Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (4) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (6) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vegyünk domaint Karácsonyra?

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2008.12.15. hétfő 21:55 Konrad

Neked hány domained van? Ja, hogy fejből fel tudod sorolni mind? Akkor nem sok!

Amióta szabadon lehet .hu domaint bejegyezni (azaz 2000 óta), ha van egy ötlete az embernek, akkor máris rohanhat ellenőrizni, szabad-e még. És ha szabad, akkor induljon azonnal a bejegyzés. Tudok olyan szolgáltatást, amelyik segítségével egy tárgyalás közepén wap-ról tudok domain bejegyzést indítani...

Van, aki azért jegyez be egy domaint, mert van egy ötlete, és még időben meg akarja szerezni. Van, aki azért jegyez be, hogy nehogy másé legyen. Van, akinek valóban szükséges van rá, mert a cégének, szolgáltatásának ez kell.

Na ezekről most nem beszélnék. Vannak olyanok viszont, akik keresőoptimalizálás miatt jegyeznek be sok-sok-sok domaint. Például a cégnév mellé bejegyzik a szolgáltatáshoz kapcsolódó neveket. Ha mi vagyunk Jézuska, és a domainünk a Mennyország.hu, akkor azért örülnénk annak, ha a karácsony szóra is jó helyen lennénk a keresőben. Sőt, származásunk okán a hanuka szóra is szeretnénk elsők lenni (naná, Mózes meg viszi a Vörös tengert, mint kifejezést!). Ezért aztán bejegyezzük a karácsony.hu-t és a hanuka.hu-t is. És... És mit csinálunk?

Ha ráirányítjuk ezt a két domaint az eredetire, akkor mi fog történni? Ha valaki direkt beírja azt, hogy Hanuka.hu, akkor a Mennyországban.hu-n találja magát. De ettől még a Google nem gondolja azt, hogy a Menyországban van Hanuka, hiszen az oldalon nincs ilyen tartalom (naná), vagy ha van, akkor eldugva (pl. linkek vagy fogalomtár). De ugyanígy a Karácsony.hu-t is ha ide irányítjuk, akkor még a Google szerint nem mi vagyunk Karácsony. Ahhoz, hogy a Google ezt gondolja, két dolog kell: tartalom és linkek.

Azaz akkor működnek ezek a domainek, ha van önálló tartalmuk és ráadásul vannak rá mutató linkek. Azaz minimum egy microsite-ot össze kell hozni. Például csinálunk egy Hanuka oldalt, ahol írunk erről az ünnepről, majd megfelelő szöveggel (aminek része a hanuka szó is) linkeljük a Mennyországot. És ráadásul a fontosabb linkelős oldalakon a Hanuka szóra bejegyezzük a mi kis micrositeunkat. Ekkor van esély rá, hogy a Hanuka szóra jó helyen kerüljünk. Karácsonnyal is ezt kell csinálnunk...

Tehát mire jó az ilyen domain, ha nem csinálunk microsite-ot? Igazából csak a direkt begépelésekre vagy az elgépelésekre. Másra nem igazán. Viszont nagyon könnyen hibázhatunk, ha bejegyeztünk domaineket! Ha ugyanis úgy irányítjuk rá a domaint az oldalunkra, hogy arról is elérhető a tartalmunk (azaz a Hanuka.hu-ra és a Karácsony.hu-ra ugyanaz a tartalom, mégpedig a Mennyország.hu tartalma jön be), és ráadásul ezekre a címkre külön is építünk linkeket, akkor bizony a Google azt fogja mondani, hogy mi tartalmat sokszorozunk, spamelünk, és ezért büntet: jól hátrakerülünk a nekünk fontos szavakra.

A domain ráirányítás tehát olyan legyen, ami nem őrzi meg a begépelt nevet. Azaz ha valaki azt írja be: Karácsony.hu, akkor az oldalunk megjelenik, de már Mennyország.hu van az URL helyén. Az ilyen átirányítás a 301-es átirányítás (ezt kérjük a rendszergazdától).

Ha így járunk el, akkor legalább nem hibázunk. A domain bejegyzés helyett pedig keressünk valakit, aki ért a keresőoptimalizáláshoz, és olyan lépéseket tegyünk, amit ő javasol. Annak sokkal több értelme van.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr92825076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.12.16. 15:33:34

"És ráadásul a fontosabb linkelős oldalakon a Hanuka szóra bejegyezzük a mi kis micrositeunkat. Ekkor van esély rá, hogy a Hanuka szóra jó helyen kerüljünk."

olvastam már nem egy helyen, hogy az olyan saját szájtom ami linkelve van pl 45darab lap.hu oldalon, azt egy dekával sem rakja előrébb a google találatok között mint azt ami csak 9db lap.hu oldalon van linkelve.
ennek a magyarázata az lehet, hogy a google maga nem nagyon értékeli a kizárólag linkekből álló oldalakat vagyis a linkgyűjteményeket.
annyi az előny ilyenkor, hogy a google a keresésre pl több lap.hu oldalt dob ki mint a 9 darabosnál.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.16. 16:40:26

Önmagában az, hogy hány lap.hu-n vagyunk jelen, a Google szempontjából valóban egy idő után mindegy. Inkább azért fontos ez, mert azért jönnek ezekről látogatók közvetlenül. A fontosabb linkelős oldalak közül viszont csak egy a lap.hu, van azért néhány másik is.

szádba szarok 2008.12.16. 23:34:45

szánalmas ez a google-fetisizmus.


süti beállítások módosítása