Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (591) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (394) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (250) közösségi média (30) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1345) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (20) szakcikk (6) szövegírás (44) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (418) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Néhány gondolat az e-mail-ről

Címkék: üzlet email marketing

2023.01.26. csütörtök 10:49 Konrad

email-g02017f750_640.jpg

A múlt heti Marketing Fesztiválon többek között az e-mail marketingről beszéltem. Lehet, meglepett pár embert, hogy nálam ebbe nemcsak az tartozik bele, amikor tömegével küldünk ki leveleket - hírlevelet, eDM-et -, hanem az is, hogy egy vállalkozás milyen e-mail címet használ.

Most is ezzel kezdtem ezt a részt: az e-mail a napi munkában. És ennek fontos eleme, hogy a címünk pontosan micsoda. Az e-mail ugye két elemből áll: a tulajdonos nevéből vagy arra utaló megnevezésből és a domain-ből. Egyszerűbben: ami a @-tól balra van és ami attól jobbra.

Kezdjük a domain-nel, vagyis azzal, ami a @-tól jobbra van. Ez a tapasztalatom szerint három nagy csoportba sorolható: valamilyen internetszolgáltató neve, valamilyen ingyenes e-mail szolgáltató neve vagy a cég domain neve. Ezek közül üzletileg csak egy, a cég saját domain neve a jó. Ha valaki a másik kettőt használja, akkor az komoly kockázatot vállal, nem beszélve arról, hogy elveszít egy kommunikációs lehetőséget is.

A kockázat abban van, hogy sem az internetszolgáltató, sem az ingyenes e-mail szolgáltató domain neve nem a sajátunk. Az megváltozhat, megszűnhet. Emlékezzünk csak arra, amikor az UPC megváltoztatta az e-mail-hez használt címek domain-jét! De számos ingyenes e-mail szolgáltató is volt az elmúlt bő húsz évben, amelyek mára nem léteznek. Vagyis az ilyen e-mail cím tőlünk függetlenül megszűnhet vagy megváltozhat. Ez részben azért kellemetlen, mert elveszíthetjük a levelezésünket, a régi leveleket, de azért is, mert a címet használjuk reklámokban. Nem kevés olyan kamionponyvát látok, amin valamilyen internetszolgáltató által adott e-mail cím van... 

Az én e-mail címem, amit megadok mindenkinek, az onlinemarketing.hu domain-re végződik. Előfordult már, hogy rákérdeztek, akkor mi marketinggel foglalkozunk? És így lett egy orvosi vizsgálatból ügyfelünk. Vagyis önmagában a név is mint reklámelem működik.

A fentiek után tehát egyértelműen javaslom: aki céges kommunikációra használ e-mail címet, az mindig használjon saját domain-t! Fontos, hogy ettől még használhatjuk a Gmail-t levelezésre: be lehet azt állítani, hogy a Gmail levelező felületén kapjuk meg a céges domain-re érkezett e-maileket, és az elküldött levelekben is az a cím legyen.

Ha a domain-t rendbe raktuk, lássuk a cím másik elemét: azt, ami a @-tól balra van. Ez vagy a nevünk, vagy valamilyen titulus (pl. ügyvezető) vagy általános név (pl. info).

Először is, fontos, hogy nem tudunk használni az e-mailben ékezeteket. Ez elsősorban azoknak kellemetlen, akiknek a neve ékezettel egészen mást jelent, mint ékezet nélkül. (Klasszikus példa erre a szárnyaló - szarnyalo.) Ilyen esetben érdemes úgy alakítani a nevet - pl. a keresztnév használatával - hogy az ne legyen ciki. Persze ha főleg nem magyar nyelvterületen használjuk, akkor ez nem annyira érdekes.

Másodszor: néha lehet szerencsétlen a rövidítés is, vagy a cím kiolvasása. Gondoljunk csak arra, hogy a @ jelet magyarul "kukac"-nak olvassuk, és ha előtte olyan név van, ami egyben egy jelző is... Innen mindenkinek a saját fantáziájára bízom.

Harmadszor: ha olyan e-mail címet használunk, amiből nem derül ki, ki fogja megkapni, sokkal személytelenebb lesz a kommunikáció. Még akkor is, ha a cég vezetése látni akarja az összes levelet, vagy csak egy e-mail fiókot akar használni, érdemes a kollégáknak saját címet alkotni (ezek lehetnek önálló fiókok, de lehetnek "alias"-ok is, vagyis a cím mögött nincs önálló fiók, át van irányítva minden levél valahova). Több cég él azzal a lehetőséggel, hogy használ magyar és angol címformát is (vezetéknév.keresztév@ és keresztnév.vezetéknév@), amik persze mind ugyanabba a fiókba mennek. Sőt, néha létrehoznak rövidebb címet is, ha valakinek túl hosszú a neve. Ez mind jó lehetőség, csak arra figyeljünk, hogy reklámban, névjegykártyán stb. a rendes, hivatalos cím szerepeljen.

Amit az üzleti e-mailek esetében kerüljünk, az a vicceskedő címek. A "bigboy", "darling", "nyuszomuszo" és hasonló címek magánlevelezésben még működnek, de üzletiben már nem. Ha egyébként ilyen neve van a fiókunknak, akkor üzleti célokra használjunk átirányítással egy kevésbé vicces, ám sokkal komolyabb címet. Így nem kell másik fiók, de mégis megmarad az az üzleti komolyág, ami minimálisan szükséges.

Összefoglalva tehát: az e-mail marketing szerintem ott kezdődik, milyen formájúak a címeink. Ha helyesen akarunk eljárni, akkor a céges domain legyen a cím, és minden kollégának saját címe legyen.

Ellenőrizd le, nálad ez hogy néz ki! Nekem sok munkához kell főleg kisebb cégek, vállalkozások e-mail címét átnéznem, és úgy látom, van mit tenni ezen a téren.

Szólj hozzá!

Szoktál számolni?

Címkék: onlinemarketing kampány üzlet

2023.01.24. kedd 09:38 Konrad

mathematics-g31a86def1_640.jpg

Rászoktam arra, hogy az árajánlat adásokat matekozással kezdem. Ha pontos az ajánlatkérés, és ismert a cél, akkor ki tudom számolni, kb. mennyit is érhet a mi munkánk. Ezt aztán összevetem a kért feladatokkal, és így sokkal könnyebben tudok olyan ajánlatot készíteni, ami kölcsönösen előnyössé válik. Például ha úgy érzem, sokba kerülne a kért feladat, kínálok reálisabb csomagot is - ami bár kevesebb feladat, de anyagilag jobban megérheti.

Matekozni kell a marketingben. Aki ezt nem teszi, az nagyon könnyen úgy fog járni, hogy a szép kampányokból nem tud a cég megélni. Ha nem sikeres anyagilag az, amit csinálunk, akkor igazából minek csináljuk? A marketing feladata az üzleti célok támogatása, az üzleti célok meg mindig valamekkora összegben realizálódnak a nap végén.

Marketingesként a matekozás azt jelenti, hogy folyamatosan követjük, mennyit költünk, és az mennyire tud megtérülni. Ha kell, heti szinten is kiszámítjuk, milyen arányban sikerült a berakott marketingpénzből bevételt csinálnunk. Ennél tovább általában nem kell mennünk, innentől a vállalkozónak a dolga, hogy tudja, ez neki mennyire nyereséges. De ha kapunk plusz információkat, például tudjuk, mennyi az átlagos árrés, akkor már azt is látjuk, növeljük-e a cég potenciális nyereségét vagy sem.

A Marketing Fesztiválon megkérdeztem, hányan számolnak ROI-t, és nagyon kevesen emelték fel a kezüket. Amin nem is csodálkozok, egyrészt vélhetőleg néhányan nem tudták, mi ez a kifejezés, másrészt nem is kell minden pozícióban ezt számolni. A gyakorlati tapasztalatom egyébként az, hogy azok számolnak megtérülést, akik nagyon kicsik, vagyis minimális forgótőkével rendelkeznek, és a nagyon nagyok, akiknél ez kötelező. Sok közepes vállalkozásnál bár vannak mindenféle megtérülési számok, de ezek nem ritkán nincsenek direkt kapcsolatban az egyes marketing eszközökkel.

Pedig ha nem vagyunk képben a számokkal, akkor könnyen jövünk olyan ötletekkel, amiből nincs elég bevétel. És ez előbb-utóbb csődbe fog vinni...

Szólj hozzá!

A képernyő és a gyerekek

Címkék: közösség ajánló

2023.01.13. péntek 10:03 Konrad

fox-g681d253e4_640.jpg

Kicsit szerencsém van, hogy a gyerekeim úgy nőttek bele a kézi okoseszközök (telefon, tablet) világába, hogy már nagyobbak voltak. Hat-nyolc éves koruk előtt még nem voltak ilyen gépek, így fel sem merült, használhatnak-e. Persze számítógép és internet volt, és mivel én már majdnem harminc éve folyamatosan netezek, így ők sem tudták ezt elkerülni.

Így nincs igazán tapasztalatom a kisgyerekek mobilozásával, de a számítógéphasználatával igen. És bár tudom, hogy minden gyerek más, mégis úgy érzem, van tapasztalatom arról, szülőként mit lehet vagy érdemes tenni, amikor ez a kérdés felmerül.

A téma apropóját egy cikk adja, ami a Qubit-en jelent meg, és végre nem démonizálja a gyerekek mobilozását:

KEDVES SZÜLŐK, IDEJE ELFOGADNI, HOGY NEM LEHET MEGMONDANI A GYEREKNEK, MENNYI IDŐT TÖLTSÖN KÉPERNYŐ ELŐTT

A legtöbb dologgal egyetértek, amit a cikk sugall: a tiltás nem jó, az online élet a gyerekeknél összefolyik az offline világgal, mára olyan eszköz lett a mobil, amely része a mindennapunknak, és nemcsak szórakoztat vagy egy-egy feladatot old meg.

