Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (4) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (6) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kutakodjunk

Címkék: közösség

2010.07.29. csütörtök 21:47 Konrad

Mostanában rengeteget beszélünk arról, mire lehet használni a Facebook-ot és a Twittert a marketingben, de egy dolog mintha kicsit a háttérben maradna. Ez pedig egy olyan valami, ami az egyik legfontosabb értékesítési megoldást, a személyes eladást segítheti.

A Facebook és az iWiW ugyanis iszonyatosan sok információt ad az oda beregisztrált emberekről. Márpedig ha nekünk konkrét elképzelésünk van arról, hogy milyen érdeklődésű embereket akarunk elérni, érdemes itt kutakodni.

Most nem arra gondolok, hogy leinformálunk valakit - ebben semmi újdonság. Nem is arra, hogy hirdetünk, esetleg spam-et küldünk embereknek. Hanem arra, hogy megkeressünk a nekünk "tetsző" embereket, és vagy közvetlenül, vagy ismerősökön keresztül megpróbáljuk elérni.

Például rátalálhatunk beszerzési vezetőkre, titkárnőkre, marketingesekre, de akár cégvezetőkre is. Lassú, sziszifuszi munkával nagyon komoly adatbázist építhetünk fel, és már nincs más dolgunk, mint személyes megkereséssel üzletté konvertálni azt.

Lehet, az érintettek nem rajonganak egy ilyen ötletért - és végső soron mind érintetté válhatunk -, de a közösségi médiában való jelenlétnek ez is egy következménye.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr462185947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alx 2010.07.30. 10:46:27

Lehet inkább nem kellene írnod az uborkaszezonban. Mostanában túl sok a színvonaltalan semmiről nem szóló írás! Ez látszik a kommentek számában is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.30. 10:52:39

@alx: akkor ne olvass. Magamnak írom a blogot, leírom, ami eszembe jut.
Azért csöndben megjegyzem, más csatornán pont erre a bejegyzésre kaptam pozitív visszajelzést. Vagyis ahányan vagyunk, annyi módon látjuk. Ami neked nem tetszik, másnak lehet, pont bejön.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.07.30. 11:37:05

Konrád, minden kritika mögött van valami hátsó szándék. axl bejegyzése nem Rólad szól, hanem róla :)

Asszem 2010.07.30. 11:52:39

@Wolf Gabor: igen, viszont a kritika fogadása csak és kizárólag Róla szól.

jannni 2010.07.30. 12:00:29

Valóban elég erőltetettek mostanában a cikkek, de remélem, hamarosan a megszokott minőségű cikkeket olvashatjuk.

pollner · http://soreo.biz 2010.07.30. 12:06:15

Bevezetőnek nem rossz z a bejegyzés, de biztosan jobb lett volna a fogadtatása, ha írsz azokról az eszközökről amikkel a "sziszifuszi munka" megkönnyíthető. Jó a befűzött videó is, de talán az olvasóid többségét ez jobban érdekelné. A "magamnak írom" nem jó szöveg. Ha igaz, akkor az azt jelenti, hogy nem használod ki az egyik legjobb online marketinges eszközt, ha meg nem igaz, akkor...?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.30. 12:12:02

@pollner: ötlet, felvetés a poszt, nem kis how to, nem valami oktató anyag. Ezért nincs benne leírva a hogyan. Meg azért sem, mert az már úgyis elég egyéni, hogy ki mit szeret használni.

A "magamnak írom" pedig azt jelenti, hogy nem valami külső elvárásnak próbálok megfelelni, hanem saját magamnak. Nem azért írok, hogy munkám legyen, hanem mert ez a munkám, leírom, amit erről gondolok.

Asszem 2010.07.30. 12:44:56

Nade mit kezdjünk egy cégvezető profiljával, ha rátaláltunk a Facebookon? Jelöljük be ismerősnek? Olvassuk el a publikusan megosztott adatait és használjuk fel ezeket jégtörőként? Vagy mivel nyújt többet ez, mintha rájuk keresnénk a LinkedIn-en?
Én ezeket hiányoltam leginkább.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.07.30. 12:50:47

Érdekes, mi mindenbe bele tudnak kötni egyesek. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.30. 13:32:55

@Asszem: attól függ, mit szeretnél elérni. Egyébként nem közvetlenül kell megkeresned, hanem például megnézheted, ki az, aki tud téged ajánlani neki.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2010.07.31. 05:57:06

