Kétségtelen, hogy a tavalyi év nagy slágere a keresőmarketing volt. És bár előszeretettel keveri a hazai marketing szakmai a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás fogalmakat, mégis foglalkozik vele, nem is keveset.
Volt például egy beszélgetés majd' két éve, amit az MTE szervezett. Ott
Vita bontakozott ki arról, hogy mi érthető egyáltalán keresőmarketing alatt. A jelenlévők többsége egyetértett abban, hogy ez nem kizárólag a keresőszavas hirdetéseket és keresőoptimalizációt jelenti, hanem minden olyan megoldást, amely segítségével növelhető a honlap látogatottsága, illetve fokozható az népszerűsített termék vagy szolgáltatás értékesítése. Abban is egyetértés mutatkozott, hogy a magyar felhasználók között a nagy keresők (Google, Yahoo, Vizsla stb.) mellett a katalógusjellegű website-ok (pl. Startlap) is komoly népszerűségnek örvendenek, így ezek marketingszerepe is igen fontos.
Mondjuk ez így leírva még kerek, de ott, a fórumon, egészen konkrétan az hangzott el, hogy a Startlapon való hirdetés (szponzorált link vásárlása) is keresőmarketing.
Szerintem meg nem az. De így talán a Sanoma jobban tudja értékesíteni a Startlap és a Lap.hu felületeket, így mint a marketing marketingje, még érthető is ez a hozzáállás. Ami nem volt számomra érthető, az a szakma reagálása: nem volt. Elfogadták.
De azért jó, ha tudjuk: egy Startlapos link nem az a fajta keresőmarketing, amiről a nagyvilágban, odakint beszélnek.
Utolsó kommentek