Én még annyit tennék hozzá, hogy a tiltás vagy a korlátozás legnagyobb veszélye az, hogy egy gyerek számára a tiltott, nehezen elérhető dolgok mindig érdekesebbek, így minél inkább tiltunk valamit (amit közben mi magunk használunk), annál jobban szeretné ő is csinálni. Az pedig, amikor megvonással büntetünk, lényegében azt jelenti a gyereknek, hogy amit elvonnak tőle, az értékes, olyan valami, ami fontos, és nemcsak neki, hanem a szülőnek is. Így kialakul a fejében az, hogy a mobil jó dolog, a mobilozás érdekes és trendi. Vagyis ezzel lényegében az ellenkező hatást érjük el, még ha elsőre jó megoldásnak is tűnik az, amit csinálunk.

A cikk egyáltalán nem foglalkozik azzal a vetületével ennek a kérdésnek, ami viszont engem, marketingest érdekel: mennyiben változtatja meg a gyerekek nevelését, világképét és fogyasztásai szokásait az, amit látnak a képernyőn?

Azt kell mondjam: nagyon. Korábban is igaz volt, hogy a gyerekre hat a környezete, amit a szüleitől, barátaitól, társaitól lát, azt tekinti mintának. Olyan zenéket fog szeretni, olyan ruhákat fog hordani, olyan szókincse lesz, és így tovább.

Most, a digitalizált világunkban sem lett ez másképp, csak a mintaadó közeg lett sokkal szélesebb: mára egy TikTokker, egy YouTube-er nagyobb mértékben befolyásolhatja a gyerekeinket, mint mondjuk egy tanár vagy egy nagyszülő. És szerintem ez az, ami az elsődleges kockázat: a szülői felelősség abban van, hogy időben fel kell ismerni, ha az irány rossz, a gyerek számára káros. Ehhez pedig ismét ott tartunk, hogy fontos a gyerek-szülő kapcsolat, fontos az odafigyelés és nagyon fontos a kölcsönös bizalom.

És még egy dolog: az elfogadás. Annak az elfogadása, hogy nagyot változott a világ, és a változás folyamatos és gyors. Már öt év korkülönbség is elég ahhoz, hogy teljesen más mintákat lássanak a gyerekek, teljesen más eszközhasználatot tanuljanak meg. És ami igaz most, 2023-ban a mondjuk 6 évesekre, az már nem lesz igaz 2026-ban az akkor 6 évesekre.

Szülőként nehéz lett a dolgunk: egy olyan mocsárban sétálunk és vezetgetjük a gyerekeinket, amit mi se ismerünk. Mi magunk is hibázunk, és ezeket a hibákat aztán felismerjük a gyerekeinknél is. Mit tudunk csinálni? Bízni magunkban, és elfogadni a helyzetet. És türelmesnek lenni. Magunk felé is, de elsősorban a gyerekeink felé.

Szólj hozzá!

Helló, 2023!

Címkék: onlinemarketing ajánló

2023.01.09. hétfő 10:05 Konrad

goals-gc8885c760_640.png

Most, hogy 2023-at írunk, talán érdemes egy kicsit előre is tekinteni. Nem jósolgatok, hiszen arról már írtam egy bejegyzést tavaly, most csak arról írok, ami biztosan lesz.

Januárban ismét lesz Marketingfesztivál, mára ez egy kötelező szakmai évindító eseménnyé vált. Idén én is előadok, gyertek el, érdemes lesz! Fogok írni még erről külön ajánlót is azért a napokban.

A Bindex Audit szolgáltatásunk szépen beindult, már csak februárban tudunk új ügyfelekkel foglalkozni, de akkor igen, így ha szeretnéd átvilágítani a céged marketing folyamatait, jelentkezz bátran! Közel 200 kérdésen megyünk végig, 14 témakörben, és hidd el, nagyon alaposak vagyunk.

Januárban is küldjük a hírlevelünket, nem kerül semmibe, de garantáltan reklámokat fog tartalmazni - kedvezményesen elérhető termékeket, szolgáltatásokat, ami érdekelhet, ha marketinges vagy vagy vállalkozó. Iratkozz fel, ha még nem tetted meg!

Dolgozunk az Onlinemarketing Klub megújításán, tavaszig biztosan elkészülünk, érdemes követni és akár már most regisztrálni. Bővebben majd erről is írok, ezt egyelőre tekintsd teasernek...

Nálunk is elindult az év, számos új feladattal, de továbbra is emberi tudással. Izgalmas játék a ChatGPT, de nem azzal fogunk tartalmakat készíteni, továbbra sem. Lehet vele próbálkozni, lehet vele ötleteket kipróbálni, de a minőségi munkához ez nem való.

Vágjunk neki hát az új évnek, és bízzunk abban, hogy mégsem lesz annyira rossza a gazdasági helyzet, mint ahogy azt korábban feltételezhettük. Egyelőre megvan rá az esély.

Szólj hozzá!

Kettőezerhuszonhárom

Címkék: onlinemarketing keresőmarketing seo sem ajánló üzlet stratégia közösségi média

2022.12.31. szombat 11:43 Konrad

2023fear.jpg

Amikor vége van az évnek és jön az új, olyankor mindig tartunk egy kis számvetést, majd azonnal megpróbáljuk megjósolni, milyen lesz az új év. 2022. igazi átmeneti év volt: két nagyon pocsék év után jött egy olyan, amitől sokat vártunk, de azt a sok várakozást nem tudta betölteni. Miközben a covid már a világ nagy részén nem okoz gondot (Kínát kivéve), aközben az orosz agresszíó miatt kitört háború érinti nemcsak Európát és ezen belül hazánkat, de lényegében az egész világot. És miközben Ukrajna küzd a függetlenségéért, azért nem állt le az élet a marketingben sem.

2022-re a háború és az előző két év hatása miatt sok dolgot át kellett mindenkinek gondolnia, újra kellett terveznie. Megjelent a régen látott magas infláció, az energia ára az egekbe röppent majd konszolidálódott az év végére, de a kiszámíthatatlanság megmaradt (és az elhibázott orbáni politika miatt sajnos kis hazánkban stabilan marad a magas ár még jó ideig), és mindezt tetézi a növekedés visszaesése, sőt, várható a stagfláció is (vagyis amikor magas infláció mellett visszaesik a gazdasági teljesítmény). Nem, 2022 nem volt egy sikerév. 

Nem volt az a marketingben sem, nem jött semmi igazán új és használható dolog. Ellenben a crypto pénz piaca összeomlott, a Metaversum-ról kiderült, hogy sokkal inkább pénztemető jelenleg, mint a jövő Facebook-a, és lassan kezdik a cégek is felismerni, hogy számos megváltónak tűnő megoldás már nem is annyira hatékony, mint ahogy addig gondolták. Talán az AI megjelenése az egyedüli olyan újdonság, amivel el kell kezdenünk számolni, de ez még inkább játék, nem gyakorlat. Igaz, gyorsan a napi munka részévé válhat.

De mi fog történni 2023-ban? Erre én most nem fogok elkezdeni jósolgatni, de összeszedtem 26+1 cikket, ami erről szól. Van köztük pár magyar, de persze a többség angol nyelvű. Igyekeztem kicsit csoportosítani, talán így könnyebb átnézni azt, ami érdekes lehet. Ilyen lesz akkor 2023?

Design

Itt van 8 grafikai trend, amely várható 2023-ban szépen összefoglalva egy infografikában.

Aztán itt van még 12 grafikai trend, ugyanúgy inforgrafikába, akár a fenti folytatásának is felfoghatjuk.

Itt pedig maguknak az infografikáknak a várható trendjei nézhetők meg.

SEO+SEM

Készüljünk 2023-ra, itt van 78 SEO statisztika, amit érdemes ismernünk.

Itt pedig egy Excel-sablont kapunk arra, hogy magunk is tudjunk tervezni az új évre, az új évben.

A profik ezt tudják, de érdemes átnézni: milyen jelentések, mérési eszközök fognak kelleni jövőre.

Íme 5 marketing trend és 3 stratégia, amit érdemes ismernünk, ha a keresőmarketinggel foglalkozunk.

Ez pedig egy cikk arról, milyen lehet a keresés jövője 2023-ban.

A tartalom

Rengeteg statisztika a tartalomgyártásról, amit talán érdemes látni.

Rengeteg szakember mondja el, mitől lehet sikeres a tartalomgyártásod jövőre.

Egy infografika a tartalomgyártási stratégiához: 6 lépés a siker felé.

Közösségi média

LinkedIn tanácsok 2023-ra, röviden, egy infografikában.

Instagram várható trendek 2023-ra.

Mit javasol 2023-ra a TikTok?

Milyen volt és milyen lehet a Metaverzum marketinges szemmel?

Stratégia, üzlet

Ez egy reklámcikk, de érdekes: hogyan készítsünk ügyfélközpontú hirdetési stratégiát.

Milyen változásra számítanak az (amerikai) ügynökségek a 2023-as hirdetési költségeknél.

Marketingszakmai kihívások egy szponzorcikkben, számos érdekes linkkel.

A Gartner kutatása, mi várható jövőre a marketingben.

Egy érdekes cikk arról, mit várnak a tartalomgyártók azoktól a platformoktól, ahol megjelennek a tartalmaik. Igazából jórészt ugyanazokkal a problémákkal küzdenek, mint mi...

Mit vár hat marketing szakember 2023-tól.