Érdekes, milyen kitartó ez a Facebook hit. Pedig színtiszta, solid gold bullshit (szerintem).
Jelen lenni a FB-on: a hype miatt sajnos kötelező, gyakorlati haszna szinte elhanyagolható, hiába fordít rá energiát az ember. Mennyi ideig marad életben egy üzenet? 5-10 perc? Ez is egy olyan létszámnál, ami töredéke a céges honlap látogatottságának.
Hirdetni a FB-on. Talán. Kifelé alig konvertál, befelé meg... őszintén szólva ezzel egy kvázi kiskereskedőt finanszírozok, nem a saját márkakereskedésemet. De ebben még lehet találni némi rációt, nem túl olcsón, sajnos.
Aztán az összeszedett x száz vagy x ezer lájkolóból igen, kikutathatunk x10 döntéshozót vagy releváns figurát (?), ha egyáltalán (nekem sincs foglalkozásom szerintem a FB-n).
A régimódi céges hírlevéllel meg kerül x ezer kattintóm, jól mért konverzióval, szinte ingyen.
Egyszer úgy meggyőzhetne már valaki, mire jó a Facebook (üzletileg). Azon túl, hogy online marketing tanácsadók, ügynökségek szépen megélnek ebből a hype-ból.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.07.31. 20:09:57

@Libretto: Az üzenőfalasdi szerintem sem sok mindenre jó, de az az iwiwben sem az, és ha ott ilyen aktívak lennének, akkor ott sem élne túl sokáig egy üzenet. Az alap funkciókban nem sok különbséget látok ezek az első generációs közösségi adatbázis-lapok közt, legföljebb kezelésben, felhasználói bázisban és küllemben. Érdemes a fontosabbakra mindre regisztrálni, nem választás kérdése ez - egyszerűen hogy elérjen, aki el akar érni. Gyakorlatilag egy online support szerűség lehet, és az online, de mégis közvetlennek ható kommunikáció az ügyfelekkel vagy célcsoporttal jó benyomást kelthet.

Ha a facebookon lenne térkép-szolgáltatás is, ahol a pozíciónkat bejelölhetnénk, és távolság vagy terület szerint kereshetnénk, még hasznosabb lehetne a helyhez kötött vállalkozásoknak. (Boltok, termelők, közvetlen értékestés, stb.) De ez még a jövő zenéje, talán a v2-ben.

Jágó · http://darkpoker.blog.hu 2010.08.03. 00:59:14

Egyszer használtam én is az iwiw-et marketing célra. Pont így ahogy leírtad. Kutakodtam és találtam megfelelő közönséget. Sima üzenetet és nem körüzenetet küldtem ami hasznomra is vált. Nagyon sok info ott van ezeken a közösségi oldalakon, de sok idő a "kutakodás" is.

Mutant · http://nagykovacsi.net 2010.08.03. 12:28:38

Szerintem a cikkel semmi gond, azon kívül, hogy tényleg kurta.

Én most indítottam el egy civil közösségi hírportált a nagykovacsi.net -et. A wiw-en vért pisiltem, mire becsoportosítottam a Nagykovácsi ismerőseimet a "Nagykovácsi" csoportomba. FB mennyivel jobb már, hogy ezt egy letisztult oldalon több csoportba sorolva multiselect-tel megcsinálhatod. Wiw-en mindig ismerősre rákattintani, legörget profiloldal aljára, kiválaszt, ment - rohadt idegesítő.
A wiw 1. fázis most fog kimenni, kíváncsi vagyok a konverzióra. Az FB page nagyon jól működik.

@Ódor Richárd: "Ha a facebookon lenne térkép-szolgáltatás is, ahol a pozíciónkat bejelölhetnénk, és távolság vagy terület szerint kereshetnénk"
Nem lesz, mert akkor hülyék lennének a hirdetési modult használni a KKV-k, márpedig onnan jó sok aprópénz bejön!

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.08.08. 08:08:55

@Mutant: Nem feltétlen, ha a térképben plusz szolgáltatások, előnyt kovácsoló dolgok is annyiba kerülnének (amiket talán többen is vennének igénybe, mert tényleg látható és közvetlen értelme volna, nem csak képlékeny "hátha valai véletlenül rákattint" remény), vagy éppen hogy össze lenne kötve a jelenlegi rendszerrel. Csak gondolkodni kellene... Bár az ilyen nagy projekteknél sosem lehet tudni. Mikor erősen monopolpozícióban van valami, és mindenféle fejlesztés nélkül is kajálják, akkor hülye lesz fölöslegesen fejleszteni. "Jó lesz az pár év múlva, akkor is kell majd valamivel vonzani az embereket". Én azt mondom, mielőtt ez megtörténne, kellene egy helyi közösségi oldalba ilyet beépíteni, vagy egy direkt erre szolgáló közösségi oldalt létrehozni. Az iwiw sajnos technológiailag egy rakás hulladék, úgy azt nem mondom, hogy azon belül kellene, de talán egy jelentős fejlesztés, stílusváltás és pénz invesztálása után meg lehetne csinálni értelmesen is. Végül is az iwiwben reprezentálta már magát fél Magyarország, ez nem rossz dolog, de nincs, ami aktivitásra ösztönözzön, túl kevés a lehetőség.


süti beállítások módosítása