Ha egyszer egy vállalkozó vagy egy cégvezető rákap az internetre, akkor nagyon hirtelen elkezd mindenféle domain neveket beregisztrálni, mondván, de jó lesz az keresőoptimalizálásra. Hiszen ez biztosan jó lesz a Google-nek, és majd ezekre a szavakra (ami benne van a domain-ben) milyen jó találati helyeken fog jönni az oldalunk!
Ezért biztos, ami biztos, azt kéri, hogy ez az új domain is a weblapjára mutasson. Így aztán kialakul egy olyan helyzet, hogy ugyanaz a weboldalon több címen - akár 3-4-5 különböző címen - is elérhető.
Ugyanez történik akkor is, ha a cég nevet vált, és megtartja a régi domaint is, vagy használ egy mikrosite-ot egy kampányra, aztán amikor azt leszedi, akkor a domaint "rádobja" a céges weboldalra.
Nos, ha ez az átirányítás rossz, akkor azzal rontjuk a helyzetünket! Előbb nézzük, mit értek az alatt, hogy rossz az átirányítás.
Az a rossz, ha ugyanaz a tartalom több különböző címen érhető el. Nézzünk egy példát:
A két címen ugyanaz az oldal jön be! Ha a domainen belül navigálunk, akkor az URL mezőben vagy az egyik vagy a másik domain marad meg.
Miért rossz ez? Mert ilyenkor a Google azt látja, hogy ugyanaz a tartalom sok helyen elérhető, és ezért azt feltételezi, hogy át akarjuk verni, vagyis spam-eljük.
Ezért ezt a fajta domain átirányítást el kell kerülni. Szerencsére van jó megoldás is, ez pedig a 301-es átirányítás.
Ezt írja róla a Google:
Ha szeretné megváltoztatni azt, ahogy egy adott oldal URL-címe a keresőmotor eredményei között megjelenik, használjon szerveroldali 301-es átirányítást. Így biztosítható legegyszerűbben, hogy felhasználókat és a keresőmotorokat a rendszer a megfelelő oldal felé irányítsa. A 301-es állapotkód arra utal, hogy a kért oldal véglegesen egy új helyre került.
És így néz ki a gyakorlatban: ez a blog az omb.hu címre is bejön. Ha valaki ezt begépeli, akkor az URL mezőben nem az omb.hu cím jön fel, hanem a megszokott blog.hu-s cím. Vagyis átdobta az átirányítás a felhasználót.
Persze ebből jól látszik, hogy keresőoptimalizálás szempontjából egy domaint megvenni, majd azt átirányítani a már meglevőre, semmit nem ér. Fölösleges.
Persze másra jó egy ilyen domain, például arra, hogy ne a konkurencia jegyezze be...
Utolsó kommentek