Mit vár a MediaCom ügyvezetője a hazai reklámpiactól 2023-ban?

A Dentsu szerint ezek lesznek jövőre a fő marketing trendek.

Az NRC szerint a piackutatás trendek (podcast).

AI

Milyen változásokat hozhat a piacra az AI megjelenése a mindennapi munkában?

Ebben a cikkben is az AI várható hatásáról olvashatunk.

+1

Mik azok a trendek, amelyek talán már nem lesznek velünk jövőre...

Szólj hozzá!

Kinek hiszel?

Címkék: közösségi média

2022.12.19. hétfő 12:10 Konrad

yes-gffa1e005b_640.jpg

Sok éve tanítottam oroszokat közösségi média marketingre. Az orosz piac sok dologban különbözött már akkor is a magyartól, és azóta még nagyobbak az eltérések, például a Facebook helye, szerepe nagyon más arrafelé. De én azt gondoltam, a problémák hasonlóak, ezért beszéltem nekik például arról, hogy hogyan kell válságkezelést csinálni, probléma esetén mik a szükséges és helyes lépések.

És akkor kaptam egy olyan kérdést, amire azóta se tudok olyan választ adni, ami számomra kellően kielégítő lenne...

A kérdés így hangzott: Mit tegyünk akkor, ha a konkurencia okozza a válsághelyzetet azzal, hogy lejárat bennünket?

Elsőre nem értettem, mi a háttér, és akkor a következő példát hozták. Van egy élelmiszer üzleted, ahol ugye fontos a tisztaság. Nos, a konkurencia odavisz egy döglött patkányt, szépen elhelyezi a friss élelmiszereknél, majd lefotózza úgy, hogy a bolt beazonosítható, és közzéteszi a közösségi médiában (persze nem a saját neve alatt).

Számos válaszom van erre, de ahogy általában igaz: az emberi gonoszság ellen a legnehezebb védekezni. Ahogy az oroszok terrorbombázása sem egy humánus lépés (és maga a háború sem az), úgy egy ilyen lépés is kegyetlen és aljas. De megtörténik.

Ez a kis történet jutott eszembe arról a képről, ami pár napja több helyen is feltűnt a közösségi médiában:

egeramarson.jpg

Igen, ez egy egér egy zsömlén, és még a bolt is viszonylag könnyen azonosítható. De hogy igaz-e? Igen, ez egy fotó, de csak ennyit tudunk róla. Semmit arról, mikor készült, hol készült, hogyan készült... És így tovább.

Kell ellene védekezni? Kell erről egyáltalán beszélni? Mi történjen most?

Azt hiszem, ezek olyan kérdések, amikre nem baj, ha előre felkészülünk. Hiszen ez nemcsak kommunikációs kérdés, sőt, elsősorban nem kommunikációs kérdés. Ennek vannak közegészségügyi részei is, de a hitelesség kérdése is felmerül - és az is, hogy vajon ez kinek a hibája, hogy kerülhetett oda egy egér.

Hiszünk a posztolónak? Hiszünk esetleg a boltnak, ha tagadná? Vagy annak, hogy ilyen többé nem fog előfordulni? A kereskedelemben a hitelesség nagyon fontos kérdés. Sokkal fontosabb, mint az ár vagy éppen az elérhetőség. Ha nincs hitelesség, akkor nem lesz forgalom, ha nincs hitelesség, akkor igazából be is lehet zárni.

Mit tegyünk hát akkor, ha ilyen helyzetbe kerülünk? Valójában semmi mást, mint amit válságkezeléskor is kell: ami tény, azt ne tagadjuk, ami hiba, azt javítsuk, és legyünk transzparensek. Hozzunk olyan intézkedéseket, hogy ez többet ne forduljon elő, és mindezt olyan módon, amit el is fognak hinni.

Ha pedig kiderül, hogy ez az eset nem véletlen és nem gondatlanság, hanem valakinek az aljas húzása, akkor éljünk jogi eszközökkel is, és erről is számoljunk be. Mert a bizalmat nagyon gyorsan vissza kell szereznünk.

Szólj hozzá!

Karácsonyi csomagok

Címkék: üzlet webshop

2022.12.16. péntek 09:55 Konrad

gifts-g23121d724_640.jpg

Néhány éve volt egy nagy bumm az online kereskedelemben. Közvetlenül a covid előtt olyan mennyiségű terméket akartunk rendelni, hogy az akkor meglévő infrastruktúra egyszerű képtelen volt azt kiszolgálni. A kisösszegű kínai termékek még vám és áfa nélkül érkeztek, ezek jobbára pár dolláros kiscsomagok voltak, de ezek mellett már nagyon pörgött a hazai online kisker is. Volt olyan megrendelésem, amire azt mondta az eladó, nála van a termék, de a logisztikai partnerének karácsonyig már nincs kapacitása, ha el tudok menni érte, odaadja, de a kiszállítás reménytelen.

Aztán eltelt pár év, és mára ez a szegmens úgy tűnik kezd rendbe jönni. Részben az történt, hogy ezek a logisztikai szolgáltatók képesek voltak fejleszteni, részben pedig kialakult egy új szegmens, amely szerintem sokat segít abban, hogy még több termék átadható legyen: a csomagautomaták rendszere. Talán a FoxPost volt az első, amelyik elindult ezen az úton, de mára a Posta, a GLS és az Alza is látványosan bővít. Ami pár éve csak kevesek számára elérhető lehetőség volt, mára természetes: automatába érkezik a csomagunk.

Közben persze drágult a szállítás, és ezzel kicsit át is alakult a piac: már nemcsak házhoz szállítás vagy bolti esetleg csomagpont átvételi ár van, ezek közé érkezett meg a csomagautomata.  Ezzel már jobban vásárlói döntés, ki mennyit akar vagy tud fizetni azért, hogy eljusson hozzá az áru.

Persze idén is, mint minden karácsony előtt, előbb-utóbb telítődnek a kapacitások. Egész egyszerűen erre a rövid időszakra nem érdemes méretezni a kiszolgálást, hiszen így az fölösleges kapacitásként csak pénzbe kerülne az év nagy részén. Így most annyit látunk, kicsit hosszabbak lettek a szállítási idők, de még egy hét van karácsonyig, egy mai rendeléssel biztos megkapjuk, amit a fa alá szánunk.

A webshopoknak most nagyon kell figyelniük, egyeztetniük és kommunikálniuk az ügyfelek felé: meddig tudják garantálni, hogy a megrendelt ajándék időben megérkezik. Vevőként is legyünk óvatosak: inkább válasszunk olyan megoldást, amiben biztosak vagyunk, és olyan boltot, amelyben megbízunk.

Egy hét. Aztán jön a két ünnep közötti rövid fellángolás, amikor megint sokan akarnak venni vagy cserélni, végül előttünk 2023. De az még nagyon messze van...

Szólj hozzá!

Viszlát Google kereső, helló AI?

Címkék: google kereső AI

2022.12.14. szerda 10:23 Konrad

mockup-gfed1aaba7_640.jpg

Miközben aranyos és jó játék a ChatGPT, és viccesen bután, de képes szövegeket írni, érdemes elgondolkozni egy másik felhasználási módján ennek az eszköznek. Amikor megmutattam a lányomnak ezt az AI-t, mondtam neki, kérdezhet bármit. Arról kérdezett, amit éppen tanult: "Mi a kloroplasztisz felépítése?"

És a válasz:

"A kloroplasztisz egy sejtmagot nem tartalmazó sejtmag, amelyet a növénysejtekben találhatunk. A kloroplasztiszok a fotoszintézis folyamatának központi szereplői, és a sejtek belsejében található zöld pigment, a klorofill segítségével felvehetik a fényenergiát, amit a növény számára hasznosítani tud. A kloroplasztiszok felépítése a sejt belsejében található mitokondriumokhoz hasonló, és különböző enzimekkel, valamint klorofillmolekulákkal van tele. Ezek a molekulák elnyelik a fényenergiát, amit a sejt azután a szerves anyagok szintézisére fordít."

Érdemes ezen elgondolkozni. Mármint nem a konkrét válaszon, hanem azon a folyamaton, ami történt: ha tudni akarom laikusként, mi a kloroplasztisz, akkor beírom a keresőbe, és megnézem a találatokat. Aztán kiválasztom a nekem szimpatikusat, és elmegyek egy weboldalra megnézni. Néhány keresés esetében a Google ad valamilyen választ, de a lehetséges weboldalakat akkor is felsorolja.

Ebből él a keresőoptimalizálás is és ebből él a Google is a hirdetéseken keresztül: információra van szükségünk, amit egy keresőn keresztül kapott weblaplistából kapunk meg. De ha van egy olyan eszköz, ami mindenféle keresés nélkül megadja a választ, akkor minek weboldalakat látogatni? A válasz érdekel, nem az ilyen-olyan weblapok!

Ez egy olyan lehetőség, ami alapjaiban kérdőjelezi meg a webes keresést, mint olyat. Nem, nem holnap, nem jövőre, de belátható időn belül. Úgy fogunk keresni, mint ahogy élőben tennénk: kérdezünk és azonnal a választ kapjuk. És igen, lehet majd így vásárolni is, meg egyéb médiatartalmat is keresni. Egyelőre azt gondolom, hogy a hagyományos keresőnek még nagyon sokáig lesz tere, de egy ilyen értelmes válaszadó AI egy idő után jelentős forgalmat vehet el.

Nemcsak én gondolom azt, hogy az AI megváltoztathatja mindazt, amit a keresőről tudunk. A Google is évek óta dolgozik ezen, és cikkek sora szól erről a változásról. (Például ez, de sok másik is.)

