Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (588) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (24) email marketing (46) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (181) fórum (6) gépház (99) gerillamarketing (10) google (118) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (6) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (393) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (232) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (249) közösségi média (28) kreatív (137) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (41) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1341) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (200) seo (49) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (323) stratégia (19) szakcikk (6) szövegírás (43) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (21) tanácsadás hónap (4) tartalom (82) tartalommarketing (4) telefon (3) turizmus online (5) twitter (12) üzlet (413) üzleti kommunikációs hónap (4) video (116) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (258) webshop (4) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Utolsó kommentek:

Mesterséges Geci 2022.11.27. 13:53:43

@Konrad: nácikkal nem szoktam beszélgetni. ;) (ez a nyomorult orrba-szájba cigányozgat, zsidózgat, plusz a skizofrén hallucinációi miatt azt képzeli, hogy én vagyok a brendelmatyi :DDD)

Bejegyzés: Hogyan válaszolj, ha beszólnak?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.11.27. 11:28:38

@fkv.119: igen, ez tipikusan segíti a párbeszédet. (Nem.)

Bejegyzés: Hogyan válaszolj, ha beszólnak?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.11.27. 11:27:36

@Mesterséges Geci: a "beszólás" valóban nem az. De címnek jobb volt, mint körülírni, hogy nem túl pozitív válaszok, kommentek :)

Bejegyzés: Hogyan válaszolj, ha beszólnak?

fkv.119 2022.11.27. 11:05:12

"Hogyan válaszolj, ha beszólnak?"

El kell küldeni a kurva anyjába. Mint ezt a Matyikát itt feljebb. Szóval Matyika: a kurva anyádat!

Bejegyzés: Hogyan válaszolj, ha beszólnak?

Mesterséges Geci 2022.11.26. 14:54:08

A "beszólás" sosem pozitív. Khm...

Bejegyzés: Hogyan válaszolj, ha beszólnak?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.10.13. 10:58:35

@don B: köszönöm, ezért nem árt, ha van egy normális szerkesztő, aki tud magyarul...

Bejegyzés: Minőségi szöveget, ezeret!

don B · http://zsadon.hu 2022.10.13. 10:52:57

hogy aztán tudatosan szoktassam le róla magam (komment szakaszban (az ige után) a személyes névmás a magyaros (jelentsen ez bármit) visszautaló elem, nem a mutató

Bejegyzés: Minőségi szöveget, ezeret!

Sólyom Tomi 2022.09.08. 21:23:28

Jól van, ügyes vagy, kettes alá.

Bejegyzés: Online tanulni, tanítani

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2022.06.17. 01:21:29

Sajnos az online helyesírás ellenőrzés sem mindenható.
Hogy egyet értek, azt csak akkor fogja hibásnak jelezni, ha értelmezni tudja a szövegkörnyezetet is.
Sok a primitív ember, aki egyetértését így fejezi ki: "egyet értek".
De az is a környezettől függ, hogy egyelőre vagy egyenlőre. (Azt bevallom, hogy a szabványos lőre esetében nem tudom, kell-e szóköz)

Bejegyzés: Írd helyesen...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.06.16. 04:14:13

Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni az egészet.Aki akarja, nézegesse akkor, a normális embereket meg hagyják békén tévézni.Amitől a leginkább hányok, hogy nem elég, hogy 10 percenként van 5 perc reklám; de ráadásul az összes reklámblokk ugyanaz, még a sorrend is!Hogy rohadnának meg...
A foDball egyébként még az, mait érdemes nézni (még egyelőre...), mert a meccs folyama nincs még mexakítva reklámokkal.Kíváncsi leszek, meddig.

Bejegyzés: Gerappa

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.06.15. 22:26:28

@Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható volt az MTV-n is, ahol máskor is találkozhattunk jópofa reklámokkal. Ilyen esetben még azt is megbocsátjuk neki, hogy reklám. Fáradságos dolog *tényleg* jópofa reklámötletet kiagyalni, talán jobb is, hogy általában nem is próbálkoznak vele, de azért nem kellene a "juhú, ezen a héten csak 189 Ft a párizsi" szintig ereszkedni, ez is igaz. Rühellem.

Reklámokat befogadni inkább a buta emberek hajlamosak, én legalábbis így érzem. A buta reklám csak hozzájuk próbál eljutni. Evolúció ez, és az evolúcióra nincs értelme haragudni. Én sokkal jobban haragszom az árspekulánsokra, akik megdrágítják azt, amiből kevesebb van. Most is ez van éppen. Ehhez képest a reklámozók tényleg csak megélni próbálnak. Bár amikor egy fájdalomcsillapítót egy éven át naponta tízszer reklámoznak főműsoridőben a különféle csatornákon, akkor megkérdezném tőlük, hogy mennyivel is lett ettől drágább a gyógyszer.

