Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

TikTok - két tűz között

Címkék: üzlet közösségi média TikTok

2023.03.28. kedd 09:35 Konrad

smartphone-g4f484a9bf_640.jpg

Amikor a múlt héten a Meta - Httpool rendezvényen Simona Vilkaite-Marcinkevice A Meta-tól megtartotta a Márkaépítés és forgalomnövelés REELS tartalommal című előadását, akkor villant be, hogy igazából ez az előadás a TikTok-ról szól, nem is a REELS-ről. Minden, ami elhangzott, az lényegében igaz a TikTok-ra is. Nagyobb lányom régóta TikTok felhasználó, miközben a kisebb inkább a YouTube-ot használja. Így napi szinten kapok több TikTok videót megnézni, de mostanában egyre több YouTube Shorts is jön - ami szintén nagyon hasonló a TikTok-hoz.

Ebben amúgy semmi új nincs, ha valaki követi a közösségi média oldalak fejlődését. Az egymástól való lopkodás nagyon régóta létezik, látványosan talán a Stories megjelenése majd elterjedése volt az utóbbi időben az, ami megmutatta, ki mennyire gyorsan tud egy új funkciót belefejleszteni a szolgáltatásba.

Így a Meta és a Google fejlesztései, amiket a TikTok versenytársainak szánnak, nem jelent nagy különlegességet. Eddig is ezt csinálták, ezután is ez lesz majd a jövőben. A TikTok közben köszöni szépen, jól van, idehaza már 2 és fél millió fölött jár a felhasználók száma, a 18 évesnél idősebb korosztályban. (Forrás)

De a TikTok elleni harcnak ez a fajta másolás csak az egyik frontja. Miközben a szolgáltatások igyekeznek minél több felhasználói időt megszerezni maguknak, hogy így részesedjenek a reklámbevételekből is, aközben a TikTok ellen egy egészen másik fronton is megindult a harc. Ehhez viszont érdemes tudni néhány dolgot erről a szolgáltatásról.

Először is: a TikTok tulajdonosa a ByteDance, ami egy kínai cég. Ez önmagában nem lenne baj, ha nem feltételezné azt a világ egyik fele, hogy ez egyben azt is jelenti, hogy az alkalmazás a kínai állam számára is tud kémkedni. Ez olyan kijelentés, amit cáfolni nem nagyon lehet, csak ennek megerősítésére lehetne bizonyítékot találni. De maga a gyanú elég ahhoz, hogy az USA Kongresszusa vizsgálatot folytasson a kérdésben. Aminek egyik lépéseként a múlt héten meg is hallgatták a cég vezetőjét, Shou Zi Chew-t. Úgy tűnik, bár kellően felkészülten érkezett, nem sikerült megnyugtatni a politikusokat: a The Verge cikke szerint például még határozottabban kiállnak a betiltás mellett.

Eközben egyre több helyen tiltják meg a TikTok munkahelyi használatát Európában is.

Tényleg ennyire nagy a baj? Mi történik? Miért van ez az össztűz?

Nem tudjuk, ténylegesen mekkora a baj - nem tudjuk, hogy valóban folytat-e kémtevékenységet a TikTok. Viszont amit tudunk, az is kellő figyelmet és óvatosságot követel meg. A kínai állami kontroll nélkül is igaz, hogy egy kínai cég számos felhasználói adatot szerez meg, amelyeket bármire fel tudja használni - és Kína nem arról híres, hogy könnyedén lehetne egy külföldi felhasználó adatkezelési jogait érvényesíteni. De azt hiszem, ez csak az egyik olyan ok, ami miatt óvatos a "nyugat".

A másik dolog a piac. A TikTok az első olyan nem nyugati alkalmazás, amely a nyugati világban is iszonyú népszerű és nagyon sokan használják - és mint ilyen, lényegében a létezésével és elterjedtségével is fenyegetést jelent számos nagy nyugati vállalatnak, mint amilyen az Alphabet vagy a Meta. De nemcsak nekik, hanem mindenkinek, aki felhasználói adatokkal dolgozik.

Amit tehát látunk, az a bejegyzés elején leírt verseny másik színtéren történő folytatása: a kétségtelenül létező adatkezelési és kémkedési fenyegetettségek mellett legalább ennyire fontos a piacvédelem is. Igen, majdnem minden áron, akár a betiltás árán is, ha ez sikerül.

Mondhatnánk, hogy a nagyok csatája ez, mit foglalkozunk mi vele. De a TikTok egyre jelentősebb szereplő, legyen szó hazai vagy nemzetközi piacról. És nem mindegy, mibe fektetünk energiát. Ha a TikTok-ot tényleg betiltja néhány nagyobb ország is, az mindenképpen olyan lépés, amely miatt át kell majd alakítani a közösségi média stratégiát, ha annak része a TikTok is.

Nem tudom, mit hoz majd a jövő. Lehet, a TikTok megússza, és kompromisszumokkal egyes területeken, de velünk marad. Az is lehet, tényleg tiltólistára kerül. és akkor megnézhetjük majd, milyen módon és milyen sikerességgel lehet ezt végrehajtani egy olyan világban, ahol nincs politikailag vezérelt Nagy TűzFal. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6718081492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása