Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan hirdessünk blogon?

Címkék: blog onlinemarketing blogring blogmarketing

2006.05.09. kedd 00:32 Konrad

Egy budapesti szórakozóhelynek készülő kampány kapcsán merült fel, hogy milyen módon lehetne a blogokat is bevonni. Alábbiakban bemutatok egy lehetséges megoldást, ami elsősorban nem direkt eszközöket használ, a blogok közösségi és személyes jellegét igyekszik kihasználni. A tervet a Blogter készítette.

Az alapötlet az, hogy érjük el, a bloggerek írjanak a helyről. A Blogter olyan szolgáltató, ahol erre van megfelelő háttér és lehetőség: rendszeresen vetnek fel témákat, amiknek a megírását címlapi megjelenéssel "díjaznak". Tehát az irányított postolás itt nem idegen jelenség. Másrészt a Blogter elég nagy már ahhoz, hogy érdemes is legyen ilyen akciót indítani.

A megoldás végül egyszerű, az újszerűsége sokkal inkább a felhasználás helyében van. A terv egy játék a bloggerek között, amihez kapcsolódik egy klasszikus PR cikk.

Az, hogy csak a bloggerek írjanak, minden egyéb megírt (PR) támogatás nélkül, szerencse kérdése. Egy induló, első, ám fizetett bejegyzés azonnal irányítja a témát, és önmagában is népszerűsíti a helyet.

A kampány 4 hete alatt egy főállású blogger (vagyis egy újságíró) ír hetente egy-egy rendezvényről a Minden-ami-zene rovatban. Ezt követi a játék:

A Blogter újságírója által írt bejegyzésben játékra hívjuk fel a figyelmet: azok, akik új bejegyzést készítenek a Szórakozóhelyről készült írásról, valamilyen érdekességgel egészítik ki, hozzászólnak, azok közül a legszínvonalasabb 3-nak nyereményként 2 fős meghívót adunk a Szórakozóhely rendezvényére, valamint 2 főnek ingyen welcome drinket. Ezzel a szórakozóhelyet is propagáljuk, megismertetjük a közönséggel, másrészt témaként is megindítjuk a róla való beszélgetést.

Hogy a dolog ne vesszen el, a 4 hét alatt egy figyelemfelhívó banner is megjelenik jól látható helyen.

A fentiek jelenleg terv formájában léteznek, de kaptam arra nézve igéretet, hogy az esetleges megvalósulás esetén az eredményekről is be fogok tudni számolni.

Addig is, mint ötlet a fenti dolog működik. Azt persze már most hozzá kell tenni: ez a megoldás nem lehet olyan általános, mint a hagyományos portálokon a banner. Az első néhány ilyen akció lehet sikeres, aztán valamit mindig módosítani, változtatni kell: értékesebb nyeremények, más ösztönzők, egyéb módon megtervezett játékok fognak kelleni - ha népszerűvá válik ez a fajta hirdetési forma.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr619277

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: mark.hu 2006.05.19. 09:56:53

Látogatottság, hirdetés és a blogKözeledik a Web 2.0 Symposiumnak nevezett konferencia, ahol az egyik program címe az “Üzleti blog vita, hogyan lehet pénzt keresni blogokkal?”. A kérdés feltehető úgy, hogy a blogger, hogyan tud pénzt keresni,…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Benedek 2006.05.09. 00:46:53

Nem lett volna egyszerűbb (és jóval olcsóbb) egy tucat zenével, szórakozással foglalkozó bloggert meghívni egy bulira (ingyen itallal)...

(És amelyikük írt róla azt többször is...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.09. 00:55:36

Az egy másik út. Itt az a jó, hogy van pontosan tervezett megjelenés (a PR cikk és a felhívó banner), ami jobban passzol a hagyományos kampányokhoz, és mégis kap egy blogos hátteret. Tehát egy olyan lépés szerintem ez a kampányforma, ami eladható a nagyobb hirdetőknek is.
Amit írsz, az bár jó ötlet, de bizonytalan. Ráadásul feltételezi, hogy a hirdető pontosan ismeri, kik foglalkoznak a bloggerek közül zenével.
Jelen esetben viszont úgy tudom, hogy magát a blog fogalmát is el kellett magyarázni.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2006.05.09. 07:49:28

Benedek kommentjéhez egy kis kiegészítés:
Azért az sem árt, ha TÉNYLEG NAGYON JÓ A BULI.
Ebben az esetben maguktól is késztetést éreznek, hogy írjanak róla. Ha viszont nem, akkor a lelkesedés is kisebb lesz, és előbb-utóbb itt is kibukik a dolog "szponzorációs" jellege, majd megjelenik az a fajta "fizetett hirdetéssel/cikkekkel" szembeni negatív attitűd, amivel egyre gyakrabban lehet találkozni.
Szóval adj olyan élményt, hogy magától akarjon beszélni, írni róla.

Üdv: dezo

Tóth Benedek 2006.05.09. 12:13:27

Zoltán: Én inkább úgy fogalmaznék, hogy nem árt, ha nem nagyon rossz a buli.

Nincs az a blogger, akit ha meghívnak egy eseményre ingyen itallal nem ír róla. Sőt megkockáztatnám, hogy eleve pozitívan fog nyilatkozni, legalábbis sokkal pozitívabban, mintha csak úgy odakeveredne. Egy újonnan nyíló hely esetében a publicitás -- rövid távon -- sokkal fontosabb, mint az hogy tényleg jó legyen. Ha bizonyos dolgokban negatív is a blogger véleménye akkor is nagy figyelemfelkeltő hatása van.