Egyelőre a ChatGPT ingyenes, és nem látszik, miből lesz bevétele. Lehet előfizetéses modell, lehet hirdetéses modell is a jövőben, vagy akár ezek keveréke - most ott tartunk, hogy ez még nem lényeges. De pár év, és már ezzel is számolhatunk, mint új platformmal. Érdekes lesz.

Szólj hozzá!

Mit mond a mesterséges intelligencia az online marketing trendekről?

Címkék: onlinemarketing szövegírás AI

2022.12.12. hétfő 09:35 Konrad

cyber-brain-g0b8252ec0_640.jpg

Évek óta beszélünk arról, hogy a mesterséges intelligencia, a technológia fejlődése már olyan munkahelyeket is veszélyeztet, ahol nem fizikai munkát kell végezni. És bár elméletben ezt bárki el tudja képzelni, de amikor a gyakorlatban is szembejön valami megoldás, akkor azért kézzelfoghatóbb, mi történik.

Az utóbbi napokban számos hírt, megosztást láttam az egyik mesterséges intelligencia megoldás, a ChatGPT AI-ról. Így aztán én is kipróbáltam. Bár az eszköz még nem annyira okos, mint egy jól képzet szövegíró, de meglepő eredményeket mutat. Érdemes vele játszani, próbálgatni.

Mesterséges intelligencia ez, de még nagyon baba korban. A legnagyobb baj, hogy természetesen amit csinál, az nem szükségszerűen jó, inkább csak látványos. Olyan, mint a jelenleg elérhető önvezető autók: bizonyos jól körülhatárolt esetekben működnek önvezetőként, de azért nem bíznám rájuk az életem. De ahogy fejlődik az önvezetés, úgy fejlődik az AI is, és lehet, tényleg pár év múlva már át tud venni egyszerűbb szövegírási feladatokat is.

És akkor nézzük, hogyan dolgozik! Adtam neki egy feladatot: 

Írj egy blogbejegyzést arról, milyen trendek lesznek az online marketingben 2023-ban!

Nézzük, mi lett az eredmény!

Online marketing trendek 2023-ban, írta: ChatGPT

Az online marketingben 2023-ban továbbra is növekedni fog a videók használata a marketingkommunikációban. A felhasználók egyre jobban igénylik a látványos tartalmakat, és a videók képesek hatékonyabban megfogni a figyelmüket, mint a szöveges tartalmak. Emellett a videók képesek jobban megjeleníteni a termékek vagy szolgáltatások előnyeit, így a cégeknek érdemesebb lesz videókat készíteniük, mint írásos tartalmakat.

Ezen kívül az online marketingben 2023-ban egyre nagyobb szerepet kaphat a személyre szabott marketing. A cégek egyre több adatot gyűjtenek a felhasználókról, és ezeket az adatokat használhatják a marketingüzenetek személyre szabásához. Például ha egy felhasználó korábban már megvásárolt valami hasonló terméket, a cég küldhet neki olyan marketingüzeneteket, amelyek a korábbi vásárlására építenek. Így a marketingüzenetek hatékonyabbak lesznek, és a felhasználók jobban érzékelik azok relevanciáját.

Az online marketingben 2023-ban továbbra is fontos szerepet játszik majd a keresőoptimalizálás is. A cégeknek érdemes lesz olyan tartalmakat készíteniük, amelyek relevánsak a felhasználók keresési szándékához, és a cégeknek érdemes lesz a keresőmotorokban jó pozíciót elérniük, hogy minél több felhasználóhoz eljuthassanak. Emellett a cégeknek érdemes lesz figyelni a keresőmotorok által követelt minőségi szempontokra is, hogy ne csökkenjenek a keresőmotorokban betöltött pozícióik.

Összességében az online marketingben 2023-ban a videók, a személyre szabott marketing és a keresőoptimalizálás lesznek a legfontosabb trendek.

1 komment

Értjük egymás nyelvét?

Címkék: üzlet

2022.12.09. péntek 10:29 Konrad

alzheimers-g172a03ddd_640.jpg

Sokszor apróságok, általában kérdések, kérések tesznek óvatossá, ha üzleti beszélgetést folytatok. Érkezik kérdés volt ügyfél új ügynökségétől, érdeklődőtől, ismerőstől, és érzem, nem egy nyelvet beszélünk. Pontosan értem, mit akar, de azt is értem, hogy hiányzik mögüle az az alap tudás, hogy én erre könnyen tudjak válaszolni.

Már a kérdés is hülyeség. Nem, nem azért, mert a másik nem ért hozzá - ez nem baj, sőt, teljesen érthető -, hanem mert úgy tesz, mintha értene hozzá. Felkészületlenül hív fel, olyan dologra kérdez rá, ami logikus, de nem így működik, olyan kérést kapunk, amit értelmezni is eltart egy ideig.

Az online marketing a felszín alatt sokszor olyan rendszerek üzemeltetését jelenti, amihez nem marketing tudásra van szükség. Egy tárhely beállítása, domain átirányítása, levelezési hiba - ezek mind olyan problémák, amiket a héten meg kellett oldanunk. Azért érkezik hozzánk, mert valamilyen szinten közünk van ezekhez.

De ha a szigorúan marketinges kérdéseket nézem, akkor is kapunk számos olyan kérdést, amiből látom, nem teljesen világos, hogyan működnek a folyamatok. Amikor az ügyfél keveri a kereső hirdetést a keresőben való organikus megjelenéssel. Amikor Facebook posztról beszél, de közben Facebook hirdetésre gondol (és eltart egy ideig, hogy ez kiderüljön). Amikor a weboldalra kért "egyszerű" módosításról kiderül, hogy valójában ő szeretne egy webáruház funkciót online fizetéssel, miközben jelenleg még termékek sincsenek ott...

Ezek mind olyan példák, amikkel napi szinten találkozok. És akkor még nem beszéltünk semmit a nem szakmai, de üzleti problémákról: számlázás, szerződések, utalások és így tovább.

Azért kell óvatosnak lennem, mert ha nem veszem észre, hogy nem ugyanarról beszélünk, akkor vagy nagyon ráfizetünk (sokkal többet kell valamivel foglalkozni, mint amit azon keresünk), vagy az ügyfél csalódik. Éppen ezért sokszor körülményesebbnek kell lenni, sokszor triviális dolgokra is vissza kell kérdezni. De ha így teszek, akkor is marad némi kockázat, hiszen nem lehetek biztos abban, a másik fél tényleg egy nyelvet beszél-e velem.

Nem tudom, másnál ez mennyire probléma. Én az elmúlt bő 20 év alatt megtanultam: soha nem szabad tudottnak gondolni még a legegyszerűbb dolgot sem, ha korrekt üzletet akarunk kötni. Inkább legyünk lassabbak, tudálékosabbak, de ne utólag derüljön ki, hogy nagyon másról beszélünk.

Szólj hozzá!

Fehér karácsony...

Címkék: onlinemarketing közösségi média

2022.12.07. szerda 09:49 Konrad

illuminated-gd6b35ee68_640.jpg

Az év vége nemcsak a féktelen(?) vásárlás időszaka, amikor adózunk a fogyasztás istenének, hanem a meghittség és a család ünnepe is. No és persze az év lezárása. Mindez szabadnapokkal, és az újrakezdés ígéretével.

Éppen ezért természetesen az üzleti kommunikációban is foglalkozunk ezzel az időszakkal. Ajándékot adunk a nagyobb partnereknek, jókívánságokat küldünk, akinek csak lehet és érdemes. És ez az ünnepi tematika megjelenik a látható kommunikációnkban is. Már hetek óta érkeznek a karácsonyi reklámok, és lassan minden ünnepi díszt ölt. Az utóbbi években a Black Friday időszak adja meg a startot az év végi mindenre...

Ha van weblapunk, ha van Facebook oldalunk, Instagramunk, akkor van pár olyan feladatunk, ami bár nem kötelező, de ajánlott. Még akkor is, ha valamiért nem égünk ünnepi lázban, a hazai ügyfelek felé építsük be a kommunikációnkba ezt az időszakot, és legalább az alábbi három dolgot tegyük meg:

1. Még jóval karácsony előtt kezdjük el kommunikálni, hogy az ünnepek előtt, alatt és után hogyan vagyunk nyitva. Ilyenkor biztos van egy-két nap, amikor a szokásostól eltérő a nyitva tartásunk, de ha nem változik, azt is érdemes kiírni! Sok cég kezdi az évet leltárral, pár napos szünettel - ha mi is ezek közt vagyunk, ezt is írjuk ki időben! Hogy mikor? Legkésőbb a december 19-i hét elején!

2. Kívánjuk kellemes karácsonyt. Egy kedves kép, egy pár szó bőven elég. Vagy karácsony napján, vagyis december 24-én rakjuk ki, vagy azt megelőzően akkor, amikor az utolsó munkanapunk van. És ha lehet, ez csak jókívánság legyen, ne reklám!

3. Az év végére is készítsünk posztot. Ha nyitva vagyunk, akkor azt is írjuk ki (pl. szórakozóhely, bolt), és ezzel együtt is mehet a jókívánság, de ha nem vagyunk nyitva, akkor a boldog új év köszöntés kimehet akár január 1-én is. A legjobb, ha december 31-én jelenik meg az üzenetünk.

A fentiek közül az 1. pont, a nyitva tartás menjen ki a weblapra is. Ha olyan az oldalunk, hogy könnyen tudunk rajta kommunikálni, mehet a 2. és a 3. pontban írt javaslat is.

+1: Ha webáruházunk van, kezdjük el már most kommunikálni azt, mi az utolsó nap, amikor ha rendel valaki, még karácsony előtt biztosan megkapja!

