Egy budapesti szórakozóhelynek készülő kampány kapcsán merült fel, hogy milyen módon lehetne a blogokat is bevonni. Alábbiakban bemutatok egy lehetséges megoldást, ami elsősorban nem direkt eszközöket használ, a blogok közösségi és személyes jellegét igyekszik kihasználni. A tervet a Blogter készítette.
Az alapötlet az, hogy érjük el, a bloggerek írjanak a helyről. A Blogter olyan szolgáltató, ahol erre van megfelelő háttér és lehetőség: rendszeresen vetnek fel témákat, amiknek a megírását címlapi megjelenéssel "díjaznak". Tehát az irányított postolás itt nem idegen jelenség. Másrészt a Blogter elég nagy már ahhoz, hogy érdemes is legyen ilyen akciót indítani.
A megoldás végül egyszerű, az újszerűsége sokkal inkább a felhasználás helyében van. A terv egy játék a bloggerek között, amihez kapcsolódik egy klasszikus PR cikk.
Az, hogy csak a bloggerek írjanak, minden egyéb megírt (PR) támogatás nélkül, szerencse kérdése. Egy induló, első, ám fizetett bejegyzés azonnal irányítja a témát, és önmagában is népszerűsíti a helyet.
A kampány 4 hete alatt egy főállású blogger (vagyis egy újságíró) ír hetente egy-egy rendezvényről a Minden-ami-zene rovatban. Ezt követi a játék:
A Blogter újságírója által írt bejegyzésben játékra hívjuk fel a figyelmet: azok, akik új bejegyzést készítenek a Szórakozóhelyről készült írásról, valamilyen érdekességgel egészítik ki, hozzászólnak, azok közül a legszínvonalasabb 3-nak nyereményként 2 fős meghívót adunk a Szórakozóhely rendezvényére, valamint 2 főnek ingyen welcome drinket. Ezzel a szórakozóhelyet is propagáljuk, megismertetjük a közönséggel, másrészt témaként is megindítjuk a róla való beszélgetést.
Hogy a dolog ne vesszen el, a 4 hét alatt egy figyelemfelhívó banner is megjelenik jól látható helyen.
A fentiek jelenleg terv formájában léteznek, de kaptam arra nézve igéretet, hogy az esetleges megvalósulás esetén az eredményekről is be fogok tudni számolni.
Addig is, mint ötlet a fenti dolog működik. Azt persze már most hozzá kell tenni: ez a megoldás nem lehet olyan általános, mint a hagyományos portálokon a banner. Az első néhány ilyen akció lehet sikeres, aztán valamit mindig módosítani, változtatni kell: értékesebb nyeremények, más ösztönzők, egyéb módon megtervezett játékok fognak kelleni - ha népszerűvá válik ez a fajta hirdetési forma.
Utolsó kommentek