Arról nem is beszélve, hogy mindössze egy-két óra keresgélésbe és kb. 20 ezer forintba kerül az egész és a hatás nem sokban tér el a Konrad által ismertetett módszertől. (Sőt meg merném kockáztatni hogy valószínűleg hatékonyabb... a bloggerek nagyon büszkék a függetlenségükre. Ha írnak is pusztán emiatt a helyről nagyon szégyelni fogják...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.09. 12:18:01

"és a hatás nem sokban tér el a Konrad által ismertetett módszertől" - csak kiszámíthatóságban és eladhatóságban, IMHO.
De mint írtam, jó az ötlet, nem vitatkozni akarok vele.
Különben - bár árról nem írhatok - a megoldás meglepően elfogadható áron történik. Az adott előnyökkel bőven arányban.

Tóth Benedek 2006.05.09. 18:25:02

Gyakorlatilag ingyen van és visszafelé nem nagyon sülhet el, viszont ha jól jön ki elképesztően hatékony lehet. Szerintem ez az internetes marketing jövője. (Ha valaki kiszámíthatóságra vágyik az vegyen óriásplakátokat darabonként 200 ezerért...)

Abban igazad van, hogy a hirdetők (még) nem egészen nyitottak az ilyen módszerekre. Kiváncsi vagyok hogy ez a "hibrid" megoldás mennyire fog bejönni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.09. 18:31:51

"viszont ha jól jön ki" - igen, bizonytalan. Ez a lényeg. A hirdető nem tud bizonytalanra tervezni.
Ha eredményt akar, akkor hirdet, és ha hirdet, eredményt akar látni. Nincs "ha", mert hamar vége a nyárnak, és befuccsol a hely, ha nincs látogató.

mark.hu · http://mark.hu 2006.05.11. 08:21:44

Szerintem ott kezdődik a dolog, hogy ki a célcsoportja a helynek. Ha ez megvan, akkor jön az a rész, hogy na és ez a célcsoport mit csinál, mivel foglalkozik, honnan és hogyan tájékozódik. El is érkeztünk a lényeghez. Mégpedig az otthon ülő bloggerek és hardcore internetezők mennyire mennek el bulizni? Van egy olyan érzésem, hogy a tipikus buliba járó fiatal nem feltétlenül a blogokból tájékozódik...
Ennek ellenére természetesen az ötlet nem rossz, pláne, hogy egyre többen neteznek és olvasnak blogot, de azért számolni és gondolkodni ne felejtsünk el.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.11. 09:08:37

Bár nem írtam le a kampánytervezés mindn egyes lépését, de amit írsz, azon már túl volt a terv, azaz igen, kell ez a célcsoport.
Én nem hiszek az otthon ülő bloggerben, főleg a zenei területen. De ez egy más történet.

Balázs · http://www.szanto.org 2006.05.13. 14:02:12

Márk, szerintem kicsit borúsan látod a közönséget... :)

Nekem úgy tűnik, ma, és különösen a Blogteren, sokkal heterogénabb az író-olvasó közönség, mint korábban, és/vagy más szolgáltatóknál. Ha tetszik: a Blogter, nyilván az ügyes tervezésnek és jó marketingnek köszönhetően, kis túlzással majdnem olyan mainstream, mint a Wiw.

bajla · http://bajla.blogter.hu 2006.05.13. 16:33:08

blogger is vagyok, zenekarom is van, és fellépési lehetőséget is keresünk! hívjátok meg a zenekart, így írni is tudok róla, zenélünk is, és így mindenkinek jó lesz! :)))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.13. 20:56:34

Egyszerű logika az, ami alapján az átlagos blogger nem kódarcú hátfájós dioptria-huszár: a blog általában IRL témákról szól. Ehhez pedig kell IRL téma... Azaz nem leht mindig a gép előtt ülni :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.13. 20:57:07

Bajla, lehet, szavadon fogunk! (Komolyan!)

bajla · http://bajla.blogter.hu 2006.05.15. 00:21:26

Konrad: állok/állunk elébe! :)

mark.hu · http://mark.hu 2006.05.19. 00:11:11

Balázs: Sokkkal nagyobb a baj, ha heterogén a közönség. Még nehezebb lesz a megfelelő mennyiségű felhasználót találni az adott kritérimoknak megfelelően.
Az iWiW-wel végképp nem hasonlítanám össze a Blogtert, mert ott gyakorlatilag tényleg mindenki megtalálható, de a felhasználók az adataikat is megadták, és így az adott célcsoportnak megfelelő hirdetés jelenhet meg.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.19. 00:27:16

Nem szeretném védeni a Blogtert, majd ha lesz VMR kutatásról eredmény, akkor tisztábban látunk, kik is olvassák.
Addig ez szerintem csak spekuláció... Nem?

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2006.05.29. 09:27:48

Az ötlet kifejezetten jó abból a szempontból is, hogy független a témától (nem csak szórakozóhelyről, de telefonról, banki szolgáltatásról vagy bármi egyébről is lehet szó). Ami viszont kérdéses, hogy mit tesztek a negatív cikkekkel? Aki rosszat ír az körmöst kap, hiába olvassák el sokan? Ezzel viszont pont a hitelesség veszhet el, ami pedig a WOM-nak kifejezett előnye...
A támogatott megjelenésekkel is éppen ez lehet a probléma, mert különben remekül lehet árazni is - bár sajnos éppen a leginkább értékes részét nehéz előrejelezni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.29. 21:09:20

bülbül, nagyon jogos a kérdés.
Ezt az eszközt akkor kell használni, amikor a rossz vélemény nem okoz problémát. Ha a blogger szemétkedik, és azért ír rosszat, az úgyis kibukik, ha viszont tényleg rossz a termék vagy szolgáltatás, akkor segíthet javítani.


süti beállítások módosítása