Az "Ez a Jóska, ez a Gyurka" rigmust nem a reklámhoz találták ki, van egy vidám gyerekdal, azt használták alapul. Ez a reklám mókás volt, megbocsátható. Ráadásul mit is reklámozott? Csak annyit, hogy együnk hurkát? A márkareklámokhoz hozzászokva ez furcsán hat, amolyan "cipőt a cipőboltból", úgyszólván már közszolgálati reklámnak is felfoghatjuk. :-)

"A Müszi reklám, még a régi reklámok alapvetően magyaráztak"

Na, a MÜSZI reklámja aztán végképp nem magyarázott semmit. Egy negyed éven át ment a reklám, kalapos ember jön, kamera mellé nézve csettint, és pöszén szól: MÜSZI. Pár másodperc az egész. Arra nem nagyon emlékezett senki, hogy ezután igazából kiírták, hogy mit kínálnak, csak címszavakban, de a rejtély rejtély maradt. Aztán a szilveszteri tévéműsorban délután "közkívánatra" megmagyarázták nekünk, a reklámember, meg a cég valamilyen főembere társaságában, hogy a cégnek mi a neve és a profilja. Nem tudom, mennyibe került nekik ez a kiemelt promó, de elismertem, hogy végül jól felépített kampány lett ebből az értelmetlenségből. Igaz, máig nem tudom, hogy kik voltak ők. Nem vagyok fogékony a reklámokra.

Bejegyzés: Gerappa

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.06.15. 18:06:41

@Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerűsítés. A gerappa baja is az volt, hogy nem egy létező trendet követett, hanem leegyszerűsített, és ezzel butított. És ez annak ellenére igaz, hogy emlékezetes és egyébként hatásos, tehát jó reklám volt. Sőt, éppen ez vele a fő baj: hogy így működött, és ezzel nem biztos, hogy egyébként jót tett a befogadókkal.
A Müszi reklám, még a régi reklámok alapvetően magyaráztak, informáltak, többségük nem próbált ezekkel a hatásokkal élni. Más korban éltünk, mások voltak az elvárások. Inkább írtak valami rigmust (Ez a Jóska ez a Gyurka, ez meg itt a véres hurka...), vagy valami szlogen sorozatot, esetleg egy bájos viccet. Na, ezek ma már máshogy működnek.

Hogy ez jó-e vagy sem? A franc se tudja. Egy biztos: amikor csak egy emoji a reklám, akkor az sokat elmond arról, mit gondol a hirdető a célcsoportról.

Bejegyzés: Gerappa

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.06.15. 15:11:11

Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak jópofák, mulatságosak. Itt nem az OMO mosóporra gondolok. Volt olyan eset, hogy a magyar tévé néhány mókás angol reklámot mutatott be, műsorszámként. De a reklámok zöme már akkor is ostoba volt. Emlékezetes például, amikor az ennél azért többre érdemes Szulák "Van Az A Pénz" Andrea arról győzködte a nagyérdeműt, hogy milyen jó, hogy a nem tudom, milyen gyümölcsös joghurtban már nincsenek benne azok a zavaró gyümölcsdarabkák. Gondolom, ezt fölösleges tovább magyaráznom.

De a reklám mindig is ostoba volt. Maga a műfaj ostoba, hagyományosan, mert hazudik, és nekünk ezt nem kellene észrevennünk. Azon, hogy a reklám lemegy a Fogyasztó szellemi szintjére, kár sopánkodni. A reklám egy céltudatos műfaj, és a vásárlásra szlogenekkel rávehehető, azaz csekély értelmű Fogyasztóhoz akar szólni. Ez a célja. Persze ezt idegesítő hallgatni, ez lett az oka annak is, hogy - és ez nem csak a szokásos kamuzás - bő fél éve először tegnap este kapcsoltam be a tévémet, mert hallottam egy távoli szomszédságból, hogy nagy gólt lőhettünk az angoloknak. Nem nézek tévét, mert megteltem a reklámokkal, a kerülgetésük fáradalmával, a húsz percenként tíz perc műsorszünet monoton gyötrelmével. A reklám nem ostobábbá vált, csak belefáradtunk. A reklám régen is csak ritkán volt okos, legfeljebb némi nosztalgia ébredhet az öreg emberekben egy olyan kor iránt, amikor a reklám még műsorszámként volt feltüntetve a tévéújságban. A RÁVISZ a segítség, cak egy ugrász a Szugár, kesztölci tapéta, dupla buborék, mert ez műanyag, néha ilyeneken tudtunk viccelődni, de a két nagy német többségű kereskedelmi tévénk német stílusú demagóg reklámjai már ennyire sem szórakoztatóak, ez tény. És én még hálás is lehetek a sorsnak, hogy ez itt nem Amerika, itt legalább számottevő hosszúságú műsorszeletek vannak két reklámblokk között. Pedig már a régmúlté a reklámok távolságát és hosszát elviselhető mértékre szabó törvény emléke.

