Egyre több jel utal arra, hogy nincs a Facebook-nak hosszú távú stratégiája, egyszerűen a túlélésért küzd. Sok kis apróság mutatja, hogy képtelenek megújulni. A hirdetési rendszerük lényegében összeomlott - működik az, csak már egyre kevesebb értelme van használni -, a felhasználók számára már nem "cool", a fiatalok meg már évek óta csak a Messengert használják, ha egyáltalán.
Zuckerberg Metaverzuma, a 3D virtuális valóság egy tökéletes tech demo, megmutatja, mennyire nincs értelme egyelőre az egésznek. Bár a marketing cégek az USA-ban rácuppantak, és a felhasználók is próbálgatják, de amíg nem lesz ott olyan tartalom, amit máshol, máshogy nem lehet megkapni, és ráadásul tömegek számára is érdekes, addig ebben nincs nagyon sok erő. És jelenleg nincs benne erő.
Ha nem lesz képes a Facebook megújulni, ha az innováció leglátványosabb jele a logó módosítása és egy új név, akkor előbb-utóbb feltűnhet egy olyan szolgáltatás, amely valamit jobban megérez, valamit jobban csinál, és átcsábítja az embereket. A Facebook nem úgy fog persze elhalni, hogy elhagyják, hanem úgy, hogy érdektelenné válik. Úgy, hogy idővel ciki lesz azt használni. Úgy, hogy idővel nem ott töltjük az időnket.
Láttunk már ilyet korábban a MySpace is gyorsan zuhant az ismeretlenség mocsarába, és olyan óriások is képesek voltak eltűnni, mint a szépemlékű Yahoo! Egyelőre úgy tűnik, egyedül a Google képes tartani azt az innovációt, ami ahhoz kell, hogy folyamatosan talpon legyenek.
A Facebook-nál nincs vízió, nincs jövőkép. A fejlődésnek vége, és mára kiderült, mennyi kárt tud okozni egy olyan jellegű szolgáltatás, mint ez. Nem látszik megújulás sem a platform, sem a társadalmi jelenlét irányába, és nem látszik az sem, érdemben próbálnának ezzel valamit kezdeni.
Zuckerberg nem látnok. Nem egy őrült vezeti, mint Jobs volt, vagy mint Musk az. És most nagyon hiányzik innen egy látnok...
Utolsó kommentek