Nemrég
megdi
csértük, most viszont ledorongoljuk
ezt a rokon témájú blogot, mégpedig a mottója miatt, amely így hangzik:
A legolcsóbb reklám, az ingyen reklám, ha a keresők az első helyeken hoznak, annál nincsen jobb reklám!
A szöveg megfogalmazása eléggé suta, az első vessző pedig felesleges, de nem is ez a fő gond vele, hanem a jelentése, amely úgymond tárgyi tévedéstől sújtott. A keresőoptimalizálás ugyanis
nem ingyenes, aki erre adja a fejét, az nagyjából az alábbi kiadásokkal illetve egyéb - idő, munka - ráfordításokkal számolhat:
- tanácsadói díj,
- site technikai és tartalmi átalakításának költségei,
- nyomonkövetés.
No persze, ha a site üzemeltetője-tulajdonosa egymaga veselkedik neki, vagy beosztottait bízza meg vele, akkor meg lehet úszni a projektet
pénz kiadása nélkül, de ez amellett, hogy nem egyenlő az ingyenességgel, csak akkor járható út, ha hősünk vagy csapata rendelkezik megfelelő szintű SEO, valamint a site átalakításához szükséges technikai ismeretekkel, és nem utolsósorban a megcélzott határidőre történő kivitelezéshez szükséges elegendő szabad
idővel.
Hogy köznapi hasonlattal éljünk, a garázs kimeszelését természetesen mindenki maga végzi, de ha egy többemeletes szállodánk van, nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha azonnal mi nyúlunk a vödör és a pemzli után, sem az, ha a pincérek kezébe nyomjuk azokat.
Azért ne tessék megijedni, a keresőoptimalizálás költséghatékony eszköz, elsősorban hosszútávú hatása miatt, amely más marketing műfajban nemigen tapasztalható.
Utolsó kommentek