Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mivel viccelj?

Címkék: tartalom közösség

2023.04.27. csütörtök 08:43 Konrad

dogs-gc25390f82_640.jpg

Nem egyszerű kérdés, hogy cégként de akár egyszerű felhasználóként is milyen viccet írhatsz le, oszthatsz meg a közösségi médiában. Nem egyszerű kérdés, mert ugye elvileg az az alap, hogy bármit, hiszen szólásszabadság van, és egyébként is, ahány ember, annyi ízlés. De aztán persze ezt azonnal szűkíti is az ember: bármit, ami jogszerű. Bármit, ami nem sértő. Bármit, ami...

De minden, ami ezt szűkíti, változhat. Még a jogi környezet is változik, és országonként eltérő lehet, de az, hogy mi számít sértőnek, szintén nem állandó. Számos olyan példa, olyan poén létezik, amit 20-25 éve gond nélkül lehetett bárhol mondani, ma már egyre többen nem nevetnek, hanem elítélnek miatta. Megváltozott a társadalom viselkedése, a társadalom reakciója.

Persze nem egységesen. Mindig vannak olyanok, akik nem értik, hogy ami 5-10-20 éve vicces volt, az most miért nem az, és ha valaki emiatt szól, akkor azonnal "hópihéznek", értetlenkednek, és nem is szívesen fogadják el, hogy ezt már nem kellene. A Facebook azon szolgáltatása, amivel sok évvel ezelőtti posztokat hoz elő annak, aki írta, tökéletesen rávilágíthat arra, mennyire mást gondoltunk akár mi magunk is 5-10 éve (kinek mióta vannak posztjai a Facebook-on).

Így aztán azt eldönteni, milyen vicces tartalmat szabad megosztani, nem mindig egyértelmű. Talán főszabálynak mondhatjuk azt, hogy ami nem sért másokat, azt kirakhatjuk. De mi számít sértésnek? Hol a határ?

Ezen is elgondolkoztam, amikor megnéztem ezt a videót a TikTok-on. Ez a Párizsi Olimpia hivatalos videója, és maga a csatorna is ilyen, tele vicces kis anyagokkal. Mennyire lehet nehéz egy ilyen tartalmat összerakni? "Érzésből" készül, vagy patikamérleggel? Te hogyan csinálnád?

A vicces tartalmak egyébként nagyon jól terjednek, ezért is szeretik sokan használni. Általában sok a reakció, és ha jól van becsomagolva az üzenet, akkor még az is át tud menni. De önmagában a fentiek miatt is azt kell mondjam, ez nem egyszerű kérdés, és nem egyszerű az ilyen tartalmak elkészítése sem. 

De akkor mégis, mivel vicceljünk? Én azt hiszem, bármivel, ami a tágabb célcsoportunkat nem sérti, viccelhetünk. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor bátran kérdezzünk rá pár embernél. Ha pedig ezek után is úgy járunk, hogy lesznek, akik megsértődnek, akkor ne húzzuk fel magunkat rajta, egyszerűen csak kérjünk elnézést.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1418111068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.05.01. 15:40:47

Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már mindenki képes a sértettségét a világ elé önteni, nagy hangon követelve az azonnali együttérzést. A régi békeidők klasszikus buzivicceiért, cigányvicceiért, zsidóvicceiért ma már a törvény elé is ráncigálhatnak bárkit, amiért meg nem, azért bárkit tönkretehetnek. Ez nem a bohóctréfák kora.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2023.05.02. 18:17:27

@Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák, mert megváltozott a világunk: egyre kevésbé illik az elesetteken, a kisebbségeken stb. viccelni.


süti beállítások módosítása