Ha mindezt megcsináljuk, nyugodtan várhatjuk a fehér karácsonyt (ha lesz) és a boldog új évet (állítólag az is lesz).

Szólj hozzá!

Változik a világ

Címkék: media YouTube TikTok

2022.12.05. hétfő 10:08 Konrad

social-distancing-g8353ce7c8_640.jpg

Elmúltam ötven éves. Amikor gyerek voltam, iskolatévé volt, és másfél tévécsatorna. Így a tudást, az engem érdeklő dolgokat olvasással tudtam megszerezni. Ki emlékszik még az Alfára? Amiben volt Asterix, persze, de azon kívül is sok érdekes cikk. Aztán már középiskolás voltam, amikor megjelent az amerikai Science magyar kiadása, és valódi tudományos cikkeket olvashattam - így ismerkedtem meg például az almaemberkékkel, vagyis a Mandelbrot halmazokkal, a fraktálokkal...

Azóta iszonyúan sokat változott a világ. Olyan 4-5 éve vettük észre, hogy a kisebbik lányom, aki állandóan YouTube videókat néz, elkezdett a csillagászatról beszélni. Mivel ez engem is érdeklő téma, így képben voltam, de csak érdekelt, ő miért tud ennyit a fekete lyukakról, honnan ismeri a Jupiter holdjait, és miért tudja, mi az a kvazár? Kiderült persze, hogy YouTube videókból: nemcsak gamer youtubereket néz, hanem olyanokat is, akik ezekről beszélnek. Tanítanak, érdekesen, már nem könyvből vagy újságból.

De változik a világ. Ami öt éve a YouTube volt, az most a TikTok. Mostanában a nagyobbik lányom küld olyan 30-90 másodperces videókat, ami tudományról szól, vagy éppen az aktuális hírekről. Vannak konkrétan tudományos influencerek, ez a lány például arról beszél, miért kell december 8-án felnéznünk az égre (ha nem lesz felhős). De vannak olyan csatornák is, amelyek ismert médiákhoz tartoznak. BBC News, CNN, Verge, és így tovább.

Tanulság? Pár év alatt újul meg mostanában a média világa. Aki nem képes követni a változásokat, menthetetlenül lemarad. Mi azért kezdtünk el TikTokkal foglalkozni idén, mert az a 2-3 év, amivel le vagyunk maradva az USA piactól, kb. jövőre ér utol minket: aki nem lesz fent a TikTok-on, az értékes közönséget fog elveszíteni. Nekünk 2023 a TikTok éve is lesz ezért.

Az a dinamikus változás, ami körülöttünk történik, egyben hatalmas kihívás is. Olyan kihívás, aminek megfelelni csak folyamatos tanulással lehet. De lehetőség is, hiszen aki hamar megtanulja használni az új dolgokat, önmagában ezzel piaci előnyre tesz szert. A lányom ma már úgy kér egy új fejhallgatót, hogy egy TikTok tesztet dob át róla. Én meg kikeresem, hol is kapható... Mert kell a többi csatorna is, nem állhatnak le azok se.

Jelen kell lenni, mindenhol. Vagy jelen lesz más - nélkülünk...

Szólj hozzá!

Marketing átvilágítás

Címkék: onlinemarketing ajánló üzlet

2022.12.01. csütörtök 09:17 Konrad

audit-g2b121cc04_640.jpg

Elkészítettünk egy új szolgáltatást, hogy segítsünk azoknak a cégeknek, amelyek bármilyen marketing tevékenységet folytatnak. A szolgáltatás neve Bindex Audit, és ennek keretében teljes körű marketing átvilágítást végzünk bármely hazai kis vagy közepes vállalkozásnál. 

Amikor pár éve belevágtunk a szolgáltatás fejlesztésébe, akkor az volt a célunk, hogy olyan megoldást készítsünk, amely nemcsak felvillant egy pillanatnyi képet, hanem ezt követően rá is mutat azokra a területekre, ahol érdemes fejlődni, és megmutatja azt is, mi működik jól. Ez egy olyan audit, amely nem a hibákra koncentrál, bár ha vannak, megmutatja azokat is. A célunk az átfogó kép megmutatása, egy olyan fogódzó, amely aztán segíti a cégvezetők, a marketingesek de akár a marketing ügynökségek munkáját is.

A felmérés három részből áll. A kérdések egy részét kérdőív formájában tudják megválaszolni a cégek vezetői, marketingesei. Azt követően egy személyes konzultáció következik, amelynek során újabb kérdéseket teszünk fel. Az így kapott válaszokat végül feldolgozzuk, és készítünk egy részletes elemzést, összefoglaljuk írásban, amit megbeszéltünk. Végül adunk egy, az auditot igazoló oklevelet.

Érintünk minden olyan területet, amely egy vállalkozás kommunikációjában fontos a tervezéstől kezdve az online és offline reklámokon keresztül a mérésig, de megvizsgáljuk a rendezvények használatát, az egyes eszközök hatékonyságát, a weboldal állapotát is.

Túlzás nélkül mondhatom, gondoltunk mindenre. Az auditot Gáspár Katalinnal közösen készítettük, az ő rendezvényszervezői és hagyományos marketing területén szerzett tapasztalata sokat segített abban, hogy ne hagyjunk ki semmi lényeges dolgot. Az elkészült folyamatot először szűk körben, majd nagyobb körben is teszteltük.

A szolgáltatás 2023. januárjától lesz mindenki számára elérhető, de aki már idén jelzi szándékot, hogy szeretne egy átvilágítást, annak jelentős kedvezményt adunk. Még néhány plusz információ, ár és jelentkezés itt található >>>

Találkozzunk jövőre, nézzük meg, hol tartasz és merre kell tovább fejlődnöd!

Szólj hozzá!

Mert írni kell

Címkék: kreatív szövegírás

2022.11.30. szerda 10:28 Konrad

computer-g0628be258_640.jpg

Kell a flow ahhoz, hogy tudjak hosszabban írni. Nagyon sok szakmai anyagot kell készítenem, de ezek nem annyira egyformák, hogy automatikusan lehessen egyikből elkészíteni a másikat. Ahány cég, annyiféle terv, ahány terv, annyiféle háttér. Mindennek utána kell olvasni, az ügyfelektől meg szerezni az információkat, anyagokat kell gyűjteni.

Az én munkamódszerem az, hogy addig nem írok, amíg fel nem készülök fejben. Aztán kialakítok egy szerkezetet, amit vázlatnak leírok, és ezt követően töltöm fel tartalommal. Így készítek előadást, cikket, de marketing tervet is. Ha megvan az, honnan hova kell eljutnom, akkor pár óra vagy pár nap alatt összeáll, mit fogok írni, és már csak az a nyugalmi állapot kell, amikor oda tudok figyelni az írásra.

Ehhez kell az a bizonyos flow állapot. Amikor ki tudok zárni minden emailt, Facebook-ot, Twitter-t, Tumblr-t, amikor nem jönnek a telefonok. Amikor néhány órán keresztül csak azt csinálom. Így aztán egy menetben akár tízoldalakat is írok, jól tudok haladni. Csak... Csak kell előtte a sokkal hosszabb felkészülés, és kell az a bizonyos nyugalom.

De ilyenkor jó dolgozni, és élvezem is. A probléma az szokott lenni, hogy a munkám minden más eleme rombolja ezt az állapotot, így külön terveznem kell, mikor fogok így ráérni. Mert ez már eddig bevált, és így tudok haladni. Ezért szeretem a délutánokat, estéket, hétvégéket. Ilyenkor már kisebb a zaj, jobban tudok figyelni. És akkor írok.

Mint most is. Ezt a bejegyzést már a késő őszi sötétben gépelem, éppen üres a ház, nincsenek zavaró tényezők. Ez kell ahhoz, hogy tudjak gondolkodni.

Te tudod, milyen helyzetben, milyen környezetben tudsz alkotni, dolgozni? Kitapasztaltad már? És meg is tudod teremteni ezt az állapotot?

Szólj hozzá!

Hogyan válaszolj, ha beszólnak?

Címkék: közösség közösségi média

2022.11.25. péntek 09:58 Konrad

thumbs-down-geba362617_640.jpg

Nem válaszolni is nehéz. A közösségi média egy olyan felület, ahol az ügyfelek bármit és bármikor mondhatnak, és sokszor vagy nincs igazuk, vagy az igazukat olyan stílusban mondják el, ami vállalhatatlan. Sokféleképpen lehet és kell is ezekkel foglalkozni, ezekre reagálni. De sokszor nem kell, nem szabad válaszolni: vagy hagyni kell, vagy moderálni (ha lehet). De nem válaszolni néha tényleg nehéz.

Sok dologtól függ, válaszolunk-e, és ez nem kizárólag a stílusunk, sőt. Az a jó, ha nem a személyes habitusunk, hanem a céges érdekek döntik el, válaszolunk-e.

Először is, a pozitív dolgokra bátran válaszoljunk. Ha valaki megdicsér, ha valakinek tetszik, amit csinálunk, szinte kötelező a dicséretet megköszönni. Egyszerűen, pár szóval. Tegyük meg, mert egyrészt jólesik annak, aki dicsért, másrészt jót tesz az algoritmusoknak is, hiszen látja az adott szolgáltatás az akció-reakciót.

A negatív dolgok már árnyaltabbak. Van, amire válaszolni kell, és van, amire nem, akkor sem, ha nem tudjuk törölni. Az ilyen kommentek esetében persze máshogy kell eljárnunk a saját felületeken és máshogy akkor, ha nem a saját felületen jelenik meg a kritika, a negatív vélemény.

