Mostanában rengeteget beszélünk arról, mire lehet használni a Facebook-ot és a Twittert a marketingben, de egy dolog mintha kicsit a háttérben maradna. Ez pedig egy olyan valami, ami az egyik legfontosabb értékesítési megoldást, a személyes eladást segítheti.
A Facebook és az iWiW ugyanis iszonyatosan sok információt ad az oda beregisztrált emberekről. Márpedig ha nekünk konkrét elképzelésünk van arról, hogy milyen érdeklődésű embereket akarunk elérni, érdemes itt kutakodni.
Most nem arra gondolok, hogy leinformálunk valakit - ebben semmi újdonság. Nem is arra, hogy hirdetünk, esetleg spam-et küldünk embereknek. Hanem arra, hogy megkeressünk a nekünk "tetsző" embereket, és vagy közvetlenül, vagy ismerősökön keresztül megpróbáljuk elérni.
Például rátalálhatunk beszerzési vezetőkre, titkárnőkre, marketingesekre, de akár cégvezetőkre is. Lassú, sziszifuszi munkával nagyon komoly adatbázist építhetünk fel, és már nincs más dolgunk, mint személyes megkereséssel üzletté konvertálni azt.
Lehet, az érintettek nem rajonganak egy ilyen ötletért - és végső soron mind érintetté válhatunk -, de a közösségi médiában való jelenlétnek ez is egy következménye.
Utolsó kommentek