A hazai internetes kereskedelem egyik nagy akadálya a hazai postai terjesztés - hmmm... - lemaradt állapota. (A másik akadály az elektronikus fizetési kultúra fejletlensége.) Közismert tény, hogy a Magyar Posta egy rosszul működő, piacilag értékelhetetlen, drágán és megbízhatatlanul dolgozó állami cég. Kb. minden rossz elmondható róla, amit egy ilyen jellegű szolgáltatás esetén hibaként elvileg fel lehetne sorolni.
Drága, megbízhatatlan, lassú, nehézkes, elavult, korszerűtlen.
Állami cég, ráadásul egy nem is liberalizált piacon működik. Konkrétan: esélyem sincs arra, hogy ne vegyem igénybe a szolgáltatásait, hiszen pl. a hivatalok levelet csak a Postán keresztül küldhetnek. Így aztán nincs semmi esély arra, hogy megváltozzon, hacsak nincs valami felsőbb nyomás. Hiszen versenyhelyzet gyakorlatilag nincs. (Persze vannak részterületek, ahol igen, ott aztán más is a minőség.)
Egy ilyen felsőbb nyomást akarnak páran elérni azzal, hogy az EU fogyasztóvédelmi biztosához fordulnak a Posta miatt. Meglátjuk, lehet-e ezzel elérni valamit.
Mondjuk én szkeptikus vagyok. A Posta az egyik olyan szolgáltatás, amit én legszívesebben bezárnék, és beengednék más cégeket erre a piacra (persze megfelelő jogi szabályozással...).
Utolsó kommentek