Általában az alábbi kategóriákat látom a negatív kommenteknél:

  • Konkrét probléma és igaza van
  • Konkrét probléma és nincs igaza
  • Hazudik, mert...
  • Egy kirakat poszt tartalmával való probléma
  • Frusztráció levezetése
  • Nem tudod, mi a baja, de baja van

Ha valakinek igaza van, arra érdemes válaszolni. Főleg akkor, ha tudunk segíteni. De már az is jó válasz, ha egyszerűen elnézést kérünk. Ha ő udvarias, akkor legyünk mi is azok. Ha nem udvarias, mi akkor is legyünk azok. Nem az ő véleménye, hanem a mi válaszunk alapján ítél meg a többi vevő.

Ha valakinek nincs igaza, de nem udvariatlan, akkor is érdemes válaszolni, elmondani, miért nincs igaza. Ez persze nemcsak neki szól, hanem mindenkinek, aki olvassa a véleményét. Mert egy válasz nélküli tévedés nem bennünket erősít, de egy jó válasz igen.

Ha valaki hazudik, akkor azt vagy nem szabad szó nélkül hagyni, vagy el kell tüntetni (ha saját felületen van) vagy jelenteni (ha nem sajáton). Akkor kell csak válaszolni, ha nem tudjuk eltüntetni. A hazugságnak több oka lehet. Lehet személyes, ilyenkor a válaszban nekünk nem szabad személyeskedni. De lehet üzleti, akkor viszont érdemes erre rámutatni a válaszban - nem elsősorban a vélemény írója miatt, hanem azok miatt, akik olvassák a véleményeket.

Ha valaki a kirakott poszt tartalmával problémázik, pl. nem tetszik neki a kép, vagy talált valami hibát, akkor általában szó nélkül lehet hagyni. Ha elgépelést, helyesírási hibát talált, akkor azt javítsuk, és köszönjük meg, hogy szólt. Amúgy itt érdemes lehet hallgatni.

Ha valaki az általános frusztrációját vezeti le, azzal nem lehet mit kezdeni. Érdemes törölni, de ha nem, akkor nem szabad válaszolni. Ki. Kell. Bírni. Bármit mondhatsz, az csak további frusztrációt fog eredményezni...

Végül vannak, akik egyszerűen csak rosszat írnak, mert így sikerült. Látja a posztot, a hirdetésed, és kifakad. Neki sosem válaszolunk. Ha tudjuk, töröljük, és ki is tiltjuk, ne jöjjön legközelebb...

Amit egyik esetben sem szabad: vitatkozni. Ha leállsz cégként vitatkozni valakivel, abból már nem jössz ki jól. Egyszerűen automatikusan mindenki ellened fog fordulni, még akkor is, ha igazad van. Ilyenkor ez már nem számít, csak az, hogy vitatkoztál... Hallgatni kell, a többit fent leírtam.

Negatív vélemények mindig lesznek, ha akarod, ha nem. Ellene nem tudsz tenni, még úgy se, ha minden tökéletes. De kezelni lehet okosan és bután is. Te csináld okosan, mindenkinek úgy lesz jobb.

5 komment

Csináljunk forgalmat jövőre is!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2022.11.21. hétfő 10:11 Konrad

new-years-day-g3afc9f171_640.jpg

Mostantól vásárlunk, karácsonyig. Igaz? Az utolsó megtakarított pénzek, az időközben megkapott jutalmak, a még elérhető hitelek most fognak adni egy lökést a kiskereskedelmi forgalomnak, hogy aztán...

Jöjjön 2023. 2020 óta minden évnek sikerült hoznia valami meglepetést, jellemzően negatív előjellel. Így 2023-tól is sokan félnek, hiszen most ráadásul a kilátások sem jók. Számos termékkörnél természetes, hogy a január, február gyönge lesz, de mindenki felteszi a kérdést: mennyire lesz gyönge? És meddig? Mennyi ideig nem indul majd be a jövő év? Március? Május? Szeptember?

Nem lehet most megmondani. Annyira sok dologtól függ, hogy mi fog történni, és ezek nagy része nem rajtunk, kisvállalkozásokon múlik. Éppen ezért, azt kell jól csinálni, amire van ráhatásunk, és majd reméljük, hogy a környezet se fog ismét nagy vödör szart a fejünkre borítani. És amire van ráhatásunk, az például a cégünk marketingje. És a jövőévet már most elkezdhetjük megalapozni.

Van már terved? Tudod, mi lesz, ha kevés lesz a bevétel, és mi lesz, ha mégse? Tudod, milyen időszakokban lesznek a kampányaid? Remélem, igen. De ha még nem, akkor azért van pár heted tervezgetni. De van pár dolog, amit már most megtehetsz, és egy ilyen tippet adok, remélem, tudod használni.

Most, karácsonyig vagy az év végéig, számos vevőd lesz. Fogd meg őket, próbáld megtartani őket jövőre is. Adj nekik olyan kedvezmény kupont, amely majd csak jövőre lesz beváltható. Ha még nem lenne meg nálad, kérd el a vevők email címét, és az engedélyt, hogy küldhess nekik akciókat. Próbálj meg a mai vevőidből építkezni jövőre.

Nem fog mindenki visszajönni, nem fogsz mindenkinek kelleni. De akik most vevők, akik már ismernek, és akiket viszonylag olcsón újra el tudsz érni, azok egy része azért megmarad. Talán pont annyi, hogy ne legyen baj jövőre se a forgalommal.

Adj most ajándékot, ami jövőre lesz érték. Alapozd meg velük a forgalmadat 2023-ra.

Szólj hozzá!

Akkor készüljünk '23-ra...

Címkék: google onlinemarketing facebook

2022.11.18. péntek 09:34 Konrad

new-year-g3a220fb45_640.jpg

Ami az online marketingben biztos, az a változás. Az új év is sok új dolgot fog hozni, és ezekre érdemes időben felkészülni. Ahol lehet, előkészülni, ahol nem, ott legalább lélekben.

Idén megtapasztaltuk a Facebook új oldalélményét, ami egyrészt egy teljesen új logikát követel meg, másrészt viszont sok olyan új problémát hozott elő, ami korábban nem volt: a kevésbé gyakorlott adminok sokszor nem látják, hogy éppen kinek a nevében posztolnak, és a nem elég gyors internet + számítógép esetén jelentősen lassult a munkamenet is. Ezzel együtt sok funkció nem, vagy máshol érhető el, plusz a posztolások korábbi rendje is folyamatosan változik. Nekünk, akik egyszerre sok oldalt adminisztrálunk, ráadásul ez azt jelenti, hogy jó ideig együtt használjuk a régit és az újat. A váltás ugyanis nem tőlünk függ, intézi a Facebook, ahogy intézi.

A kirúgott 11 ezer fejlesztő nekem azt is jelenti, hogy jövőre nem biztos, hogy minden olyan gyorsan megjavul majd. Erre már most készülhetünk, a Meta kényszeres módosítgatásai nem állnak le, de jobbak se lesznek... Ráadásul december 1-től számos adatot le fog szedni a személyes adatlapokról is (vallás, demográfia, lakóhely). Meglátjuk, ez mennyire rontja tovább a hirdetési célzásokat majd.

Aztán ott van a másik "nagy". A Google, részben kényszerűségből, de jövőre lecseréli az eddig megszokott Universal Analytics-et a GA4-re. Ez a váltás egyelőre nem tűnik automatikusnak, vagyis a felhasználóknak majd lesz ezzel némi feladatuk. Mondjuk úgy: nem kevés. Fogok erről még idén írni, mert aki még nem kezdte el használni a GA4-et, annak mindenképpen javasolt minél előbb beállítani - és megtanulni... A Google szerencsére elég régóta készül a váltásra, számos információnk van már a rendszerről, vagyis elvileg nem lesz akkorra megrázkódtatás, hogy július 1-el lényegében leáll a régi mérés. Elvileg.

Már készülök arra, mennyi cégnek kell segítség a váltáshoz. És ez nem lesz annyira egyszerű, hiszen ehhez kódcsere is kell majd. Hurrá! (Nem.)

És ez még csak a két olyan nagyobb szolgáltatás, ami mindenképpen kell, amit mindenképpen használunk. De számos más területen is változást várok, és úgy tűnik, ez nem minden esetben könnyíti meg az életünket. Ehhez már csak kisebb adalék a gazdasági bizonytalanság...

2023 tehát nem lesz unalmas év. De melyik volt az mostanában? 

Szólj hozzá!

Azoknak, akik komolyan gondolják

Címkék: onlinemarketing ajánló üzlet

2022.11.16. szerda 10:12 Konrad

bk2021web_173_markaepites2021.jpg

Ügynökség vagyunk, online marketing tanácsadó ügynökség. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy segítjük a cégeket abban, hogy minél több pénzt keressenek: több terméket adjanak el, több megkeresésük legyen. Ehhez mi a marketinget, azon belül elsősorban az online marketing tudást adjuk.

A munkánk így kifejezetten széleskörű. Segítünk a tervezésben: a stratégia és a taktika meghatározása nélkül nehéz sikeres üzletet építeni. De segítünk a folyamatok megtervezésében is, vagyis kitalálni, mi az, ami működik, hol, milyen eszközön milyen kommunikációra van szükég. Megtervezzük és futtatjuk a reklámokat, elkészítjük a közösségi média tartalmakat, figyeljük a kommenteket, és ha kell, moderálunk vagy válaszolunk. Segítünk e-mail címlistát építeni, és menedzseljük a hírlevelek kiküldését is. És jellemzően minden olyan területen tudunk segíteni, ami felmerülhet, és köze van a marketinghez.

