre szükség van, a mindennapokban sokan ezt nem tudják alkalmazni. Egy része teljesen érthető: egy egyszerű cikk, főleg, ha bulvár, bár a befogadó számára érdekes, de senki nem fogja ellenőrizni, mennyi ment át. A munkával kapcsolatos figyelmetlenség sokszor a nagy terhelés, a stressz miatt fordul elő. A rövid határidők nem segítenek az odafigyelésben... Amikor pedig valaki megrendel valamit úgy, hogy nem olvassa végig vagy nem érti meg, az elsősorban azért lehet, mert ami megmaradt, az tetszik neki, és a többi már nem is érdekes - plusz van még lehetőség később visszalépni. Ha ott és azonnal kellene fizetni, persze újra elolvasná.

Attól, hogy meg tudjuk érteni a figyelmetlenség okait, még nem érdemes túllépni ezen, sőt. Figyelembe kell vennünk ezt, és ennek megfelelően érdemes a kommunikációnkat is felépíteni. Például az üzenet egyszerűsítésével, szétbontásával. Például a megfelelő csatorna megválasztásával. Vagy azzal, hogy visszaellenőrizzük a kapott választ. Számos megoldás létezik, amiket egyébként használunk is.

Egyet viszont nem érdemes tenni: lehülyézni a másikat ezek miatt. Miközben tényleg sokszor azt érzi az ember, hogy "ez hülye", előbb-utóbb kiderül, nem az, csak a téma számára ismeretlen, idegen vagy teljesen új, és emiatt még nem jutott el odáig, hogy teljesen feldolgozza. 

Az online kommunikáció egy olyan közegben történik, ahol mérhetetlenül sok információ ömlik ránk. Ebben a közegben önmagában már a figyelem megragadása is kihívás, az üzenet pontos átadása pedig siker. Gondoljuk ezeket végig, amikor kampányokat tervezünk!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr418044078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása