Az utóbbi években nagyon sok előadást tartottam konferenciákon, oktatok is itt-ott, például a Sämling szervezésében (köszönet nekik a lehetőségekért). Az egyetemi-főiskolai oktatás sem maradt ki, a Corvinuson Kiss Gergely és Pintér Róbert jóvoltából szoktam tartani félévenként egy órát - egy megadott témában. Szeretem ezeket csinálni.
Így amikor adódott a lehetőség, hogy önállón vigyek végig egy egész félévet, egy konkrét tantárgyat, azonnal elkezdett érdekelni a dolog. A hazai online marketinges képzés egyik kiemelkedő pontja már évek óta a MÜTF ilyen irányú szakiránya, amiről én sokat hallottam, ha másért nem, mert Damjanovich Nebojsa barátom tartotta. Tartotta, mert ő most ezt és itt befejezte. Ráadásként a főiskola neve is megváltozott (egy összevonást követően): az új név az Edutus Főiskola. Nebojsa ment, és én lettem az, aki átvette a tárgyat, amit tanított.
És ma megvolt az első óra is. Négy csoportot kaptam, két nappalis és két levelezős társaságot, budapesti és tatabányai képzési helyekkel. Így különösen izgalmas a dolog: saját tematika szerint, sokszor ismételve tudok végighaladni a szakmailag fontos témákon.
Ez persze nagy adag gyakorlati tudást is jelent, a nappalin egészen sok idő van az elmélyültebb, gyakorlatibb megoldásokra. Remélem, a hallgatók is vevők lesznek - majd igyekszem ösztönözni őket.
Az első óra után még azért szokni kell a helyzetet: rá kellett például döbbennem, hogy Tanár Úr lettem. Ez furcsa, ilyen még nem volt.
Aztán egészen biztos, hogy érdemes lesz összeraknom egy tuti kis e-könyvet a tematikához, hogy legyen miből tanítani - bár azért szerencsére nem vagyok szakkönyv nélkül.
Végül, hogy miről is lesz szó a félév folyamán? Talán másoknak is érdekes lehet, íme az előadások címei - témái:
- 1. Online marketing helye és szerepe, az online marketing és az online reklám
- 2. Az alapok: a weboldal
- 3. Kutatások, mérések
- 4. Hirdetési eszközök 1. - a direkt eszközök
- 5. Hirdetési eszközök 2. - az indirekt eszközök
- 6. Hirdetések kezelése: az adserver
- 7. Hirdetések kezelése: AdWords, ETARGET, Facebook Ad
- 8. A keresőoptimalizálás és a webanalitika
- 9. Közösségi média alapjai: az ügyfél központú marketing, szóbeszéd marketing. Fogalmak, folyamatok
- 10. A közösségi média a gyakorlatban - blog, mikroblog, közösségi hálózatok (Facebook, iwiw, Twitter stb.)
- 11. Az okostelefonok és az online marketing
- 12. Online marketing stratégia készítése
- 13. A személyes márka felépítése az interneten
Utolsó kommentek