Készítünk webáruházakat, de szívesen segítünk azok üzemeltetésében is. Az e-mail marketing, e-mail automatizálás is olyan feladat, amiben volt szerencsénk gyakorlatot szerezni. És ha egy egyszerű bemutatkozó oldalra van szükség, azt is megcsináljuk.

Mindezt olyan formában, hogy minden területnek megvan a specialistája. Grafikus készít képeket, szövegíró ír szövegeket, kampánykezelő kezeli a Google és Facebook kampányokat, és így tovább. Ezzel tudjuk azt biztosítani, hogy többet tudjunk adni, mint egy egyszemélyes marketinges egy cégnél. Mindezt ráadásul olcsóbban, mint egy szakértő alkalmazott fizetése.

Így működünk, mint ügynökség. Segítünk a tervezésben, megvalósítjuk a terveket és aztán segítünk értelmezni az eredményeket. Mindezt több, mint 20 év szakmai tapasztalatával. Jól hangzik? Ha megismerkednél velünk, ha dolgoznál velünk, elérsz bennünket az info@onlinemarketing.hu címen vagy a weboldalunkon keresztül!

Szólj hozzá!

Milyen közösségi média eszközt használjunk?

Címkék: ajánló közösségi média

2022.11.14. hétfő 10:18 Konrad

social-media-ge67061da2_640.jpg

Miközben Magyarországon sokáig a Facebook volt az a közösségi média oldal, amit mindenki használ, és a mai napig messze vezető pozícióban van, addig a világ nagy részén azért ennél sokkal árnyaltabb volt a kép. Ráadásul mára nálunk sem a Facebook a jó választás néhány esetben, nagyon erős lett az Instagram és a TikTok is, vagyis itthon is releváns a címben feltett kérdés.

A Khoros csapata most csinált egy nagyon alapos elemzést arról, melyik nagyobb közösségi média oldalnak milyen a demográfiája, vagyis kik használják azokat. Az elemzés itt érhető el, és az alábbi szolgáltatásokat elemzi:

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Snapchat
  • TikTok

Igen, ezek az adatok nem használhatók egy az egyben a hazai piacon. Igen, lehet azon vitatkozni, mennyire kell csak ezek alapján dönteni. De az elemzés egészen hasznos, segít abban, hogy képbe kerüljünk, főleg, ha nemcsak a hazai piac érdekel bennünket.

Az elemzés végén összeállítottak egy infografikát, ami egy ajánlás arra, mely iparágakban melyik eszközök a relevánsak. Persze, ez csak egy ajánlás, a demográfiai elemzés alapján. Az egyes cégek stratégiája lehet annyira eltérő, hogy nem ajánlott eszközökön is sikeresek, és az is lehet, hogy az ajánlott szolgáltatás mégsem működik. Hiszen ahogy általában a marketingben, ebben az esetben sincs általános igazság. De iránymutatásnak mindenképpen jó.

2022-social-media-users-demographics-guide-18.jpg

Szólj hozzá!

A párbeszéd

Címkék: blog közösség

2022.11.11. péntek 10:00 Konrad

feedback-g0111c239d_640.jpg

Tanítom is a közösségi média kapcsán, hogy mennyire fontos a párbeszéd, és nem győzöm elégszer elmondani ezt az ügyfeleimnek is. Mert ez az, amitől több tud lenni a közösségi média: a reakcióktól, az azonnali visszajelzésektől. És ennek kétoldalúnak is kell lennie: nem elég az, ha nekem mondják, fontos, hogy én is válaszoljak, reagáljak.

Sokféle közösségi média eszközt ismerünk, persze a többségnek a fő platform a Facebook, a fiatalabbaknak Instagram, TikTok - és sokan hajlamosak nem gondolni arra, hogy ez a blog is közösségi média eszköz. Sőt, sokáig a blogok voltak a legmeghatározóbb ilyen eszközök. Hiszen a blog esetében is lehet azonnal reagálni, megvan a visszajelzés lehetősége, és épülhet köré egy közösség is. Igaz, az rss-nek már leáldozott, és csak olyan öreg felhasználók használják, mint én, de ettől függetlenül kialakulnak a blogok követőbázisai is.

A fentiek után talán nem meglepő, hogy miért örülök annyira, hogy az utóbbi napokban két olyan visszajelzést is kaptam egy-egy bejegyzésemre, amelyre aztán válaszcikk született, és ezeknek itt is teret engedtem. Mert ez is a párbeszéd része, és ez is olyan elem, amiben például több tud lenni egy üzleti blog egy céges weboldalnál. A céges weboldalon nem jellemző, hogy külsősök írása megjelenjen, míg egy blogon ez minden további nélkül lehetséges.

Emlékeztetőül az írások:

Nun Monika írása a szövegírásról és a mobil vs. desktop kérdésről, amely erre a cikkemre reagált.

Máth András írása a nosztalgia marketingről, amely erre a cikkemre reagált.

Örülök ezeknek a cikkeknek, és remélem, lesz ilyen a jövőben is. A teret, a lehetőséget én szívesen adom. Veheted ezt felhívásnak is!

Szólj hozzá!

Twitter és Elon Musk

Címkék: üzlet twitter

2022.11.09. szerda 09:36 Konrad

twitter-g6f10cdea9_640.jpg

Napok óta tervezem, hogy írjak a Twitter körüli történésekről, de ahogy ott most változnak a dolgok, nagyon nehéz úgy írni valamit, hogy az ne menjen el a belső problémák taglalásába, Elon Musk ilyen-olyan minősítgetésébe vagy bármi más, érzelem vezérelt írásba.

Nagyon régóta, 2007. márciusa óta használom a Twittert, szinte végig aktív felhasználóként. Követek több száz embert, engem is sokan követnek, és írtam több, mint 33 ezer twittet. Azt hiszem, ismerem valamennyire a szolgáltatást, sőt, alapvetően szeretem is. Mindenképpen sokkal jobban szeretem, mint a Facebook-ot... Éppen ezért tavasz óta követem az eseményeket, írtam is róla még áprilisban.

Most úgy tűnik, nem a legjobb forgatókönyv kezd megvalósulni. Miután hosszas huzavona után Musk megvette az oldalt, azóta a hírek alapján elszabadult hajóágyúként pusztít, és nem sokat segített abban, hogy védhető legyen mindaz, amit csinál. Minden jelentősebb amerikai szakmai oldal foglalkozik a kérdéssel, ez talán egy elég jó összefoglaló az utóbbi napok alapján a The Verge-en. Ami biztosan látszik: az új tulaj szétverte a csapatot, a Twitter belülről már nem lesz olyan, mint amilyen volt.

Azt még nem tudni, ez mit fog jelenteni a felhasználóknak. Az biztos, hogy a "kék pipa" fizetőssé tétele és az a körüli viták nem abba az irányba mutatnak, hogy minden változatlan maradna. Sőt, a The Verge fent linkelt cikkében arról is szó van, hogy akár az egész szolgáltatás fizetőssé válhat. Vagyis változás lesz, egyes fejlesztések, mint például a tetszőleges hosszúságú twittek bevezetése, felgyorsulhatnak.

A felhasználók egy része elkezdett más platformot nézni, és ismét elindult egy hullám a Mastodon felé, amely talán a legjobban hasonlít a Twitterhez, bár elég sok dologban máshogy működik, kezdve azzal, hogy nem egy központi rendszerként működik. Ebben a cikkben kifejezetten jól összefoglalják, miben más, miben jobb, miben rosszabb. Abban például egyértelműen rosszabb, hogy nincs akkora méretre felkészítve jelenleg, mint amit a Twitter tud, így nem szükségszerűen működik stabilan...

Érdekes látni, mi történik a Twitteren a hirdetőkkel. Sokan felfüggesztették a hirdetéseket, nem is akárkik. Íme egy lista, kik azok, akik most kivárnak: General Mills, CVS, United Airlines, GM, Audi, Mazda, Porsche, Volkswagen, American Express, Coca-Cola, Johnson & Johnson, Levi Strauss, Spotify, Ford, Dyson, Forbes, DIRECTV, Nintendo, Unilever, PBS. Vannak, akik "mindössze" a bizonytalanság miatt, hogy mi lesz az ellenőrzött felhasználókkal (kék pipa) és mi lesz a szólásszabadsággal. Például visszajöhet-e Donald Trump, és tényleg a szélsőségeseknek fog-e kedvezni az oldal? Az autógyártók viszont részben azért, mert Elon Musk lényegében a Tesla, a Tesla pedig konkurens cég - minek adjanak pénzt a konkurenciának?

A Twitter jelenleg napi 4 millió dollár veszteséget termel. Ez nem jó hír senkinek, ez olyan probléma, amire nagyon gyorsan megoldást kell találnia az új tulajdonosnak és csapatának. Azt hiszem, ha vannak is elképzelések, egyelőre egy dolog nem látszik: mi lenne az az irány, az a távoli cél, ami felé halad majd a Twitter. Van vízió? Ez a vízió működhet-e a valóságban? Elon Musk azt szeretné, hogy a szólásszabadság fellegvára legyen az oldal. Vajon ez a gyakorlatban mit is fog jelenteni? 

Most elsősorban kérdések vannak. Kérdések a Twitter jövőjéről, kérdések Elon Musk épelméjűsége körül, kérdések a felhasználók türelme körül. Mert alapvetően a végén mi, a felhasználók fogunk ítéletet mondani: amíg vannak aktív felhasználók, addig élni fog az oldal, ha nem lesznek aktív felhasználók a jelenlegi számban, akkor meg fog halni.

Elon Musk most vagy bebizonyítja, hogy nem véletlenül ő a világ leggazdagabb embere, és ezek után kvázi csodát művel, vagy nagyon gyorsan lebontja a saját szobrát, vagyis lerombolja a róla kialakult képet. Mert számomra egyelőre mindkettőnek van esélye. Az utóbbinak mondjuk nagyobb...

