Neked hány domained van? Ja, hogy fejből fel tudod sorolni mind? Akkor nem sok!
Amióta szabadon lehet .hu domaint bejegyezni (azaz 2000 óta), ha van egy ötlete az embernek, akkor máris rohanhat ellenőrizni, szabad-e még. És ha szabad, akkor induljon azonnal a bejegyzés. Tudok olyan szolgáltatást, amelyik segítségével egy tárgyalás közepén wap-ról tudok domain bejegyzést indítani...
Van, aki azért jegyez be egy domaint, mert van egy ötlete, és még időben meg akarja szerezni. Van, aki azért jegyez be, hogy nehogy másé legyen. Van, akinek valóban szükséges van rá, mert a cégének, szolgáltatásának ez kell.
Na ezekről most nem beszélnék. Vannak olyanok viszont, akik keresőoptimalizálás miatt jegyeznek be sok-sok-sok domaint. Például a cégnév mellé bejegyzik a szolgáltatáshoz kapcsolódó neveket. Ha mi vagyunk Jézuska, és a domainünk a Mennyország.hu, akkor azért örülnénk annak, ha a karácsony szóra is jó helyen lennénk a keresőben. Sőt, származásunk okán a hanuka szóra is szeretnénk elsők lenni (naná, Mózes meg viszi a Vörös tengert, mint kifejezést!). Ezért aztán bejegyezzük a karácsony.hu-t és a hanuka.hu-t is. És... És mit csinálunk?
Ha ráirányítjuk ezt a két domaint az eredetire, akkor mi fog történni? Ha valaki direkt beírja azt, hogy Hanuka.hu, akkor a Mennyországban.hu-n találja magát. De ettől még a Google nem gondolja azt, hogy a Menyországban van Hanuka, hiszen az oldalon nincs ilyen tartalom (naná), vagy ha van, akkor eldugva (pl. linkek vagy fogalomtár). De ugyanígy a Karácsony.hu-t is ha ide irányítjuk, akkor még a Google szerint nem mi vagyunk Karácsony. Ahhoz, hogy a Google ezt gondolja, két dolog kell: tartalom és linkek.
Azaz akkor működnek ezek a domainek, ha van önálló tartalmuk és ráadásul vannak rá mutató linkek. Azaz minimum egy microsite-ot össze kell hozni. Például csinálunk egy Hanuka oldalt, ahol írunk erről az ünnepről, majd megfelelő szöveggel (aminek része a hanuka szó is) linkeljük a Mennyországot. És ráadásul a fontosabb linkelős oldalakon a Hanuka szóra bejegyezzük a mi kis micrositeunkat. Ekkor van esély rá, hogy a Hanuka szóra jó helyen kerüljünk. Karácsonnyal is ezt kell csinálnunk...
Tehát mire jó az ilyen domain, ha nem csinálunk microsite-ot? Igazából csak a direkt begépelésekre vagy az elgépelésekre. Másra nem igazán. Viszont nagyon könnyen hibázhatunk, ha bejegyeztünk domaineket! Ha ugyanis úgy irányítjuk rá a domaint az oldalunkra, hogy arról is elérhető a tartalmunk (azaz a Hanuka.hu-ra és a Karácsony.hu-ra ugyanaz a tartalom, mégpedig a Mennyország.hu tartalma jön be), és ráadásul ezekre a címkre külön is építünk linkeket, akkor bizony a Google azt fogja mondani, hogy mi tartalmat sokszorozunk, spamelünk, és ezért büntet: jól hátrakerülünk a nekünk fontos szavakra.
A domain ráirányítás tehát olyan legyen, ami nem őrzi meg a begépelt nevet. Azaz ha valaki azt írja be: Karácsony.hu, akkor az oldalunk megjelenik, de már Mennyország.hu van az URL helyén. Az ilyen átirányítás a 301-es átirányítás (ezt kérjük a rendszergazdától).
Ha így járunk el, akkor legalább nem hibázunk. A domain bejegyzés helyett pedig keressünk valakit, aki ért a keresőoptimalizáláshoz, és olyan lépéseket tegyünk, amit ő javasol. Annak sokkal több értelme van.
Utolsó kommentek