Ha egy mozifilm költségvetését mondják el nekünk, akkor most már gyakran hozzáteszik, és valószínűleg még egyszer ennyibe került a marketing. Igen, ma már egy mozifilm sem tud elég pénzt hozni, ha nem ölnek sok milliót a reklámjába. Ilyen lett a világ. Mindenki zsigerből hárítja már a mindenhonnan ömlő reklámot, megtanultunk védekezni ellene, ezért a reklámnak kellett változnia, működik az evolúció. Csak a fogyasztó lehet a dolog vesztese. És ha már naponta sok milliót költ egy márka reklámra (aminek az árát persze mi csengetjük ki nekik), akkor hinni akarnak abban, hogy az eljut a fogyasztó agyáig. Ezért nem lehet a reklámot hibáztatni.

Bejegyzés: Gerappa

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2022.05.25. 14:09:50

Nem csak biológiai vírusok vannak, hanem mentális elmevírusok is.

Nos azok is velünk vannak igen régen és még velünk is maradnak.

Bejegyzés: Poszt Covid

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.04.29. 10:17:02

@Tesztelo.hu: Én a magam részéről nem gondolom, hogy Musk ennyire gonosz kapitalista lenne, de számos hír van arról, hogy a különböző cégeinél milyen szabályok vannak, milyen elvárások vannak stb. Plusz a munkamániáját elvárja az alkalmazottaitól is. Ezek elég jól dokumentált problémák. Más kérdés, hogy szerintem ez is része annak, hogy üzletileg is sikeres tud lenni, és a vízióit is meg tudja valósítani.
Hogy mennyire megosztó személyiség, azt pedig nagyon jól mutatja ez a mostani Twitter megvásárlás és az azzal kapcsolatos felhördülések. Sokan nem szeretik, változatos okokból.
Mindezekkel együtt én neki drukkolok :)

Bejegyzés: A Twitter és Elon Musk

KékFény6 2022.04.29. 01:11:34

Milyen kizsákmányolás? Honnan veszed ezt? Egyetlen cikkben, hírben nem lehetett ilyet olvasni. Musk egyáltalán nem olyan megosztó személyiség, ahogyan megpróbálod beállítani.

Bejegyzés: A Twitter és Elon Musk

Motorogre 2022.04.28. 23:16:26

@]{udarauszkasz: Jó a felvetés, de kb. Te is tudod a választ.
A "luxus"-fogyasztás minden régióban más és más, nyilván függ az adott térség társadalmi és gazdasági fejlettségétől is. Sajnos akkor érkezett a Föld a végórába, amikor egyes országokban még a C-vitamin is luxus...
A dilemma nagyon nehéz: az országok, kontinensek között kialakult gazdasági egyenlőtlenség bizonyos konzerválása VAGY az életfeltételek rohamos szűkülése élvezzen (micsoda hülye szó...) elsőbbséget? Az tény, hogy a környezeti károk nem tisztelik a határokat ... ezért a gazdag országoknak is érdeke a klímaváltozás megállítása stb.

Node félre a filozófiálással (a Te szótáradban vörös duma) : a SUV mánia egyértelműen káros és 99.9%-ban felesleges. A PET palackos ásványvizet is át kéne gondolni, ahogy a marhasültet is .... s nézd a megállt-dákójú kommentelőt is.

Bejegyzés: Az idő az új olaj?

eßemfaßom meg áll 2022.04.28. 14:20:33

@]{udarauszkasz: a vízen/bogáronélés és az évente új mobil és komplett ruhatárcsere között van pár árnyalat amiben elég jól el lehet élni

Bejegyzés: Az idő az új olaj?

eßemfaßom meg áll 2022.04.28. 14:14:29

@]{udarauszkasz: olyan volt amilyen hét közben is

Bejegyzés: Az idő az új olaj?

]{udarauszkasz 2022.04.28. 09:34:50

@Motorogre: mi a luxusfogyasztas?
Mindenki eljen vizen es kenyeren,meg bogarakon? Ne legyen magantulajdon,mindenki bereljen mindent,kocsit, lakast, stb? Az a helyzet,hogy sok zold kornyezetvedo szinteveszto lett,es a zold eszmek helyett voros ideologiat hirdet mar egy ideje.

Bejegyzés: Az idő az új olaj?


süti beállítások módosítása