(Videó: Elon Musk és a Vasember, a Vasember 2-ben.) 

 

Szólj hozzá!

Öt javaslat Black Friday-ra

2022.11.08. kedd 09:45 Konrad

black-friday-gbf94e9c21_640.jpg

Már kevesebb, mint ötven nap van hátra karácsonyig, és lassan elindul az a vásárlási roham, amelyet a különböző kedvezmények és céges bulik tarkítanak csak az év végéig. Bár még néhány hét, de nyakunkon a Black Friday, amely idén hivatalosan november 25-én lesz, de ismerve a korábbi évek gyakorlatát, sokan fogják azt előrehozni, illetve kiterjeszteni, akár egy hétre is.

Nem írnék most arról, milyen is ott a Black Friday, ahol ezt kitalálták, mert idehaza pont a lényeg nincs meg hozzá: nálunk nem ünnepeljük a Hálaadást, és egyelőre tervbe sincs véve, hogy bárki ezen változtatna. Így aztán érdemes csak arra koncentrálnunk, ami ténylegesen történik, ez pedig lényegében a karácsonyi vásár előrehozása.

Magyarországon hagyományosan a karácsonyi vásár a Karácsonyt megelőző vasárnapokra koncentrált, így van arany, ezüst és bronz vasárnap. Mivel a Black Friday ez előtt van, így ezzel már hamarabb el lehet kezdeni akciózni, és meg lehet szerezni a vevők pénzét. Ez nálunk erről, és csak erről szól. Ha viszont ez így van, hoztam pár ötletet, mitől lesz jobb a Black Friday ajánlatod, mitől működhet!

1. A kedvezmény

Adj nagy kedvezményt. Mindenki nagy kedvezményt fog adni, aki komolyan gondolja ezt a napot. Mennyi a nagy? Függ a termékeidtől is, de legalább két számjegyű legyen. Igazából a 30-40% már szemmel látható, kérdés, van-e mód arra, hogy legalább a termékeid egy részénél ekkora kedvezményt adjál.

2. Legyen világos az ajánlatod

Ne legyen se bonyolult, se nehezen teljesíthető. Az nem jó, ha a kedvezményt csak akkor veheti a vevő igénybe, ha teliholdkor áldoznia kell hozzá az isteneknek, és csak balkézzel nyomhatja meg ezek után a megrendelés gombot... Vagyis: elérhető és könnyen érthető legyen a Black Friday.

3. Koncentrálj

Nem attól lesz sok vevőd, ha egész novemberben Black Friday van, hanem attól, ha abban az egy vagy néhány napban sok látogatód lesz. Az erődnek megfelelően olyan hosszú legyen a Black Friday, amit intenzív hirdetésekkel is tudsz támogatni, e nélkül nem fog működni!

4. Legyen önálló érkezési oldalad

Ne zavard össze a vevőket, mutasd meg nekik azt, amit aznapra szánsz - csinálj önálló Black Friday oldalt, ahonnan ráadásul könnyen is tud rendelni a vevő. Ez egyébként a teljes weboldalad is tehermentesítheti, ha akkora forgalmat hozol, hogy ez szükséges lehet...

5. Próbáld megtartani az érdeklődőket

Alakítsd úgy az üzeneted, hogy úgy érezzék, ha nem is vásárolnak, legalább a hírleveledre fel akarnak iratkozni. Szerezd meg azok hosszú távú figyelmét, akik ilyenkor kapcsolatba kerülnek veled!

Szólj hozzá!

Holnaptól hírlevél marketingeseknek, vállalkozóknak

Címkék: onlinemarketing ajánló

2022.11.07. hétfő 10:01 Konrad

email-marketing-g2d47cb715_640.jpg

Igen, múlt héten már írtam róla, de most igazán aktuális: holnap elindul a heti hírlevelünk, amelyben nem hírek lesznek, hanem kuponok. Kedvezmények olyan eseményekre vagy szolgáltatásokra, amiket vállalkozóknak, marketingeseknek szerveznek.

Részben a KKV Marketing és a KKV Üzleti csoportok, részben a különböző szervezeti tagságaink (pl. IAB) kapcsán látjuk, mennyi esemény van minden évben. Már az is energiát igényel, hogy ezeket kövessük, és természetes, hogy nem is tudunk mindenen részt venni. De azért nem baj, ha képben vagyunk, és ha valamire tényleg van igényünk, akkor arra lesz időnk is - és miért ne takarítanánk meg egy kis pénzt, ha lehetséges.

Ezt a hírlevelet tehát hetente egyszer küldjük ki, de minden esetben szerkesztve. Olyan ajánlatunkat rakunk bele, ami bennünket is érdekel, sőt, sok esetben megyünk mi is - vagy mi is használjuk az adott szolgáltatást.

A hírlevél ingyenes, sőt, a feliratkozóknak készítettünk két ajándékot is. Nincs tehát más dolgod, mint feliratkozni, hogy minden kedden megkapd az aktuális kedvezményeket. »»»

Szólj hozzá!

Mi lesz most?

Címkék: üzlet webshop webáruház

2022.11.03. csütörtök 10:50 Konrad

happy-birthday-ge6fc8ff01_640.jpg

A legtöbb gazdasági hír arról szól, mennyire romlik a gazdasági helyzet. Nőnek az energiaárak, nő az infláció, és ezzel párhuzamosan csökken az emberek pénze, emiatt csökken a vásárlóerő is. És bármilyen elemzést nézünk, ezt olvashatjuk. Én is ezekről írtam már, én se lógok ki a sorból, miért is tenném, látom ezt magam körül is.

Ennek viszont több olyan következménye is van és lesz, amire érdemes felkészülnünk. Az egyik következmény a fogyasztási hajlandóság: akiknek van pénzük, azok is inkább kicsit kivárnak, legalább azt megvárják, mennyi lesz az első komolyabb, őszi energiaszámla (fogyasztás). Emiatt arra számítok, hogy a korábbi évekhez képest kicsit később fog elindulni a karácsonyi szezon. Ehhez csak hozzáadódik, hogy sokan lesznek, akik majd a karácsony előtti év végi jutalmakból akarnak/tudnak vásárolni, és ez csak erősíti a későbbi vásárlást.

A másik következmény a kisebb kereskedő cégek hozzáállása. Sokan, akikkel beszéltem, félnek attól, mi lesz januártól. Mert a karácsonyt még csak-csak megfinanszírozzák a vevők, de ez a szokásosnál nagyobb csökkenést hozhat januártól. Emiatt én azt látom, sokkal óvatosabban készleteznek. Emiatt a nagykereskedők is óvatosabbak. És emiatt kialakulhat az a helyzet, hogy mire lesz a vevőknek némi pénzük, addigra elfogy az áru egy része. Kereslet lesz, de választék kevésbé.

A helyzet annyira bizonytalan, hogy nem lehet tudni, ténylegesen mi fog történni november-decemberben, de azt mindenki tudja, nem lesz szokványos karácsonyunk. Bár nem volt az a tavalyi és a tavaly előtti sem, az utolsó békeév 2019 volt...

A fentiek után érthető, miért nem tudok igazán jó tanácsokat adni, olyat, ami mindenkire igaz. Minden egyes kereskedőnek magának kell eldöntenie, hogy a rendelkezésre álló tőkéje, a várható forgalma és a vevőköre ismeretében mit lép. Az biztos, ez a karácsony nem fog menni rutinból...

 

Szólj hozzá!

Két dolgot ne fogj vissza válságban: a marketing költést és a tanulást!

Címkék: onlinemarketing ajánló

2022.10.27. csütörtök 09:33 Konrad

finger-ga1d4e94f7_640.jpg

Jó, ezek pénzbe kerülnek, tudom. A marketingről már többször írtam, miért nem szabad visszavenni. De a tanulást se hanyagold - és most segíteni fogunk, hogy azt meg tudd tenni olcsóbban!

Létrehoztunk egy új hírlevelet, amelyre bárki ingyenesen feliratkozhat, és igyekszünk hétről hétre összegyűjteni azokat az ajánlatokat - elsősorban tanfolyamokat, előadásokat, konferenciákat, könyveket és egyéb kiadványokat, előfizetéses vállalkozásokat segítő szoftvereket -, amelyeket egy kedvezménykuponnal olcsóbban meg lehet vásárolni.

Mindenkinek - cégvezetőnek és marketingesnek egyaránt - megéri feliratkozni rá, hiszen egy átlagos KKV vezető legalább negyedévente részt vesz valamilyen továbbképzésen, konferencián és átlagosan havi egy könyvet olvas. Miért ne lehetne ez kicsit olcsóbb?

Aki pedig ajánlattal szeretne bekerülni, most, az indulás idején az első 1000 feliratkozóig ingyenesen kerülhet be az ajánlata. A partnerek, akik csatlakoztak hozzánk kedvezményekkel, garanciát jelentenek arra, hogy „jó társaságban” legyen a hirdetésük.

Mi magunk is válogatni szeretnénk az ajánlatokból és a mennyiség helyett a minőségre törekedni. Nem szeretek olyat ajánlani, amit én magam nem néznék meg, amin én magam nem vennék részt...

A feliratkozók számára pedig - jó marektinges szokás szerint - két érdekes ajándékot készítettünk, amiből aszerint választhat a feliratkozó, hogy csak marketinggel, vagy csak cégvezetéssel, esetleg mindkettővel foglalkozik.

Itt a lehetőség a feliratkozásra, nincs más dolgod, mint kattintani, és megadni az adataidat! »»»

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása